כך יוכל להוביל שר האנרגיה הבא למהפכה צרכנית בשוק החשמל
כולנו הפכנו לצרכנים ויצרנים שמנהלים את החשמל בעצמנו בצורה חכמה. עכשיו על השר הנכנס לבקש מהצרכנים שלא לתרום אנרגיה סולארית לחברת החשמל תמורת סובסידיות
לממשלה הנכנסת אתגרים רבים, זה לא סוד. אחד האתגרים הבולטים של הקדנציה הקרובה היא הורדת יוקר המחיה, תוך כדי מציאת פתרונות שלא יגדילו את הגרעון הממשלתי. שר האנרגיה הבא, יהיה מי שיהיה, יוכל להיות זה שחתום על המהפכה הצרכנית הבאה, כשהוא מעצב את שוק האנרגיה העתידי שלנו. על פניו, כל שר שייבחר יודע מה הן הנקודות בהן הוא אמור להיכנס, אך אסטרטגיה נכונה ומקצועית יכולה לרשום אותו בדפי ההיסטוריה של המדינה.
בעקבות שינויי האקלים, גידול במודעות הסביבתית והשלכותיה של ועידת פריז, החליטו ממשלות רבות בעולם (וביניהן ישראל) לקדם את מהפכת האנרגיה הירוקה. האתגר הגדול העומד בפני השר הבא, הוא פיתוח התעשייה לגיוון מקורות חשמל ואנרגיה.
באנלוגיה לעולם החקלאות - אם פעם המדינה נתנה לגוף ממשלתי אחד לגדל עגבניות ולשלוט בשוק גידול העגבניות והמכירה שלהם, עכשיו המדינה אומרת: "לכולם מותר לגדל עגבניות, וגם מלפפונים, תירס ושעועית". עכשיו כולנו יכולים להחליט מהו גיוון התזונה שלנו, להחליט מה מגדלים, מתי ולמי מוכרים את הירקות שגידלנו.
בנוסף, אם עד היום חברת החשמל כמונופול הייתה המחליטה הבלעדית על הקמת תחנות כוח, איזה דלק לשרוף וכיצד להוליך אותו לצרכנים, אז כך גם בתחום האנרגיה, אנחנו רוצים שיהיו הרבה "מגדלים". לכן על המחוקק לעודד צרכני אנרגיה גדולים (בתי חולים, קניונים, מפעלי תעשייה, קיבוצים) להיות עצמאים אנרגטית, דבר שישפיע בוודאות על מחירי החשמל וייצר שוק תחרותי.
- קרטל הנפט אופ"ק+ מתקרב להסכם על העלאת התפוקה
- הנפט בדרך לשבוע השלילי ביותר מזה חודשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה צריך לעשות שר האנרגיה הבא?
ראשית, עליו לעודד שוק חשמל חופשי המנוהל על ידי הצרכנים וכוחות השוק. לצורך כך הייתי מעודדת אותו להמשיך לספק תמריצים ללקוחות גדולים לגוון את מקורות הגנרציה שלהם, כדי שאלו יוכלו להפוך להיות עצמאים אנרגטית עד כמה שניתן ו"לעזור" לרשת החשמל בשעת הצורך במתן זמינות לחשמל, השלת תדר והשלת ביקוש.
התמריצים הללו יכולים להינתן בשלל דרכים, בהן הגדרת "קבוצות צרכנים" – שכונת מגורים, אזור תעשייה, בתי חולים, קמפוסים, מושבים וכו', המשך הענקת תמריצים לגיוון מקורות ליצירת אנרגיה, מלבד חשמל סולארי, המשך פיתוח רשת חלוקה של הגז הטבעי, הענקת תמריצים לחידושים טכנולוגים בייצור חשמל או אגירת חשמל וניהול חשמל.
כל הפעולות הללו יסייעו למודלים צרכניים חכמים שתפקידם לאגד לקוחות קטנים כדי להוות גוף גדול עצמאי אנרגטית. הפעולות הללו יסייעו לטכנולוגיות לתפוס את מקום הגז, הנפט והפחם, וקבוצות צרכנים ימצאו מודל משוכלל המסייע בשיתוף חשמל, החלטות אוטומטיות לוויסות החשמל, חיזוי ביקוש לצד חיזוי ייצור ועוד.
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה...
כשיהיו לנו הרבה צרכנים גדולים ועצמאיים אנרגטית, לכל גוף גדול יהיה גיוון מקורות גנרציה המסייע לו לצרוך מהאלטרנטיבה הכי יעילה וזולה באותו הרגע. וכך, המחוקק, שר האנרגיה, יוכל להפוך את משק החשמל ליציב, קיים וירוק פי כמה.
גם מדיניות האנרגיה של המדינה צריכה להשתנות
לצד תמרוץ גיוון מקורות יצירת האנרגיה לגוף צרכני גדול, המדינה "תעניש", תיתן מיסוי, עבור כל צרכן שיצרוך חשמל מהרשת בשעות העומס. בדיוק כמו מס גודש בכביש, אם תצרוך חשמל בשעות שיא הביקוש, תשלם הרבה יותר. הדבר יגרום לצרכנים גדולים לרצות להיות עצמאים, ולרצות למצוא דרכים חלופיות ליצירת ואגירת חשמל.
