הזדמנויות השקעה? 2 מניות נאסד"ק עומדות למבחן
ברבעון החולף מניות אבן קיסר ירדו ב-11% בניגוד למגמת העליות בנאסד"ק; אודיוקודס הציגה צמיחה של 9.7% לעומת הרבעון המקביל
מניות אבן קיסר (CSTE) ירדו ברבעון החולף ב-11% בניגוד למגמת העליות בנאסד"ק. שער השיא של המניה בשנה החולפת עמד על 44 דולר ושערה הנמוך הגיע ל-19.55 דולר. התנודה החדה בשער המניה תוך שנה מעיד על בעיות אסטרטגיות מהותיות בחברה.
בתחילת פברואר 2018 אבן קיסר פרסמה את מאזנה לרבעון הרביעי של 2017 ועברה להפסד של 4.9 מיליון (GAAP). ההפסד הושפע בעיקר מהוצאות משפטיות הקשורות להסכמי פשרה של 17 מיליון דולר. את 2017 סיימה החברה ברווח שנמוך ב-64% משנת 2016. אבן קיסר מעריכה שב-2018 היא צפויה לחזור לצמיחה במכירות וברווחיות בשיעור גבוה מציפיות האנליסטים. בחברה מבקשים להגדיל ולגוון את מקורות הייצור במטרה לשפר את יכולתה התחרותית.
הביטחון של אבן קיסר, בה מעורבת בניהול קרן טנא בצמיחה עתידית, לא חלחל למשקיעים ובעיקר לאנליסטים. נפח המסחר הממוצע ליום במניה נע סביב 228,000 מניות ולא מדובר במחזור מסחר חריג. אנליסטים מעריכים שתהליך הייצור והשיווק של החברה מתארך ויש לו כיום תחרות גם בשוק האמריקאי שנטה חסד למשטחי הקוורץ של החברה.
לכן הציפיות שהמניה תשוב ותתעורר התמתנו. משקיעים מחפשים אלטרנטיבות מעניינות יותר בתחומי טכנולוגיה. לדעתנו אבן קיסר צריכה להוכיח במאזניה הבאים שאכן חל שינוי במכירות וברווח כדי שמשקיעים יגלו מחדש את המניה. עד שתהליך זה יתרחש אבן קיסר אינה מהמניות המומלצות שלנו להשקעה. חובת ההוכחה לצמיחה מוטלת על החברה.
- אבן קיסר: ההכנסות בירידה, 200 עובדים יפוטרו
- אבן קיסר שוקעת מתחת למזומנים - כמה היא צפויה לשרוף השנה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אודיוקודס מפתחת ורוכשת את מניותיה
חברת אודיוקודס (AUDC) נסחרת בנאסד"ק ובת"א והיא מניית ארביטראז'. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים להעברת קול ונתונים ברשתות תקשורת. בשלושת החודשים האחרונים עלתה המניה ב-6.5% ועיקר המסחר בה מתרכז בנאסד"ק ולא בת"א. המסחר היומי בת"א דל יחסית ולעיתים מוכר או קונה גדול יכול לעוות את פער הארביטראז'. שערה הגבוה בשנה החולפת עמד על 8.43 דולר והנמוך היה 5.83 דולר.
נפח המסחר היומי הממוצע במניה מסתכם בכ-135,000 מניות ולחברה יש תכנית רכישה שנתית של מניות בהיקף של עשרות מיליוני דולר דבר שנותן אמון כי החברה חושבת שמדובר בהשקעה טובה. אודיוקודס עקפה את תחזיות השוק ברבעון הרביעי של 2017 ופרסמה תחזית חיובית ל-2018. ברבעון החולף החברה הציגה הכנסות של 41.1 מיליון דולר צמיחה של 9.7% לעומת הרבעון המקביל. ב-2017 ההכנסות צמחו ב-7.7% לסכום של 157 מיליון דולר בהשוואה ל-2016.
ברבעון הרביעי על בסיס NON-GAAP הסתכם הרווח הנקי ב-3.8 מיליון דולר וב-2017 כולה עמד הרווח על 12.2 מיליון דולר גידול של 29% בהשוואה ל-2016. במהלך 2017 ייצרה אודיוקודס 17.8 מיליון דולר מפעילות ובסיום השנה היו בקופתה כ-55 מיליון דולר. גם ב- 2018 החברה צופה גידול בהכנסות לרמה של 172-166 מיליון דולר. לטענתה היא הייתה יכולה לתת תחזיות לרווחיות גבוהה יותר אילו לא הייתה חשופה לבעיות שקל-דולר. החברה מצפה להרחיב את תחומי פעילותה ולכן היא הקימה חטיבה חדשה VOICE AL BUSINESS וגם תכנס לפעילות בתחומי בינה מלאכותית.
- משבר אשראי בשוק הנדל"ן - מניף מגלגלת חובות שיזמים לא מסוגלים להחזיר
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
אודיוקודס היא סוג של "יפיפייה נרדמת" בשוק המניות. חברה שצלחה קשיים, צמחה, רוכשת את מניותיה, יוזמת מהלכי פיתוח עסקיים, זוכה בלקוחות מובילים בעולם, והמניה רדומה כמעט נמה. מי שמחפש חברה עם צמיחה דו ספרתית, ניהול אגרסיבי, לא ימצא את מבוקשו באודיוקודס. מדובר בחברת צמיחה יציבה מתמדת והדרגתית שלעיתים רחוקות מאכזבת את האנליסטים.
