למונייד
צילום: למונייד - יחצ

רכבת הרים: למונייד מזנקת ב-10% בעקבות המלצת קניה

למונייד מזנקת כעת ב-10% ומשלימה ראלי של קרוב ל-25% ב-3 ימי המסחר האחרונים.  התנודה החדה מגיעה בהמשך לרכבת הרים במחיר המניה מאז ההנפקה. הדוחות של החברה צפויים להתפרסם בחודש הבא
עמית נעם טל | (1)

במקביל לעליות בוול סטריט לקראת תוצאות הבחירות לנשיאות, מניית למונייד הישראלית (סימול:LMND) בולטת במיוחד עם עליות של יותר מ-10% לשווי שוק 3.3 מיליארד דולר. 

למונייד עשתה זאת בענק לפני כחמישה חודשים כאשר הונפקה לראשונה בבורסה בניו יורק. ההספק של מניית החברה מאז ההנפקה מדהים: הנפקה ב-29 דולר, זינוק ל-90 דולר, ירידה ל-44 דולר למניה, זינוק לרמה של 72 דולר ושוב ירידה לרמה של 48 דולר למניה בימים האחרונים. ובמילים פשוטות: לא מניה למשקיעים סולידיים. 

החברה מנסה להמציא את ענף הביטוח מחדש, באמצעות מודל עסקי מסוג אחר ויתרון טכנולוגי עצום. בניגוד ליתר חברות הביטוח אשר מרוויחות יותר ככל שהיקף התביעות קטן יותר, ויעשו מאמצים רבים כדי להתכחש לתביעה, לימונייד הצליחה להסיר את ניגוד אינטרסים זה. החברה שומרת על עמלה של 25% מהפרמיות, וכי ה-75% הנותרים זמינים לתביעות, וכי יתרת עודפי הכספים יתרמו לצדקה לפי בחירת המשתמש בסוף השנה, מהלך אלטרואיסטי שיווקי. 

 

כיום החברה מציעה ביטוח דירה וביטוח לחיות מחמד, אך מכוונת אל עבר הביטוח בריאות וביטוח חיים, בעלי היקף הכנסות משמעותי יותר גדול. הבעיה הגדולה של החברה היא שהאלגוריתמים עליהם מבוסס היתרון הטכנולוגי, מהווים יתרון רק בשוק ביטוח הדירה, ובמידה והחברה רוצה לגדול אל עבר שווקים נוספים, עליה להמציא עצמה מחדש. כשברקע ענקיות הביטוח בעלות שווי של מילארדים אשר יכולות לייצר טכנולוגיות דומות . 

 

החברה למעשה משתמשת בבינה מלאכותית כדי לייעל את עסקי הביטוח המסורתיים. באמצעות ״הבוט מאיה״ הנותן מענה לשירות הלקוחות, ״הבוט ג׳ים״ אשר מעבד את התביעות, ותהליכים שונים מאחורי הקלעים, מטפלת למונייד בכ-32% מבקשות התמיכה ע״י בינה מלאכותית, לצורך השוואה בשנת 2017 הנתון עמד על 6% בלבד. 

אז מה מניע את הזינוק בימים האחרונים? האמת שלא יותר מידי. החברה זכתה בימים האחרונים להמלת קנייה מפייפר סנדלר. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חבלז 04/11/2020 07:19
    הגב לתגובה זו
    מםסידה כסף ותמשיך להפסיד כנראה זה לאהעובד היפ מקסים וזהו
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

רובו אדוויזררובו אדוויזר

יועץ השקעות AI הונפק בוול סטריט - מה קרה למניה של וולת'פרונט

הרובו-אדוויזר הראשון שנסחר בשוק ההון רווחי וצומח, אבל 76% מההכנסות תלויות במשתנה אחד מרכזי



רן קידר |
נושאים בכתבה רובו אדוויזר


וולת'פרונט השלימה אתמול את הנפקתה הראשונה בבורסת נאסד"ק תחת הסימול WLTH, והפכה לרובו-אדוויזר הראשון שנסחר בשוק ההון הציבורי. המניה נקבעה במחיר 14 דולר, בתחום העליון של הטווח המתוכנן (12-14 דולר), וגייסה 484.6 מיליון דולר - 300.55 מיליון לחברה ו-184.06 מיליון לבעלי מניות מוכרים. שווי השוק הראשוני עמד על 2.63 מיליארד דולר. המניה עולה כעת ב-3.6%. 

ההנפקה, שהתעכבה עקב השבתת הממשלה באוקטובר, הגיעה בשוק הנפקות שמתאושש: חברות פינטק גייסו 6.5 מיליארד דולר ב-2025, אך הביצועים היו מאופקים.

החברה מנהלת 88 מיליארד דולר בנכסים נכון ליולי 2025, עם 1.3 מיליון לקוחות, רובם מילניאלס ודור Z. מדובר בצמיחה של 70% בהכנסות השנתיות מ-200 מיליון דולר ב-2023 ל-340 מיליון דולר ב-2025, לצד רווח נקי של 123 מיליון דולר - שולי רווח של 36%. נתונים אלה, המופיעים בטופס S-1 ל-SEC, מצביעים על יתרון מבני: אוטומציה מלאה ללא סניפים או יועצים אנושיים, שמאפשרת עלויות נמוכות והתרחבות יעילה.

מקור ההכנסות: 76% ממזומן, לא מהשקעות

מודל העסקים של וולת'פרונט שונה מחברות פינטק מסורתיות. כ-76% מההכנסות מגיעות מניהול מזומן - 47 מיליארד דולר מתוך הנכסים הכוללים - דרך חשבונות חיסכון בריבית גבוהה (APY של 3.50% נכון לנובמבר 2025). החברה מפקידה את הכספים בבנקים שותפים, גוזרת פער בין הריבית שהבנקים משלמים (כ-4.5%-5%) לבין זו שהיא מעבירה ללקוחות. שירותי ייעוץ השקעות תורמים רק 24%, בעיקר דמי ניהול של 0.25% על תיקים אוטומטיים.

המודל הזה פרח בסביבת ריבית גבוהה: מאז 2022, הפדרל ריזרב העלה את הריבית ל-5.25%-5.50%, מה שהפך חשבונות מזומן לאטרקטיביים יותר ממניות תנודתיות. כתוצאה, נכסי המזומן גדלו ב-42% ב-2025. מנכ"ל החברה, דייוויד פורטונאטו, ציין בראיון כי הלקוחות אינם ספקולנטים, אלא משקיעים ארוכי טווח המחפשים יציבות. סמנכ"ל הכספים אלן אימברמן הוסיף כי 62.99% מההכנסות הופכות למזומן זמין, הודות למודל ללא הלוואות.

הריבית: מנוע צמיחה עם סיכון מובנה

עם זאת, הריבית היא הגורם הקריטי. הפדרל ריזרב הוריד את הריבית ב-0.25% בנובמבר 2025, והשוק מצפה לירידות נוספות ל-2.5%-3% עד 2027. דוחות החברה מזהירים כי ירידה של 1% בריבית עלולה לצמצם את ההכנסות ממזומן ב-40%-50%, שכן הפער יקטן. בתקופות ריבית נמוכה בעבר (2010-2020), וולת'פרונט הסתמכה על גידול לקוחות - מ-100 אלף ב-2015 ל-1.3 מיליון כיום - אך הרווחיות ירדה ל-10%-15%.