חזקה בקנדה: מישורים קיבלה היתר בנייה ל-162 יח"ד צפונית לטורונטו

חברת הבת סקייליין קיבלה את האישורים לפיתוח הנמל ההיסטורי של פורט מקניקול. צפי לפיתוח עתידי של 1,000 יח"ד נוספות
לירן סהר |

חברת מישורים הודיעה היום (א') כי סקייליין המחזיקה בנמל ההיסטורי פורט מקניקול מצפון לטורונטו, קיבלה באיחור של מספר שנים את האישורים הנדרשים לפיתוח הנמל הכולל מאות מגרשים על המים ומאות יחידות דיור בסמוך לקו המים.

במסגרת התוכניות שאושרו, נתקבל אישור מיידי לבנייה עצמית ב-115 מגרשים בקו ראשון לאגם, וכן אישור מיידי לבניית 47 יחידות דיור עם נוף לאגם. במהלך החודשים הקרובים צפויה הוועדה לאשר היתרים לבניית 542 יחידות דיור נוספות . סך הכול היתרי הבניה למתחם הנמל יכללו 704 יחידות דיור, מהן 137 מגרשים בבניה עצמית. סקייליין צפויה להתחיל את שיווק המגרשים ויחידות הדיור במהלך הרבעון השני של שנת 2014, כאשר מחיר מגרש ינוע בין 199 ל-249 אלפי דולר קנדי ומחיר ממוצע ליחידת דיור יהיה כ-250 אלף דולר קנדי.

פיתוח עתידי של מעל 1,000 יח"ד נוספות

במסגרת תוכנית הבינוי נקבעו השטחים הציבוריים הכוללים שבילי הליכה, שטחים ירוקים ושטחי מסחר. בכוונת סקייליין להקים במתחם הנמל מרינה עם 360 רציפי עגינה. בנוסף למתחם הנמל, בבעלות סקייליין כ 3,200 דונם נוספים לפיתוח עתידי של מעל 1,000 יחידות דיור נוספות לאורך רצועת חוף הסמוכה לנמל באורך של כ-11 ק"מ במפרץ גו'רג'יאן ביי (Georgian Bay ).

גיל בלוטרייך, נשיא מישורים: "מדובר בפרוייקט מורכב שהצריך אישורים מיוחדים מעצם מיקומו על המים. הנמל הוא אחד המקומות האטרקטיביים ביותר מצפון לטורונטו ואחד הפרוייקטים הבודדים שנותרו שעדיין מסוגל להציע מגרשים לבנייה עצמית בהיקף גדול על המים. אני שמח שלמרות מספר התנגדויות, מועצת העיר קבלה את התוכניות שלנו ללא תנאים מגבילים. לאור קבלת האישורים נתחיל לשווק מגרשים ולממש את בנק קרקעות האטרקטיבי שלנו הזמין כעת לבניה. מאחר ולסקייליין אין חוב בפרויקט אנו מאמינים כי כתוצאה ממכירת מגרשים אלו בפרויקט נוכל להציף ערך רב לחברה ולבעלי המניות שלה".

הזכויות לפרויקט נרכשו ב-6.8 מיליון דולר קנדי

בשנת 2007 רכשה סקייליין את הזכויות בפרויקט בתמורה ל-6.8 מיליון דולר קנדי. בשלב א', שכבר הושלם בעבר, מכרה סקייליין כ-48 מגרשים על המים במחיר ממוצע של 440 אלף דולר קנדי למגרש ובהיקף כולל של למעלה מ-2121 מיליון דולר קנדי תוך החזרת כל עלות הרכישה והפיתוח.

אישורי הבניה למתחם הנמל בפורט מקניקול התעכבו במשך שנים כתוצאה מחוסר יכולת של הוועדה המקומית לעבד תוכניות בניין עיר מורכבות בסדרי הגודל שסקייליין הגישה למיתחם. עצם העובדה שמדובר במתחם שמוקף מים משלושה עברים, אישורו הצריך מערך נוסף ומורכב של גורמים (איכות הסביבה, רשות האגמים והימים, הגנה על בעלי חיים ימיים ועוד).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נתניה קריית נורדאו שניאור
צילום: Evolve media

כמה עולה דירת 4 חדרים בפתח תקווה?

על מחירי הדירות בנתניה, בת ים ופתח תקווה

רן קידר |


מחירי הדירות בתל אביב בקצב ירידה שנתי של כ-9% - מחירי הדירות בת"א בצניחה - על ההמשך ועל הפיל שבחדר, בערים הסובבות הירידה קצת נמוכה. מרגישים את זה גם במעגלים קצת מרוחקים יותר. בדקנו הפעם עסקאות אחרונות בפתח תקווה, נתניה ובת ים.  

