רגע לפני הדוחות: האנליסטים מאמינים בצ'קפוינט, "ביקושים חזקים"

האנליסטים במכון המחקר אופנהיימר מצפים לשיפור בביצועי החברה במחצית השניה של השנה, ושומרים על דירוג של 'תשואת יתר'
ידידיה אפק |

שבוע לפני פרסום דוחות החברה לרבעון השני של 2013, שומרים האנליסטים באופנהיימר על דירוג של 'תשואת יתר' למניית צ'ק פוינט (סימול: CHKP), ומציבים לה מחיר יעד של 56 דולר. באופנהיימר מציינים כי "בדיקת ערוצי ההפצה של צ'קפוינט מעידה על ביקושים יציבים למוצרי החברה", וגם צופים שיפור בעסקי החברה במחצית השניה של השנה.

באשר לדוחות הפיננסיים שצפויים להתפרסם ב-18 ליולי, האנליסטים בחברת המחקר צופים הכנסות של 340 מיליון דולר, עם רווח (non-GAAP) של 0.81 דולר למניה ושיעור צמיחה שנתית של 3.5%.

באופנהיימר בדקו את חלוקת פעילות החברה, ומעריכים כי הביקושים באירופה מראים סימנים מעורבים, אך הביקושים מארה"ב ומהמזרח הרחוק נראים חזקים "ועשויים לפצות על החולשה באירופה", אמרו האנליסטים.

בנוסף, חברת המחקר מעריכה כי צ'קפוינט תשתמש במזומנים שברשותה להמשך הרכישה העצמית של מניותיה, ואולי גם לרכישות קטנות במידה שיצוצו הזדמנויות. האנליסטים לא מצפים לפעילות רכישה משמעותית בזמן הקרוב, וגם אינם מאמינים שהחברה תחלק דיבידנד בזמן הקרוב. "אנחנו מאמינים כי בהתחשב במכפיל של 12.4 על תחזיותינו לשנת 2013, נסחרת מניית צ'קפוינט בתמחור אטרקטיבי, ובכך משמרים את המלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 56 דולר", סכמו באופנהיימר.

לעומת זאת, קולות אחרים נשמעים במכוני מחקר שונים. האנליסטים בסטנדפוינט חתכו את דירוג המניה מ'קניה' לדירוג של 'החזק', וציינו כי מכפיל הרווח של 13 משקף באופן טוב את שווי החברה". לפני כחודשיים חזרו האנליסטים בגולדמן זאקס על דירוג 'ניטרלי' למניית חברת הטכנולוגיה הישראלית, ומחזיקים במחיר יעד למניה של 50 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.