חשופה למזרח: ענקית המזון פספסה התחזיות - ו-וול סטריט מענישה
השבוע בחרתי לעסוק בחברה שיש לה חשיפה נרחבת לפעילות בסין, כאשר שליש מהרווח שלה מגיע מסין. החברה פרסמה שלשום דוחות לאחר המסחר, ואמש סיימה את יום המסחר בירידות של 18.7%.
יאם ברנדס (YUM)
החברה מפעילה כ-33 אלף סניפים בכ-100 מדינות ברחבי העולם. היא כוללת בתוכה את רשת פיצה האט, רשת קנטאקי פרייד צ'יקן, טאקו בל, Long John Silver ו-A&W . סניפי הרשת מופעלים ע"י החברה, זכיינים וחברות בת. היא הוקמה ב-1997 ומרכזה בלואיוויל, קנטאקי, ארה"ב.
בדוח האחרון שפורסם הסתכמו הכנסות החברה ב-3.43 מיליארד דולר לעומת 3.35 מיליארד דולר בשנה שעברה. הרווח הנקי הסתכם ב-629 מיליון דולר בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד, עמד הרווח על 535 מיליון דולר. הרווח המדווח למניה נאמד בדולר לעומת רווח של 87 סנט בשנה שעברה. צפי האנליסטים היה לרווח של 1.07 דולר למניה, כך שמדובר בפספוס של 7% בשורת הרווח. בשורת ההכנסות הצפי היה ל-3,68 מיליארד דולר לעומת תוצאות בפועל של 3.42 מיליארד - פספוס של 7.1%. הסיבה המרכזית שהחברה התפרקה אמש בוולסטריט היתה בגלל הידיעה כי חברה חתכה את תחזיותיה לשנה כולה אחרי שקצב התאוששות המכירות שלה בסין המשיך להיות איטי מהצפוי. בנוסף, החברה ציינה כי השפעות שליליות של שערי חליפין משפיעים אף הם לרעה על ביצועיה. כאמור סין מספקת שליש מהרווחים לחברה, ולכך יש משמעות גדולה בדוחות האחרונים. מנכ"ל החברה, גרג קריד, ציין בועידת המשקיעים כי גם קנטאקי פרייד צ'יקן וגם פיצה האט סין הצליחו לייצר צמיחה נמוכה משמעותית מהצפי עם 2% בלבד לעומת צפי כלכנים בגובה של 9.7%. יש לציין כי שתי הרשתות, שהן חלק מיאם ברנדס, תופסות 6,800 מסעדות ברחבי סין. בנוסף לכך ציין המנכ"ל כי חולשתו של היואן בשילוב התחרות העזה מצד יצרני פיצה מקומיים יצרו את האפקט הנ"ל.
יאם ברנדס במספרים
- מס עובדים: 70 אלף
- הכנסות ב-2014: 13 מיליארד דולר
- רווח ב-2014: 915 מיליון דולר
- שיעור חלוקת דיבידנד: 2.42%
ניתוח טכני בגרף ניתוח יחסי שצירפתי הוספתי כמדד בנצ'מרק את מקדונלדס', שנחשבת למתחרה המרה של יאם. נראה שאם בוחנים את התשואה מתחילת השנה רואים כי מקדונלדס מנצחת בבירור עם תשואת יתר של 12% מתחילת השנה לעומת 6% הפסד ליאם. שורה מעניינת בהקשר הזה טמונה ברווח הנקי על כל דולר שנכנס לחברה מהמכירות - למקדונלדס השיעור הזה עומד על 16% לעומת 7% בלבד ליאם. יהיה מעניין מאוד לראות בהקשר הזה את דוחות מקדונלדס - האם היא הצליחה לגבור על יאם, ומי נפגעת הכי פחות בסין?
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.רז 19/10/2015 08:15הגב לתגובה זו.
- 1.מעניין תודה (ל"ת)גלעד 12/10/2015 19:21הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