פתח תקווה

ברחוב ברוריה 8, דירת 4.5 חדרים, 111.9 מ"ר, קומה שישית, נמכרה ב־3.15 מיליון שקל
(28.2 אלף ש"ח למ"ר).

ברחוב בייליס 20, דירת 4 חדרים, 86 מ"ר, קומה שישית, נמכרה ב־2.76 מיליון שקל
(32.1 אלף ש"ח למ"ר).

ברחוב הרב צבי יהודה 7, דירת 5 חדרים, 115.1 מ"ר, קומה רביעית, נמכרה ב־3.37 מיליון שקל
(29.3 אלף ש"ח למ"ר).

ברחוב י"ז הבנים 7, דירת 3.5 חדרים, 74.8 מ"ר, קומה שלישית, נמכרה ב־2.18 מיליון שקל
(29.1 אלף ש"ח למ"ר).

פרויקט נדל" בגבעת שמואל במימון מכלול מימון נדל"ן קבוצ יובלים, ללא קרדיטפרויקט נדל" בגבעת שמואל במימון מכלול מימון נדל"ן קבוצ יובלים, ללא קרדיט
מחירי הדירות לאן

מחירי הדירות ימשיכו לרדת? הנתונים שמראים שסיכוי גבוה שכן

זוכרים את מבצעי 80/20? הרוכשים מתחילים לבטל עסקות - ירידת מחיר הדירה הופכת את העסקה ללא משתלמת; שנת 2026 תהיה שנת המבחן לעסקאות האלו; בינתיים - ההיצע גדול על הביקוש, המחירים יורדים; על התחלות הבנייה, גמר הבנייה וסימנים להמשך ירידת המחירים; וגם - מה עשוי לגרום לעלייה במחירים?

אדיר בן עמי |

מחירי הדירות בירידה. על פי הלמ"ס המחירים יורדים כבר 8 חודשים ברציפות. סיכוי מאוד גבוה שהירידות ימשכו. ראשית, הנתונים של הלמ"ס בעיכוב של כחודשיים וחצי ומהשטח אפשר להבין שהמחירים ממשיכים לרדת. שנית, כל הנתונים על שוק הדירות מרמזים על היצע גדל מול ביקוש שנמוך ממנו, כלומר - עודף היצע שלוקח את המחירים למטה. בשטח רואים ירידת מחירים של אפילו 10% מתחילת השנה, בלמ"ס מצביעים על תל אביב כמקום שבו הירידה בולטת ביותר- קצב שנתי של כ-9%. השאלה הגדולה - לאן הולכים מכאן, ואיך תראה 2026?

נתחיל בנתונים. בשבוע שעבר התפרסמו נתוני התחלות הבנייה ונתון סיום הבנייה. גם הנתונים האלו מלמדים על היצע גבוה בבנייה לצד ביקוש מתון יותר. נתוני הלמ"ס מראים כי ב-12 החודשים עד ספטמבר החלה בנייתן של כ-76 אלף דירות נטו, לאחר ניכוי הריסות בהתחדשות עירונית. מספר זה עולה על תוספת משקי הבית השנתית הממוצעת של כ-55 אלף דירות. וצריך לדבר על הפיל שבחדר - הגירה.

על פי ההערכות היתה הגירה שלילית מאזור המרכז של כ-40 אלף איש נטו, בערך 10 אלף דירות שנוספו להיצע הדירות. זה בעצם מלמד שהפער בין ההיצע הגדול לביקוש אפילו גדול יותר. 

נתון שני שמלמד על הכיוון - קבלנים משתמשים בהטבות מימון כדי לשמור על קצב מכירות. חלקם מציעים ריבית 0% על משכנתה ל-10-20שנים, או הלוואות ללא ריבית עד מיליון שקל לעשר שנים, שחוסכות כ-50-60 אלף שקל בשנה לרוכש. מבצעי תשלום נמוך ראשוני כמו 10%/90% פחות יעילים כעת בגלל המגבלות של בנק ישראל, והמעבר להצעות דחיית תשלומים נרחבת יותר בולט, בעיקר בפריפריה אבל לא רק. מדובר על מבצעים בסגנון - כנסו עכשיו שלמו עוד שנה. כנסו, ריבית המשכנתא עלינו ל-10 שנים ועוד. הנה דוגמה:  הקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה

גמר הבנייה עמד על 58 אלף דירות ב-12 החודשים האחרונים, עלייה של 4% מהתקופה הקודמת. אז ההתחלות מגיעות כאמור ל-76 אלף, גמר הבנייה 58, זה אומר שהמלאי דירות בתהליך גדל, ונזכיר שיש כ-84 אלף דירות במלאי שעדיין לא נמכרו וזו כמות ששקולה בערך לשנה וחצי.