מלחמת הסחר הסמויה של ישראל: מענקים במקום מכסים
מלחמת הקיום בעולם העסקים חוצה גבולות, אנו פועלים בכפר גלובאלי אחד, והתחרות על שווקים חדשים גוררת לעיתים את מקבלי ההחלטות בחברות, לבצע מהלכים ברמת סיכון גבוהה, צל"ש או טר"ש. האם התנהלות זו חכמה או לחילופין האם היא מחויבת המציאות?
הממשלה מעודדת אתכם לייצא לחו"ל
במשרד הכלכלה והתעשיה קיים רצון כן ואמיתי לעודד חברות יצרניות ישראליות לייצא לחו"ל ובהיקפים גדולים. המשרד יצא בתוכנית שנקראת "כסף חכם" אשר במהותה נותנת מענקים כספיים לצרכי שיווק בחו"ל.
בכדי לספק קנה מידה, בשנת 2018 העניקה המדינה 80 מיליון שקל לחברות יצואניות לצורכי שיווק והגדלת המכירות בחו"ל. את ההטבה הזאת ניצלו רק כ-160 חברות. בכדי להיכנס למסלול המענקים המדינה קבעה מספר תנאי סף, מחזור עסקאות שנתי, היקפי יצוא ושווקים חדשים.
תייצאו 25% לחו"ל ותקבלו הטבת מס על כל הפעילות
מלבד ההטבה שמגיעה בצורת "מענק" שעליו נרחיב בהמשך, במידה ותוכנית השיווק שהחברה בחרה בה מצליחה והחברה מייצאת 25% ומעלה מסה"כ מחזור המכירות, החברה זכאית להיכנס למסלול חוק עידוד ולהנות מהטבת מס מופחתת על כל פעילותה, בניגוד לעבר שהטבת המס ניתנה רק למחזור הפעילות בחו"ל.
- הייצוא מסין בשיא - מה זה אומר על מלחמת המכסים?
- הפוגת המכסים לא עזרה: הייצוא של סין לארה"ב נחתך במאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה צריך לעשות בכדי לקבל את ההטבה?
המענק ניתן לחברות עבור פעולות שיווק לשווקי הייצוא וזאת בהסתמך על מספר קריטריונים שהעיקריים שבהם הם, מחזור עסקאות שנתי שאינו עולה על מאתיים מיליון שקל, היקף יצוא מינימלי לפני קבלת המענק של כמיליון שקל ובתנאי שמדובר ביעד יצוא חדש או לחילופין נקיטת מהלך שיווקי חדש.
המענק כאמור מיועד לפעילות שיווקית ויוענק לחברה כנגד השקעה זהה של החברה עד לתקרה של מיליון שקל. כלומר, על כל שקל שהחברה תוציא עד למגבלת מיליון שקל, בכפוף לעמידה בתנאי המענק, החברה תקבל שקל.
מה המדינה דורשת בתמורה?
כעת, יבחנו תוצאות פעילות הייצוא של החברה ובמידה ותוצאות הפעילות אכן הניבו הכנסות מיצוא לשוק החדש ישולמו למדינה תמלוגים בגובה 3% מהגידול ביצוא לתקופה של עד חמש שנים או החזר המענק כמוקדם מבניהם.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
מטרתה העיקרית של החברה היא להצליח במהלך השיווקי וככל שתצליח יותר תוכל החברה להרוויח הן מגידול במכירות והן במידה וסה"כ הייצוא של החברה יגיע לכדי 25% ומעלה ממחזורה העסקי לשלם מס מופחת על כלל רווחי החברה, הן ממכירות לחו"ל והן ממכירות בארץ. המענק נועד להקל על חברות יצרניות בתחרות מול השווקים הבינלאומיים ולעודד פריצה לשווקים חדשים.
חשבונאות יצירתית עשויה לעזור להגיע ליעדים
ישנם לא מעט דרכים על מנת להקל על החברה בגיוס חלקה להוצאות השיווק, וכן מספר אפשרויות לתכנון חשבונאי על מנת להגיע במהירות לסה"כ של 25% הכנסות מייצוא, אולם כאן נדרשת בדיקה פרטנית אשר ניתן לתכנן עבור כל חברה בדרך המתאימה והנכונה לה וזאת בעזרת חברת ייעוץ המתמחה בתחומים הפיננסיים ובתחום המיסוי.
חברות שיכנסו למסלול מענקים ינהלו תקציב אשר יבוקר בתאם להוראות מסלול "כסף חכם" של משרד הכלכלה והתעשיה. חשוב לציין שכניסה למסלול מאפשרת תחת מסגרת הוצאות השיווק לשלם בעבור קמפיינים פרסומיים, שיווק דיגיטלי, השתתפות בתערוכות וכנסים, תשלום עבור יועצים והן עבור שכר עבודה בארץ ובחו"ל ובלבד שיהיה קשור לפעילות היצוא. כמו כן, המדינה תלווה את החברה ותדאג שהנספח המסחרי במדינת היעד יכווין וילווה את החברה.
הכותב הינו שותף מנהל תחום פיננסים AUREN ישראל ומייצג את דעותיו בלבד. AUREN ישראל עוסקת, בין היתר, בליווי חברות מול המדען, רשויות המס וליווי פיננסי לצורך צליחת התהליך והגעה ליעדי מסלול "כסף חכם".
- 2.י 04/08/2019 14:51הגב לתגובה זוהורדת מיסים על היבוא ופתיחת השוק לתחרות!!! היום הצרכן הישראלי משלם על כל דולר כ10 שקלים בארץ ושלושה וחצי בחו"ל מה הפלא שכולם בורחים . הורדת מיסים תגרום לעידוד היבוא ועלית שער הדולר. מי שיפגע הם הטיקונים המונופולסיטים שפתאום יהיו צריכים להתחרות ועליהם מגינה המדיניות המגוחכת והשיטות הבולשביקיות של מענקים והטבות.
- 1.חנניה 01/08/2019 21:44הגב לתגובה זואיך אפשר לייצר עם שערי דולר מנוסחים ולא ריאליים בכלל...הם יתנו לך הטבות שוליות של 3-2 אחוז הורידו את הדולר 10 אחוז אחיזת עיניים של לצנים

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.