אבי ג'וזף-כהן: "חינוך איכותי משפיע על כלכלה לטווח הארוך"
האנליסטית הראשית של גולדמן-זאקס דיברה במושב חבר הנאמנים של הטכניון. על פי נתונים שהציגה 50% מתושבי ישראל שהם בעלי 8 שנות לימוד ומטה חיים מתחת לקו העוני
יואב כהן |
אבי ג'וזף-כהן, אנליסטית ראשית בבנק ההשקעות גולדמן-זאקס, דיברה היום (ד'), במושב חבר הנאמנים של הטכניון על "חדשנות וצמיחה כלכלית" במסגרת ההרצאה השנתית בטכנולוגיה וכלכלה לזכרו של יצחק מודעי.
במהלך נאומה הציגה את המיזם המשותף לאוניברסיטת קורנל-טכניון שכולל הקמת מרכז מחקר מדעי-הנדסי יישומי בניו-יורק, הממזג משאבים פרטיים וציבוריים לטובת קידומו של החינוך המדעי-טכנולוגי.
"כלכלנים אוהבים לדבר על תמ"ג, על מצב שוק ההון ועל משתנים אחרים כמדדים למצבה הכלכלי של מדינה," אמרה. "אבל אני מדברת כאן על מדדים שמשפיעים על הכלכלה בטווח הארוך, וחינוך איכותי הוא הגורם הבודד המשמעותי ביותר בהשפעה על צמיחה כלכלית. לכן עלינו להבין שהשכלה היא חלק בלתי נפרד ממדיניות כלכלית אפקטיבית".
צילום: לוגו
רונית רפאל תשלם מ' ש' על סטודיו C; הסכום שולש לאור ההצעה המתחרה
רפאל הציעה תחיל 300 א' ש' ללא התחייבות לקליטתם עובדים. לאחר שאלה התנגדו לעסקה, ועם קבלת הצעות מתחרות, רפאל העלתה את הסכום ל-850 א' והתחייבה לקלוט 60 מהם. ההצעה המובילה מנגד, של עמי כהן, כללה התחייבות פחותה יותר
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים אביגדור דורות אישר את מכירת סטודיו סי לאשת העסקים רונית רפאל בתמורה ל-1.055 מיליון שקל, לאחר שזו הגדילה את הצעה פי שלושה ויותר למול ההצעה המתחרה שהגיעה מול זו שלה לשלב הסופי.
תחילה הציעה רפאל לרכוש את מלוא הזכויות של החברה בסימני המסחר וסימני השירות, זכויות הקניין הרוחני, המותגים והמוניטין וזכויות במאגרי המידע לרבות רשימת לקוחות ונתוני לקוחות, ב-300 אלף שקל לפני מע"מ ותוספת של 50 אלף בגין כל סניף שתשכור. הצעתה המקורית של רפאל לא כללה כל התחייבות כלפי עובדי רשת סטודיו סי, ועל כן אלה הביעו התנגדות.
עוד הצעות לרכישת הרשת התקבלו ולגמר ההתמחרות הגיע זו של רפאל והשנייה של עמי כהן. הצעתה המשופרת של רפאל נקבה כעת בתג מחיר של 850 אלף שקל וכללה התחייבות להפעלת חמישה סניפים והחל מזה השישי הוספת 50 אלף שקל לסניף. עוד התחייבה להעסיק 25% מצוות העובדים ערב פתיחת ההליך למשך שנה לפחות.
כהן מצידו הציע 900 אלף שקל עבור הרשת בצד התחייבות להוסיף 100 אלף שקל לכל סניף שיפעיל החל מהראשון והתחייבות להעסיק עשרה עובדים לפחות לשנה. השניים העלו את המחיר לאחר מכן - רפאל (שהציעה גם מתן חודש חינם ללקוחות הרשת) ל-1.050 מיליון שקל וכהן ל-1.055 מיליון שקל. נציגי העובדים תמכו בהצעה של רפאל עקב היקף קליטת העובדים הרחב יותר - 60 מהם. לאחר מכן הוסיפה רפאל חמשת אלפים שקלים ובכך השוותה את הצעתה לזו של כהן.