כך, נהפוך את משק החשמל לעצמאי אנרגטית, ורשת החשמל תהיה מקור חשמל לגיבוי בלבד. בהמשך לכך, פליטות גזי החממה ירדו משמעותית, וכולנו נהיה עסוקים ביצירת חשמל בדרכים יצירתיות וירוקות יותר.
בדיוק כפי שבעיית הרעב בעולם אינה קשורה לייצור המזון אלא לניהולו, כך גם ייצור החשמל, שכבר מזמן לא מהווה אתגר. האתגר שעומד בפני האנושות קשור לניהול החשמל. פעם תהינו כיצד לייצר חשמל וכיום ישנו מגוון חלופות אנרגיה כה גדול, שהאתגר הוא בניהול החלופות. איך משתמשים בטכנולוגיות כדי לייצר "מוח על", שיעביר את מקורות האנרגיה למקומות הנכונים.
אם פעם חשמל עבר מתחנת הכוח עד לבית, היום כולנו הפכנו לצרכנים ויצרנים, שמנהלים את החשמל בעצמנו בצורה חכמה. עכשיו על השר הנכנס לבקש מהצרכנים לצרוך את האנרגיה הסולארית שהם מייצרים, ולא לתרום אותה לחברת החשמל תמורת סובסידיות.
הכותבת היא מנכ"ל אנג'יס המתמחה בניהול צריכת חשמל חכמה
- 2.אלי 12/06/2019 21:47הגב לתגובה זוהחשמל שלי מהשמש
- 1.לרון 12/06/2019 00:06הגב לתגובה זותקופת ההסתדרות "הטובה והשוויונית" לא פס עם חברת החשמל הגוף המרכזי עם ועד העובדים החזק השולטים בכל הרפורמות!
- Sassi6 13/06/2019 05:37הגב לתגובה זואם רוצים להטיל מס על צריכת חשמל בשעות העומס, אז צריך להחליף מליונים של מונים אנלוגים למונה חשמל אלקטרוני, זה בנוסף לעבודות ההסרה וההתקנה בארונות החשמל המסתכמת במליונים של שעות עבודה, תודה

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם
מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג.
אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?
מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף.
הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.
זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא
בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה.
רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.

הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
מטוס ה-Air Force One הוא אחד הסמלים המובהקים של ההנהגה, הביטחון ומדיניות החוץ של ארה"ב. מתי עלה לראשונה הרעיון של מטוס אישי לנשיא, איך התפתח ומה קורה היום בתוככי כלי התעופה הכי מפורסם בעולם
מטוס ה-Air Force One הוא לא רק כלי תחבורה אווירי. הוא סמל יוקרתי ועוצמתי של נשיא ארצות הברית, מעין ארמון מעופף שמסמל את מעמדו המיוחד של הנשיא. מטוס זה מסמל את עוצמת ארה״ב ועבורנו, בנחיתתו בישראל, את הרגעים הבלתי נשכחים של שחרור החטופים כשהלב של כולנו החסיר פעימה. המטוס טס בגובה נמוך מול חופי ישראל וביצע מחווה מעל כיכר החטופים בתל אביב לפני נחיתתו בנתב״ג.
אז מה הסיפור של כלי התעופה שהוא הרבה יותר ממטוס?
מטוס אייר פורס 1 הוא אחד הסמלים המובהקים ביותר של נשיאות ארצות הברית ושל העוצמה האמריקאית בעולם. מעבר לנצנוצי הצבעים והסמל הלאומי, ההיסטוריה של המטוסים הנשיאותיים עד ליצירת המטוס המיוחד במינו שאנו מכירים היום, הייתה מורכבת ומרתקת וכללה טכנולוגיות ואמצעים ביטחוניים מתקדמים, שינויים וחידושים שהוטמעו בו והפכו את אייר פורס 1 לבית הלבן המעופף.
הנשיא טראמפ נוהג לנהל שיחות עם כתבים ועם צוותי הסיקור היושבים באייר פורס 1, לעיתים תוך כדי טיסה, מה שיוצר אווירה ייחודית של נגישות וקרבה אל הצוות התקשורתי למרות הגבלות האבטחה.
זוג מטוסי בואינג שמפיקים את כל צורכי הנשיא
בכל פעם שנשיא ארצות הברית עולה לטיסה על מטוס של חיל האוויר האמריקאי, המטוס מקבל את הכינוי Air Force One, שהוא אות הקריאה הרשמי במהלך טיסתו. השם "אייר פורס 1" הוא למעשה אות הקריאה הרשמי לכל מטוס שמטיס את נשיא ארצות הברית. משמעות הדבר היא שכל מטוס של חיל האוויר האמריקאי שבו טס הנשיא באותו רגע, מקבל את הכינוי הזה.
רוב הזמן, הכינוי מתייחס לזוג מטוסי בואינג מדגם VC-25A (גירסה מיוחדת ומתוחזקת של בואינג 747-200B), שמשרתים את הנשיא ומפיקים את כל צרכיו, מהבטיחות והתקשורת ועד הנוחות והייעוץ המדיני.