"הטענות שהובאו בשם המנכ"ל שלא הצליח להביא את האייפון, כחתול מיילל"

כך אמר מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, בהתייחסו לטענות כנגד הסבסוד של האייפון. עוד אמר שרון, "זהו אינו דבר חדש שחברות הסלולר נוהגים לסבסד מכשירים, הכסף מגיע משיחות"
מאיה זיסר |

בשבוע שעבר הודיעו פלאפון ואורנג' כי הן מתכוונות להשיק בחודשים הקרובים בישראל את ה- iPhone 3G S, הדגם החדש של מכשיר הסלולר מבית חברת אפל.

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, התייחס לראשונה לנושא ואמר, חברות צריכות להשקיע בלהביא לצרכן את הטוב ביותר. כל העולם המערבי השיק את אייפון ואני מאמין במהלך שעשינו".

לאחר ההודעה עלו בשוק טענות כי זהו מהלך בעייתי ועלו ספק אם החברות יוכלו לסבסד את המכשיר, לכך הגיב שרון ואמר, "זהו אינו מהלך חדש שחברות הסלולר נוהגות לסבסד מכשירים, סבסוד המכשיר מחזיר את עצמו באמצעות הכסף אשר מגיע מהשיחות והשימוש במכשיר".

לדבריו, "כל הטענות שהובאו בשם המנכ"ל שלא הצליח להביא את האייפון, ניתן לכנות אותן כ'חתול מיילל'". בהתייחסות זו מתייחס שרון למנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, אשר כפי הנראה כיום אינה מתכוונת לשווק את המכשיר בזמן הקרוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
התרסקות מטוס (צילום מסך)התרסקות מטוס (צילום מסך)

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?

איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם 

עופר הבר |

הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.

הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.

מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.



המושבים הבטוחים יותר


היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם  Live Crash Test.