בנקים
צילום: istock

בעזרת הפד' והרכישות החוזרות: בנק אוף אמריקה מכה את התחזיות

הכנסות הבנק מתחום המסחר באגרות החוב רשם עלייה של 25% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, ההכנסות מריבית ירדו ב-4% בעקבות הורדות הריבית האחרונות
עמית נעם טל |

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לצבור תאוצה, כאשר הפוקוס השבוע מתמקד בסקטור הבנקאות. בנק (סימול:BAC) הצליח להכות את התחזיות המוקדמות, כאשר תוכנית הרכישות העצמיות האגרסיבית שמבצע הבנק ופעולות הפד' בחודשים האחרונים מספקים רוח גבית לבנק. 

הבנק מדווח על הכנסות של 22.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון, ירידה של 1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך גבוה מהתחזיות המוקדמות שעמדו על הכנסות של 22.22 מיליארד דולר.  בשורה התחתונה, הבנק רושם רווח נקי (GAAP) של 7 מיליארד דולר או 0.74 דולר למניה, מעט גבוה מהצפי המוקדם שעמד על רווח של 0.7 דולר למניה. 

בדומה לדו"חות של ג'יי פי מורגן אתמול (לכתבה המלאה), גם בנק אוף אמריקה נהנה מהעובדה שהפד' חזר בחודשים האחרונים לבצע רכישות בשוק האג"ח. ההכנסות של הבנק מחטיבת הסחר באגרות חוב מטבעות וסחורות (FICC) בלטו עם עלייה של 25% ביחס לרבעון האחרון של 2018 (היה חלש במיוחד) והסתכמו ב-1.8 מיליארד דולר. ההכנסות ממסחר במניות ירדו ב-4% לרמה של 1 מיליארד דולר, כאשר בבנק מציינים כי הייתה ירידה בפעילות בשוק הנגזרים.

הורדות הריבית בחודשים האחרונים של 2019 העיבו על התוצאות, כאשר ההכנסות שתלויות בריבית הסתכמו ב-12.3 מיליארד דולר, ירידה של 400 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנק דיווח כי מרווח הריבית נטו (Net Interest Margin) ירד ב-13 נק' בסיס לרמה של 2.53% בלבד, נמוך מהצפי המוקדם בשווקים. 

הכנסות הבנק מהריבית ומרווח הריבית נטו, מתוך דו"חות הבנק

אז כיצד הבנק מצליח להציג עליה של 6% ברווח למניה, למרות פגיעה משמעותית בפעילות הליבה של הבנק? התשובה לכך היא הרכישות החוזרות של הבנק. הבנק ביצע במהלך השנה האחרונה רכישות חוזרות וחלוקת דיבידנד בהיקף עצום של 34 מיליארד דולר, דבר שהוריד באופן משמעותית את כמות המניות הצפות בשוק. 

הרכישות החוזרות של הבנק בשנים האחרונות וכמות המניות הצפות בשוק

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

מייסיז
צילום: טוויטר

מייסיז' עם תוצאות חזקות אז למה המניה נופלת?

הרבעון החזק ביותר של הרשת במכירות בחנויות זהות ב-13 הרבעונים האחרונים - אז למה מייסיז' נופלת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מייסיז

מייסיז' Macy's Inc -0.48%   מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי שהיו טובות מהצפוי, אבל זה לא מונע מהמניה לצנוח במסחר המוקדם. הענקית הקמעונאית דיווחה על רווח מתואם של 9 סנט למניה לעומת הפסד של 13 סנט בתחזיות האנליסטים, ומכירות של 4.7 מיליארד דולר מול צפי ל-4.55 מיליארד דולר. מה שהביא את התוצאות האלה זה שילוב של מכירות טובות מהצפוי וקיצוץ של כ-40 מיליון דולר בהוצאות המכירה, הנהלה וכלליות. למרות הירידה של %0.6 בהכנסות לעומת השנה שעברה, שנגרמה מסגירת חנויות, החנויות הזהות הציגו עלייה של 2.5%, שזה שיפור משמעותי מול הירידה אליה ציפו האנליסטים. זה הרבעון החזק ביותר של הרשת במכירות בחנויות זהות ב-13 הרבעונים האחרונים.

