"הטענות שהובאו בשם המנכ"ל שלא הצליח להביא את האייפון, כחתול מיילל"

כך אמר מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, בהתייחסו לטענות כנגד הסבסוד של האייפון. עוד אמר שרון, "זהו אינו דבר חדש שחברות הסלולר נוהגים לסבסד מכשירים, הכסף מגיע משיחות"
מאיה זיסר |

בשבוע שעבר הודיעו פלאפון ואורנג' כי הן מתכוונות להשיק בחודשים הקרובים בישראל את ה- iPhone 3G S, הדגם החדש של מכשיר הסלולר מבית חברת אפל.

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, התייחס לראשונה לנושא ואמר, חברות צריכות להשקיע בלהביא לצרכן את הטוב ביותר. כל העולם המערבי השיק את אייפון ואני מאמין במהלך שעשינו".

לאחר ההודעה עלו בשוק טענות כי זהו מהלך בעייתי ועלו ספק אם החברות יוכלו לסבסד את המכשיר, לכך הגיב שרון ואמר, "זהו אינו מהלך חדש שחברות הסלולר נוהגות לסבסד מכשירים, סבסוד המכשיר מחזיר את עצמו באמצעות הכסף אשר מגיע מהשיחות והשימוש במכשיר".

לדבריו, "כל הטענות שהובאו בשם המנכ"ל שלא הצליח להביא את האייפון, ניתן לכנות אותן כ'חתול מיילל'". בהתייחסות זו מתייחס שרון למנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, אשר כפי הנראה כיום אינה מתכוונת לשווק את המכשיר בזמן הקרוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

המטוס מספר 1 של מדינת ישראל

מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה



עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס

מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?

אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.

הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה. 

מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.

באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.