הזדמנות? אל עריאן רכש אג"ח אוקראיני; JP Morgan ממליץ על אג"ח רוסי
הסנקציות המערביות היכו קשות בכל קשת הנכסים הרוסיים, מהמטבע הלאומי, דרך מניות ואגרות חוב רוסיות, ממשלתיות וקונצרניות ועד נכסים ריאלים שהוחרמו ברחבי העולם. הנכסים האוקראינים גם כן מתרסקים, לא על רקע הסנקציות אלא על רקע הפצצות וטורי החיילים הרוסים שהורסים את המדינה. וורן באפט אמר פעם שכאשר כולם תאבי בצע הוא אוהב להיות פחדן, וכאשר כולם מפחדים הוא אוהב להפוך לתאב בצע, ויש כאלה שמנסים ליישם את האסטרטגיה הזו גם בתקופה מלאת הסיכון הנוכחית כשהפחד שולט ביחס לנכסים הרוסים והאקוראינים.
בעוד השקעה ישירה בנכסים רוסיים היא כמעט בלתי אפשרית, שכן הבורסה ברוסיה לא נפתחה לאחרונה, ולא ידוע האם תיפתח מחר, הדלת עדיין פתוחה להשקעה בחברות הנסחרות בבורסות בחו"ל ולאגרות החוב שלהן הנקובות בדולר על פי רוב. האסטרטגים של בנק ג'יי פי מורגן מייעצים לקוחותיהם לאסוף כמה נכסים רוסיים, במיוחד אגרות חוב של חברות בעלות פעילות בנלאומית משמעותית שירדו בחדות בעקבות המשבר והתרבות הסנקציות. אגרות חוב רוסיות נסחרות בסביבות ה-20 סנט לדולר ערך נקוב.
קבוצה של בנקאי ג'יי פי מורגן בהובלת זאפאר נאזים המליצו ללקוחות לקנות אגרות חוב של חברת Lukoil הרוסית, כיון שלענקית האנרגיה פעילות בנלאומית בת קיימא שייצרה רווח של 3.5 מיליארד דולר בשנת 2021, והיא בעלת חוב נמוך יחסית. לדעת נאזים, במידה שהמצב ישתנה, יהנה נייר הערך ממהפך משמעותי במגמה. אגרות החוב נסחרות כעת במחיר של 32 אגורות לדולר, עם מרווח של 10 סנט בין הביקוש להיצע, מרווח גדול במיוחד שמעיד על תנודתיות יתר בנייר. לדעת כלכלני ג'יי פי מורגן הנייר עשוי לחזור למחיר של 100 סנט לדולר. עוד ממליצים בבנק על אגרות החוב של חברת נובוליפאטסק, בטענה שהמחיר הנוכחי לא משקף את פוטנציאל ההתאוששות של המניה, כמו גם על אגרות החוב של ענקית המתכת MMK שעתידים להיפרע בשנת 2024.
יחד עם זאת מדובר כמובן בהשקעה בסיכון גבוה, כאשר ייתכן מאד שהממשלה הרוסית תאסור על תשלומי ריבית וקרן במטבע זר. כמו כן המשך הסנקציות הבנלאומיות על רוסיה יחתוך את זרם המזומנים של החברות הללו מה שיקשה עליהן לעמוד בהתחיבויות גם אם לא יוטל איסור שכזה. זאת מלבד הסנקציות הפיננסיות שיקשו בהמשך על החברות על הזרמת כספים.
- סלע נדל״ן: רווח נקי תפעולי של 62 מיליון שקל - החברה הכריזה על דיבידנד
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי בחודש אוקטובר - למרות התחזקות הדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צוות הניהול של חברת גראמרסי פנדס, בראשות הכלכלן מוחמד אל עריאן, התכנס לפני כשבועיים ודן באפשרות לקנות אגרות חוב של ממשלת אוקראינה שנפלו למחיר של 45 נט לדולר. החברה מכרה חודש קודם לכן את כל אגרות החוב של אוקראינה ורוסיה ושקלה לחזור לשוק לאור הירידות. הכלכלנים האמינו שאוקראינה תישאר עצמאית בצורה כזו או אחרת ותקבל סיוע חוץ מאסיבי לשיקום הכלכלה, אך לא היו בטוחים לגבי השאלה האם המשקיעים ידרשו למחול על חלק מהחוב לצורך בניית הכלכלה מחדש ועל איזה חלק מהחוב, ולכן ויתרו על ההזדמנות. מאז המשיך מחיר אגרות החוב ליפול עד למחיר של 22 סנט, ואז החלה החברה לקנות.
רוברט קוניגסברגר, מייסד החברה, אמר כי המחיר עלול ליפול עוד יותר אך הסיכון של איבוד ההזדמנות לריבאונד מאוחר יותר גדול יותר. "כאשר אתה מרגיש שזה באמת מפחיד, אתה עדיין צריך לתכנן את המסחר, ולסחור את התוכנית" אמר.
- 2.אשרי המאמין, ובכל זאת, למה להקדים את ...להב הסכין? (ל"ת)Sassi6 08/03/2022 04:15הגב לתגובה זו
- 1.קוף 07/03/2022 23:10הגב לתגובה זוכשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)