השוק בריא. עובר תחלופה של סקטורים. יש הרבה מניות מעניינות
יש לנו הרבה גרפים מעניינים לדבר עליהם אז ניכנס ישר לעניינים.
נתחיל בשוק. ובשורה התחתונה - הוא נראה לי בסדר גמור. מה שקורה עכשיו הוא קצת חילופי מושכות. מניות טכנולוגיה כבדות משחררות קצת (לא כולן) ובקרוב ישחררו קצת ממשקלן במדד הנאסד״ק. מניות אחרות נכנסות מתחת לאלונקה.
על התחזקות סקטור התעשיה ומשמעותה דיברנו. סקטור הצרכנות המחזורית חזק כבר זמן רב (מעיד על אופטימיות צרכנית שיכולה ל״הרגיז״ קצת את הפד). אליהם מצטרפים הנדל״ן, התחבורה, הפיננסים ואולי גם האנרגיה. הסקטורים הדיפנסיביים: בריאות, תקשורת, צרכנות קבועה ותשתיות נותרים חלשים. תנועה בריאה בשוק.
מדד ה - ראסל 2000 מייצג את לוחמי השורה השניה: המניות של החברות הקטנות יותר. כפי שתראו על הגרף, הוא ממש ״נשכב״ על הרצפה ותמך בשוק בתבנית אופטימית של משולש מתחת לרמת התנגדות קשוחה ב - 208. תעיפו מבט על הגרף של IWM ותראו את המשולש ואת ההתנגדות. מהלך מעל 208 יתן רוח גבית לשוק כשהמדד יעבור מהגנה להתקפה. בינתיים אתם יכולים לראות הרבה מניות קטנות, שסוקרו כאן וכאלו שלא, שעולות יפה.
מניות סיניות - לקראת קפיצה?
נושא נוסף שרציתי להעלות היום הוא המניות הסיניות. התעוררותן נמשכת. הגרף של BABA מראה את התמודדותה עם תבנית המשולש והממוצע הנע ל - 200 יום. עוד צעד קטן והמניה בדרך לקפיצה משמעותית.
- UBS: מדד S&P 500 צפוי לעלות כ-12% ב-2026
- מורגן סטנלי: ה-S&P 500 יגיע ל-7,800 ב-12 החודשים הקרובים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המניה השניה שאעדכן לגביה היא NIO. יושבת על משבצת הרכבים החשמליים המתחממת ועל הטריטוריה הסינית. פרצה גם רמת התנגדות משמעותית וגם ממוצע נע ל - 200 יום. עוד צעד קטן וגם היא יכולה לזנק.
היום אנחנו בטור ״מבזקי״ אז ממשיכים.
דיברנו כבר על התחזקות סקטור הבניה בארה״ב, בניגוד מוחלט למה שקורה כאן בישראל לצערי. קרן הסל שמייצגת את הסקטור בתוך ה - S&P500 היא XLRE. יש פריצה של קו מגמה יורד. יש פריצה של רמת התנגדות. אין מניעה שתמשיך לעלות.
HD היא נציגתנו מהסקטור. יצרה תמיכה יפה וגם עבורה, עוד מהלך קטן של פריצה יכול להניב קפיצה.
עוד סקטור מתעורר שגם קת׳י ווד סימנה אותו במבט העתידי שלה (והקרנות שלה מתעוררות יפה) הוא סקטור החלל. שימו לב ל - SPCE. היא נראית לפני המראה. המראה אחת כשלה. המניה זנקה ואז חזקה חזרה. מה שמשך את תשומת ליבי הוא מה שניתן לכנות ״פטישים בעליה״. סימנתי אותם עבורכם על הגרף. זה אומר שבכל פעם התחתית יותר גבוהה ובכל פעם מגיעים קונים נחושים. מריחה חימום מנועים לקפיצה.
- טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
- כולם רוצים לחגוג: האם עונת הכריסמס משפיעה גם עלינו - מי נהנה מזה ומי משלם ביוקר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
ומהחלל לעניינים שבלב. מי לא רוצה להשקיע בזוגיות? ובכן, MTCH חוותה נטישה של משקיעים ועכשיו נראה שהם חוזרים אליה. בחרתי כאן מבט ארוך טווח של הגרף על מנת שתחושו את משמעות הפריצה שמתרחשת לנגד עיננו (כותב את המאמר בשעות המסחר האחרונות ביום שלישי).
״הרשימה החמה״
היום נפתח עוד רשימה שבינתיים אקרא לה ״הרשימה החמה״. חבר טוב ומקצוען ואנוכי מצליבים רעיונות טכניים ועובדים על שדרוג הסתברויות ותוצאות.
אחת המניות ברשימה שלנו היא ABNB. מתחברת לסקטור התיירות שחם בעולם ופחות בבורסה. מומחית התיירות שסיפרתי על שיחתי איתה בשבוע שעבר סיפרה לי שמחקרים מראים שכל אחד יהיה תיירן במהלך חייו. הנה גם אני מוצא את עצמי עוסק (ולא רק במקלדת) בהנחיה למסעות, טיולים, נוודות דיגיטלית ואירוח מצפאי. ABNB, לפחות בחזון שלה, מאפשרת לכל אחד להיות תיירן ולהשכיר את ביתו. הגרף מראה שהיא נערכת למהלך עליה. פרצה רמת התנגדות מאוד חשובה. הקו הסגול מראה שלטווח הארוך BKNG נותנת תשואה טובה יותר (וגם היא פורצת למעלה) אבל כדאי לעקוב שבוע שבועיים לראות אולי גם פה יהיו חילופים.
ולסיום בכל זאת קצת טכנולוגיה. מניה נוספת ברשימה שלנו היא CRWD. גם מתחזקת מול ה-S&P500, גם נתמכת מעל רמת התנגדות שנפרצה וגם נראית טוב על האינדיקטורים.
מקווה שאהבתם את המאמר ה״מבזקי״. לפעמים אני במוד כזה. עלו והרוויחו!
כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 3.דוד 13/07/2023 09:26הגב לתגובה זואוהב מאד.
- 2.אייל 13/07/2023 09:18הגב לתגובה זואוהב את הראיה הכוללת שלך ואוהב את הענווה שלך. עלה והצלח .. וקח אותנו איתך יחד.
- 1.אחלה המבזק! (ל"ת)אנונימי 12/07/2023 23:13הגב לתגובה זו
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)