אפלייד מטיריאלס בדוחות לא טובים: רק בגלל שרשרת האספקה?
חברת השבבים פספסה בכל החזיתות: צפי חברת APPLIED MATERIALS לרבעון הבא הוא למכירות של כ-6.16 מיליארד דולר עם רווח מתואם שבין 1.78 ל-1.92 דולר למניה, נמוך בהרבה מצפי האנליסטים למכירות של כ-6.5 מיליארד דולר עם רווח מתואם של כ-2.01 דולר למניה.
ברבעון הנוכחי דיווחה החברה על רווח של כ-1.94 דולר למניה על הכנסות של כ-6.12 מיליארד, אמנם עליה של 31% מהרבעון המקביל, אך פספוס של תחזיות האנליסטים שעמד על רווח מתואם של כ-1.96 דולר למניה על הכנסות של כ-6.39 מיליארד. שיעור הרווחיות עמד על כ-48.1% לעומת 45.4% בתקופה המקבילה.
החברה פרסמה את דוחותיה בחמישי בלילה ובעקבות כך ביום שישי האחרון נפל מחיר המניה ב-5.5% ונסגר במחיר של 150 דולר למניה, ושווי שוק של 135 מיליארד דולר. אך מי שהשקיע בה בתחילת השנה יכול להיות מבסוט - המניה זינקה בכ-60% מתחילת השנה.
כאשר נדרשה להסביר את פספוס תוצאות האנליסטים האשימה החברה, ממש כמו חברות רבות אחרות בשוק בתקופה האחרונה, כי הפגיעה בשרשרת ההספקה העולמית פגעה בתפוקה שלה, וכך באופן ישיר גם במכירות. "הביקוש למוליכים למחצה וציוד אלקטרוני גדל מאוד בתקופת הנגיף כתוצאה מהמהפך הדיגיטלי בכלכלה העולמית, וכרגע לפחות, שרשרת האספקה שלנו פשוט לא יכולה לעמוד בקצב" - אמר מנכ"ל החברה, גארי דיקרסון
- אפלייד מטיריאלס מקבלת שדרוג המלצה - צפי לעלייה בביקושים
- פיטורים באפלייד מטיריאלס: כ-100 עובדים בישראל צפויים לעזוב במסגרת קיצוצים גלובליים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנו צופים ירידת מלאים במוצרי סיליקון מסויימים בטווח הנראה לעין, ומנהלים את ההגבלות הללו ביחד עם השותפים והספקים שלנו - ייצור שבבים הוא בראש סדר העדיפויות שלנו" - הוסיף
לא מפתיע כמובן שהמנכ"ל יאמר את הדברים הללו, בסופו של יום ייצור של שבבים הוא מנוע הצמיחה העיקרי של החברה, או במילים אחרות - זה מה שהיא עושה. סביר להניח גם שיש לא מעט אמת בדבריו, בכל זאת, הפגיעה בשרשרת האספקה אותה הוא מציין פוגעת בחברות רבות ולא רק באפלייד מטיריאלס, אך בסופו של יום המשקיעים שואלים את עצמם כמה הפגיעה בביצועים טמונה בשרשרת האספקה דה פקטו, והאם יש לפספוס בתוצאות ובתחזיות קדימה סיבות נוספות.
בשוק לא כולם סבורים שזו הסיבה היחידה. אנליסטים בתחום המוליכים למחצה מציינים כי על אף שהחברה מאשימה את הפגיעה בשרשאות האספקה בירידה במכירות וברווחיות שלה, הם מאמינים כי הבעיה עמוקה מכך. "אנחנו חושבים שזה מוזר מעט שלאחר שנה שלמה בה ניווטה החברה את דרכה בתוך הפגיעה בשרשרת האספקה בצורה מוצלחת יחסית פתאום ברבעון האחרון הבעיה תפסה אותם. אנו מאמינים כי לחברה היו מאגרי מלאי רבים בתוך שרשרת האספקה שפשוט לא נוצלו בצורה המושכלת ביותר, עד למצב בו לא נשאר כמעט ב-מה להשתמש" - כך אמר אנליסט בתחום השבבים בראיון לבארונס.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
- 2.ההכנסות ושיעור הרווחיות עלו אז איפה כאן הפספוס? (ל"ת)אלף 02/12/2021 18:39הגב לתגובה זו
- 1.חמי רונדר 25/11/2021 14:34הגב לתגובה זואפלאייד בקריסה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