במהלך שיחת המשקיעים הסביר המנכ"ל טוני ספרינג שהשיפור משקף את התנעת אסטרטגיית Bold New Chapter, המתמקדת בסגירת חנויות לא רווחיות, הרחבת מגוון המוצרים ושיפור חוויית הקנייה. "המהלכים שאנחנו עושים בחנויות, במגוון, בחוויית הלקוח זהלא צעדים קוסמטיים, אלא שינוי בצורת החשיבה," הוא אומר. ספרינג מסביר שהסגירה של חנויות לא רווחיות מאפשרת למקד משאבים באתרים שמייצרים תרומה מהותית, וששיפור תמהיל המוצרים נעשה "על בסיס מה שהלקוחות אמרו לנו באופן ישיר, לא לפי הנחות עבר". לדבריו, החנות הפיזית והפלטפורמה הדיגיטלית חייבות לעבוד יחד, והחברה מנסה "לייצר רצף אחד שמרגיש טבעי ללקוח, מרגע שהוא מחפש מוצר ועד הרכישה עצמה".

לגבי הרבעון של החגים (הקריסמס), ספרינג רוצה לחדד את מה שהתפרש אצל חלק מהמשקיעים כגישה זהירה מדי. "כשאני אומר 'גישה יציבה ומבוססת', אני לא מתכוון לזהירות יתר," ציין. "אני מתכוון לגישה אחראית, מושכלת, כזו שנשענת על מה שאנחנו יודעים על הלקוחות שלנו ועל ההתנהגות שלהם בעונות לחוצות." הוא הוסיף כי מייסיס מתכוננת לעונה חזקה, אבל מודעת לכך שחלק גדול מהקונים מגיעים ממשקי בית רגישים למחיר. "אלה לקוחות שבוחרים בקפידה, שמחפשים ערך, ואנחנו צריכים להיות שם עם המוצרים הנכונים והמחירים הנכונים," סיכם.

מייסיז' לא "הולכת לחגוג" בחגים

אבל דווקא הרבעון החשוב ביותר בשנה, רבעון החגים, הוא זה שמחזיר את המניה לאחור. מייסיז' צופה רווח מתואם של 1.35 עד 1.55 דולר למניה, מתחת לצפי ל-1.58 דולר. התחזית למכירות ברבעון הרביעי עומדת על 7.35 עד 7.5 מיליארד דולר, מעט מעל התחזיות, אך לא מספיק כדי לאזן את הפספוס בצד הרווח. המשקיעים מגיבים בשלילה, והמניה יורדת בכ-6 אחוז במסחר המוקדם. החברה מדגישה כי חלק גדול מהקונים בעונת החגים מגיעים ממשקי בית מעמד בינוני-נמוך, שנוטים להתמקד במחיר ולהיות בררנים יותר בתקופות מאקרו מורכבות. במילים אחרות, גם אם מייסיס מתכוננת לעונה חזקה, היא מבינה שהלקוחות הרגישים למחיר עשויים להשפיע על הרווחיות.

לצד זאת, מייסיס מעדכנת כלפי מעלה את התחזיות לשנה הפיסקלית. החברה מעריכה כעת הכנסות של 21.475 עד 21.625 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת שנעה בין 21.15 ל-21.45 מיליארד דולר. גם תחזית הרווח לשנה עולה לטווח של 2 עד 2.20 דולר למניה, מעל התחזית הקודמת של 1.70 עד 2.05 דולר. התחזיות המעודכנות נמצאות מעט מעל ציפיות האנליסטים, שהעריכו רווח מתואם של 2 דולר למניה והכנסות של 21.3 מיליארד דולר.