שבתאי אדלסברג, שמוביל את החברה מאז היווסדה עושה זאת צעד אחרי צעד מבלי לקפוץ מעבר לפופיק ועם מעט סיכונים יחסית למנהלים אחרים. אודיוקודס יכולה להיות מרכיב השקעה בסיסי בכל תיק מניות במיוחד אצל משקיעים לטווח ארוך שאינם בוחנים השקעה כל שבוע או חודש אלה במבט שנתי. מדובר בהשקעה יציבה שתניב תשואות בטווח הארוך.
** אין לראות במניות המוזכרות במאמר משום המלצה או אי המלצה להשקעה. כל משקיע צריך לבדוק את צרכיו הפיננסיים ופעולותיו עם יועץ ני"ע מורשה כחוק.
- 16.ימית 12/03/2018 18:44הגב לתגובה זועדיף צמיחה יציבה כמו אודיוקודס מאשר צמיחה מהירה ובלתי בטוחה כדי להשקיע לטווח ארוך מבלי להתאכזב,מאחלת הצלחה מרובה.
- 15.בהצלחה לאבן קיסר (ל"ת)ירדן 09/03/2018 13:18הגב לתגובה זו
- 14.גד 05/03/2018 12:26הגב לתגובה זולכן המניה רדומה למרות שמדובר בחברה טובה עם ניהול נכון.
- 13.לני 05/03/2018 07:17הגב לתגובה זוהאם אנו זוכרים שלא היה תיקון כבר עשור? חברות כמו אבן קיסר יראו את עמצן דווקא בימים הקשים - חברות עם נכסים ממשיים סורדים תיקונים הרבה יותר טוב
- 12.לוי 04/03/2018 22:52הגב לתגובה זוכפי שזה נראה לי, זו חברה שחייבת להימכר לענקית. כל.האסטרטגיה שלהם נראת כמו צעקה ''קנו אותי''
- 11.ניב 04/03/2018 21:33הגב לתגובה זואם החברה תציג שיפור קל ברווח ובמכירות יש סיכוי סביר שהמניה תבצע תיקון ב-2018.
- 10.רוני 04/03/2018 20:26הגב לתגובה זושער המניה נקבע בנאסדק כי בת״א היקף המסחר נמוך. החברה סובלת משער הדולר.
- 9.אריה 04/03/2018 18:49הגב לתגובה זומשקיע הוא אחראי לא פחות מהנהלה. משקיעים חושבים שהם ישבו, לא יעשו כלום ויקבלו רווחים. שיתחילו להיות יותר פעילים בניהול החברות, לדרוש לדרוש לדרוש ואז לא יהיו הפתעות.
- 8.יוני 04/03/2018 18:29הגב לתגובה זוחברה טובה שצומחת ואין סיבה שתמשיך לישון.
- 7.יוני 04/03/2018 18:04הגב לתגובה זואודיוקודס עד כמה שהיא טובה, היתי נזהר להיכנס היום לשוק נוסף גם שהוא ״טבעי״ לה. נראה כי זה יצריך לא מעט השקעה ולא ברור מתי יבואו פירות...
- 6.אנטון 04/03/2018 17:54הגב לתגובה זולדעתי חברה כמו אבן קיסר נמצאת בבעית ניהול לא ממוקד. לא ברור אפילו לישראלי המצוי מה היתרונות ומה החסרונות, איפה מקורי ולא. הפכו לשם גנרי וכך שכחו שצריך לנהל חברה בסדר גודל בין לאומי. היתי אומר שעדיף לעזור לתקופה עד שלא יחזרו להיות מה שהיו לפני עשור
- 5.אילון 04/03/2018 15:52הגב לתגובה זורק מציאת שווקים חדשים יביאו את החברה צעד קדימה במכירות וברווח.
- 4.אילן 04/03/2018 15:19הגב לתגובה זולכן אודיוקודס לא זינקה אחרי שפרסמה מאזן יפה.
- 3.עודד 04/03/2018 14:19הגב לתגובה זואודיוקודס מתקדמת לאיטה אבל כדי לצמוח עליה לחבור לחברת ענק בעולם ולהציג ניהול יותר אגרסיבי ופורץ דרך.
- 2.חבר שדות ים 04/03/2018 12:22הגב לתגובה זולכן חברי הקיבוץ לא ממש בוכים שהמניה ישנה בתרדמה קצרה...הם את הכסף אספו כבר לפני שנה וחצי..
- 1.אורון 04/03/2018 11:53הגב לתגובה זומניה רדומה שאינה מעוררת ענין ולכן המסחר בה שקט ללא סערה. אולי בעתיד גוף מוסדי יתחיל לגלות ענין והמניה תתעורר לחיים. הקניות העצמיות של החברה מקטינות את היקף הסחורה הצפה במניה.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
