גם אופנהיימר מאוכזבים: התחזית של נייס נמוכה מהערכות האנליסטים
בעוד שהמשקיעים בשוק נרתעו מהתחזית של נייס לרבעון הקרוב, למרות שעקפה את התחזיות לזה הקודם, בבית ההשקעות אופנהיימר מגיבים למספרים באופן כזה שעל אף שגם את הצפי שלהם החברה עקפה - מחיר היעד שלהם וההמלצה למניה נותרו על כנם: 350 דולר (אפסייד של 52.4% על הנעילה בשישי בוול סטריט) ורמה של "תשואת יתר".
נייס הרוויחה על בסיס Non-GAAP סך של 1.73 דולר למניה, על הכנסות של 515 מיליון דולר. מדובר בגידול של 17.6%, ו-7.5%, בהתאמה, על פני נתוני הרבעון המקביל ב-2021. תחזית הקונצנזוס של האנליסטים הייתה לרווח של 1.71 דולר למניה על הכנסות של 496.1 מיליון דולר. תחזית החברה לרבעון הראשון היא לרווח של 1.7 דולר למניה ו-510 מיליון דולר בהכנסות. השוק ציפה ל-495-497 מיליון בהכנסות, ולרווח של 1.7 דולר.
בסקירה של אופנהיימר, שכותרתה "צמיחה חזקה בענן, אך תחום הלגאסי מעיב עליה ועל התחזית", התייחסו הכותבים טימות'י הוראן, אדוארד יאנג ונוח הרמן לכך שבתחום קשרי הלקוחות בו פועלת החברה, השוק הפוטנציאלי של השירותים הדיגיטליים גדול פי שלושה עד ארבעה מזל של השירותים המסורתיים של מוקדי השירות. לפיהם, בשוק המסורתי מועסקים כיום בעולם 15 מיליון מוקדנים, ו-80-85% מהוצאות השוק הזה מוקדשות לשכרם.
לפיהם, לנייס הזדמנות לקחת מהשחקניות המסורתיות נתח שוק בעזרת שירותי הענן שלה בתחום, שהם מנוע הצמיחה המרכזי של החברה. הכנסות הענן חצו את מיליארד הדולרים ברבעון הקודם בו היוו 55% מההכנסות. באופנהיימר מזכירים שהצמיחה במגזר זה הייתה בשיעור 30% בשנה, וכך גם תחום ניהול הסיכונים הציג צמיחה חזקה.
- אופנהיימר: "2026 תהיה שנת המבחן של נייס"
- אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבעיה היא בשיפט, ב"בין לבין" שבו בחברה עוברים מהתחום המסורתי יותר להצעת הערך שלהם בענן. ראשית כל לפי הכותבים, אחרי הצמיחה שראינו כבר בענן, ההשוואות בדוחות הבאים לתקופות המקבילות שנה קודם לכן כבר יהיו קשות יותר. כלומר, הצמיחה תהיה נמוכה, כי ככל שהביצועים בתקופת ההשוואה היו טובים יותר (מה ששיחק לידי החברה בזמן אמת), כך יהיה קשה להציג צמיחה לעומתם.
שנית, נכתב שההכנסות ממוצרי ושירותי הלגאסי יחוו טלטלות שקשורות בהמרת הלקוחות לענן - "אך זה דבר בלתי נמנע". באופנהיימר מתארים זאת כ"קניבליזציה" אפשרית של מגזר הענן למגזר הלגאסי. האחרון עתיד להראות השנה ירידה של 5% בהכנסות, בעוד הכנסות הענן צפויות לגדול ב-28%.
בפילוח לפי מגזרי פעילות עולה שברבעון הקודם ההכנסות מתחום השירותים ירדו ל-166 מיליון דולר, נמוך בכ-4.3% משנה קודם לכן. על כך אמר לנו המנכ"ל ברק עילם בראיון: "המיקוד שלנו מזה מספר שנים הוא מעבר חזק לענן, שם אנחנו ממוקדים ושם הלקוחות שלנו ממוקדים – וגם המשקיעים. זה מנוע הצמיחה העיקרי של החברה. אנחנו פחות נלהבים להמשיך לספק שירותים מקצועיים שהרווחיות מהם נמוכה יותר. זה לא טרנד מדאיג, מבחינתנו זה חיובי".
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
כמו כן, ופה פוגשים באופנהיימר את דאגת המשקיעים ככל הנראה - ישנה התחרות. נייס בונה על הענן, אבל כאמור התחילה מהתחום המסורתי יותר. מתחרות כמו AMAZON (AMZN) ו- TWILIO INC (TWLO), כך צוין, נולדו בענן והתחרות מולן יכולה להביא לכך שנתח השוק של נייס עלול לדרוך במקום.
תחזית החברה לרבעון הנוכחי הייתה גבוהה מצפי האנליסטים בשורה העליונה - אך בזו התחתונה בהתאם לציפיות. כפי שכתבנו בביזפורטל, המשמעות היא שכדי לייצר את אותם מספרים בשורת הרווח שהשוק ציפה להם קודם לכן, עתה תצטרך להתאמץ יותר ולמכור בהיקף גבוה יותר. הרווחיות מבטאת מצב שוק - ככל שהרווחיות גבוהה יותר כך לחברה יש יתרון משמעותי - טכנולוגי או אחר.
ככל שהרווחיות נמוכה כך מדובר במוצרים מאוד תחרותיים. העובדה שבנייס לא העלו את תחזיות הרווח בהתאם לצפי השוק משמעה שמצב התחרות לא מותיר לה כוח תמחור מספיק כדי להעלות את מחיר המוצרים/השירותים.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
