חשופה למזרח: ענקית המזון פספסה התחזיות - ו-וול סטריט מענישה

מוטי כהן, אנליסט טכני וכלכלי, על ענקית המזון יאם ברנדס, פספוס התחזיות והתרסקות בוול סטריט
מוטי כהן | (2)

השבוע בחרתי לעסוק בחברה שיש לה חשיפה נרחבת לפעילות בסין, כאשר שליש מהרווח שלה מגיע מסין. החברה פרסמה שלשום דוחות לאחר המסחר, ואמש סיימה את יום המסחר בירידות של 18.7%.

יאם ברנדס (YUM)

החברה מפעילה כ-33 אלף סניפים בכ-100 מדינות ברחבי העולם. היא כוללת בתוכה את רשת פיצה האט, רשת קנטאקי פרייד צ'יקן, טאקו בל, Long John Silver ו-A&W . סניפי הרשת מופעלים ע"י החברה, זכיינים וחברות בת. היא הוקמה ב-1997 ומרכזה בלואיוויל, קנטאקי, ארה"ב.

בדוח האחרון שפורסם הסתכמו הכנסות החברה ב-3.43 מיליארד דולר לעומת 3.35 מיליארד דולר בשנה שעברה. הרווח הנקי הסתכם ב-629 מיליון דולר בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד, עמד הרווח על 535 מיליון דולר. הרווח המדווח למניה נאמד בדולר לעומת רווח של 87 סנט בשנה שעברה. צפי האנליסטים היה לרווח של 1.07 דולר למניה, כך שמדובר בפספוס של 7% בשורת הרווח. בשורת ההכנסות הצפי היה ל-3,68 מיליארד דולר לעומת תוצאות בפועל של 3.42 מיליארד - פספוס של 7.1%. הסיבה המרכזית שהחברה התפרקה אמש בוולסטריט היתה בגלל הידיעה כי חברה חתכה את תחזיותיה לשנה כולה אחרי שקצב התאוששות המכירות שלה בסין המשיך להיות איטי מהצפוי. בנוסף, החברה ציינה כי השפעות שליליות של שערי חליפין משפיעים אף הם לרעה על ביצועיה. כאמור סין מספקת שליש מהרווחים לחברה, ולכך יש משמעות גדולה בדוחות האחרונים. מנכ"ל החברה, גרג קריד, ציין בועידת המשקיעים כי גם קנטאקי פרייד צ'יקן וגם פיצה האט סין הצליחו לייצר צמיחה נמוכה משמעותית מהצפי עם 2% בלבד לעומת צפי כלכנים בגובה של 9.7%. יש לציין כי שתי הרשתות, שהן חלק מיאם ברנדס, תופסות 6,800 מסעדות ברחבי סין. בנוסף לכך ציין המנכ"ל כי חולשתו של היואן בשילוב התחרות העזה מצד יצרני פיצה מקומיים יצרו את האפקט הנ"ל.

יאם ברנדס במספרים

  • מס עובדים: 70 אלף
  • הכנסות ב-2014: 13 מיליארד דולר
  • רווח ב-2014: 915 מיליון דולר
  • שיעור חלוקת דיבידנד: 2.42%

  ניתוח טכני בגרף ניתוח יחסי שצירפתי הוספתי כמדד בנצ'מרק את מקדונלדס', שנחשבת למתחרה המרה של יאם. נראה שאם בוחנים את התשואה מתחילת השנה רואים כי מקדונלדס מנצחת בבירור עם תשואת יתר של 12% מתחילת השנה לעומת 6% הפסד ליאם. שורה מעניינת בהקשר הזה טמונה ברווח הנקי על כל דולר שנכנס לחברה מהמכירות - למקדונלדס השיעור הזה עומד על 16% לעומת 7% בלבד ליאם. יהיה מעניין מאוד לראות בהקשר הזה את דוחות מקדונלדס - האם היא הצליחה לגבור על יאם, ומי נפגעת הכי פחות בסין?  

לפרטים על שירות סמארט טריידר 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רז 19/10/2015 08:15
    הגב לתגובה זו
    .
  • 1.
    מעניין תודה (ל"ת)
    גלעד 12/10/2015 19:21
    הגב לתגובה זו
בריטיש אירוויס מחלקה ראשונה עסקית טיסה מחלקת עסקים
צילום: British Airways

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית

חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון

עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס


כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?". 

דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס. 

Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.

ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.

מי מזמין ומדוע?

קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.