אמזון מכה את התחזיות ומטפסת ב-5% במסחר המאוחר
עונת הדוחות נמצאת בשיאה ולאחר שאתמול דיווחו שתיים מ"שבעת המופלאות" (מיקרוסופט ומטא), ושתיהן ירדו לאחר המסחר למרות שהיכו את התוצאות, ואחת נוספת דיווחה לפני יומיים (אלפאבית) שעלתה לאחר מכן, אך היום כבר ירדה בנפילות בשווקים, היום הצטרפו שתיים נוספות - אפל הכתה את התחזיות וירדה במסחר המאוחר, ואילו אמזון מכה את התחזיות ודווקא רושמת עליה נאה.
אמזון מדווחת על רווח של 1.43 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים לרווח של 1.14 דולר למניה, עליה של 54% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות הגיעו ל-158.9 מיליארד דולר לרבעון, גם נתון זה מעל הצפי ל-157.3 מיליארד דולר ועליה של 11% לעומת הרבעון המקביל. למרות שרוב ההכנסות של החברה מגיע מעסקי הקמעונאות אונליין שלה, את מרבית הרווח מייצרת חטיבת הענן הרווחית להפליא, שגם לא מפסיקה לצמוח. ברבעון הנוכחי גדול ההכנסות ב-19% ל-27.5 מיליארד דולר, גם זה מעל הצפי, עם שולי רווח תפעולי של 38%. הרווח התפעולי מחטיבת הענן מהווה כ-60% מהרווח התפעולי הכולל של החברה.
גם עסקי הפרסומות של החברה צומחים יפה, עם עליה של 22% ל-14.25 מיליארד דולר. העסק המסורתי של החברה, החנות המקוונת ייצרה הכנסות של 61.4 מיליארד דולר לעומת 57.3 מיליארד דולר לפני שנה. החברה מסרה שלמרות העלייה בהכנסות הכוללות מהסגמנט הזה, היא מזהה ירידה בסכומי הקניה של הלקוחות, שמחפשים מוצרים זולים יותר מבעבר.
מצד שני, בדומה לחברות אחרות מתחום הענן, גם הוצאות ההון של החברה מזנקות, וברבעון האחרון הן הסתכמו ב-22.6 מיליארד דולר לעומת 17.6 מיליארד דולר ברבעון הקודם, ו-12.5 מיליארד בלבד ברבעון המקביל.
- נדחתה בקשת אמזון: ייצוגית של צרכנים תתברר בישראל
- אמזון לעניים? החברה משיקה את Amazon Bazaar לשווקים המתפתחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוגע לרבעון הבא החברה מצפה להכנסות שינועו בין 181.5 מיליארד דולר ל-188.5 מיליארד דולר, כשנקודת האמצע נמצאת מעט מתחת לממוצע ציפיות האנליסטים שעומד על 186.3 מיליארד דולר.
מנכ"ל החברה אנדי ג'סי אמר שביצועי החברה סביב עונת החגים הייתה טובה מאד עם ימי "פריים דיי" (ימים בהם החברה מציעה מוצרים רבים בהנחה) היו הגדולים אי פעם. לדבריו גם מכירות הקינדל היו מעל ציפיות החברה עצמה.
כמו כן, החברה מתמקדת בהרחבת מגוון שירותיה ומוצריה, מה שיכול לתרום להגדלת בסיס הלקוחות ולהגברת נאמנותם. אמאזון ממשיכה להשקיע בטכנולוגיות חדשות, כגון שירותי בינה מלאכותית ולמידת מכונה, אשר עשויים לשפר את חווית הלקוח ולמקסם את הרווחים. השילוב של תשתיות מתקדמות, פיתוח מוצרים חדשניים והצעת מבצעים אטרקטיביים, מעיד על אסטרטגיה ממוקדת צמיחה שמספקת לחברה יתרון תחרותי בשוק הקמעונאי. אם הצלחות אלו יימשכו, יש סיכוי שהחברה תוכל לא רק לעמוד בתחזיות אלא גם להכות אותן שוב בדוחות הבאים.
- ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה
- אחרי נפילה של 26% - בכירים בפייפאל מוכרים מניות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
עם זאת, קיימים מספר סיכונים שעלולים להכביד על ביצועי החברה בעתיד. האתגרים בשוק הקמעונאות האונליין, כולל ירידה פוטנציאלית בביקוש עקב עליית האינפלציה והצמצום בהוצאות הצרכנים, עשויים להשפיע על הכנסות החברה. בנוסף, התחרות הגוברת מצד חברות אחרות בתחום הקניות המקוונות והענן, כמו גם שינויים רגולטוריים שעלולים להגביל את הפעילות שלה, מהווים סיכונים משמעותיים. העלייה בהוצאות ההון, במיוחד בנוגע להשקעות בתחום הבינה המלאכותית ותשתיות הענן, עשויה להעמיס על הרווחיות בטווח הקצר, ובמקרה של חוסר הצלחה בהשגת תשואות מהשקעות אלו, החברה עלולה למצוא את עצמה במצב פיננסי פחות זוהר.
בעקבות תוצאות הרבעון מניות החברה מטפסות ברוב ל-5% במסחר המאוחר.
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקקרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.
1 # ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.
שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.

- הדירוג שקובע חד משמעית: הפועל ב"ש ומכבי חיפה בתחתית, בית"ר בצמרת
- שביתת התסריטאים נגמרה - מה אומר ההסכם שנחתם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון
הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).
ענקיות הטכנולוגיהענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה
ענף הטכנולוגיה נכנס לשלב חדש. שנים דיברו על חברות הענק כעסקים שמייצרים עוד הכנסה כמעט בלי להגדיל עלויות. אבל המציאות של הבינה המלאכותית דוחפת אותן לטריטוריה אחרת לגמרי. היום הן נראות הרבה יותר כמו תעשיות כבדות שזקוקות להון עצום כדי להמשיך לרוץ. במרכז המגמה עומדות מיקרוסופט Microsoft Corp 1.37% , גוגל Alphabet -0.78% ואמזוןAmazon.com Inc. -1.22% . שלושתן פתחו את הכיס בהיקפים שלא נראו בענף. תשתיות AI, חוות שרתים, חוזי ענן ארוכי טווח וציוד מחשוב מתקדם. בתוך תקופה קצרה הן השקיעו מעל 600 מיליארד דולר, והמספרים ממשיכים לעלות.
