בואינג מוסרת יותר מטוסים ושורפת פחות מזומן מהצפוי - המניה קופצת
סמנכ"ל הכספים ציין בשיחה עם משקיעים שהמסירות צפויות להיות חזקות יותר מהצפוי וששריפת המזומנים תהיה פחות גרועה מהצפוי; בבנק אוף אמריקה מעריכים שהמסירות של דגם ה-737 של בואינג במרץ יעלו על אלו של פברואר, כשהחברה מגדילה את המאמץ לקראת סוף הרבעון
המסירות של בואינג The Boeing Co -1.84% ברבעון הראשון צפויות להיות חזקות, כך לפי סמנכ"ל הכספים של החברה בריאן ווסט שמקפיץ את המניה. ווסט ציין שהמסירות ברבעון צפויות להיות גבוהות מהצפוי, זאת אחרי שבינואר ופברואר מסרה החברה בסך הכל כ-89 מטוסים, שיפור לעומת מסירות של 54 מטוסים בתקופה המקבילה ב-2024 בבנק מעריכים שהחברה מסרה כ-12 דגמי 737 עד כה בחודש מרץ, ושצפויה האצה במסירות לקראת סוף החודש כאשר המסירות במרץ צפויות לעלות על אלו של פברואר ואפילו להשתוות לאלו של ינואר - אז מסרה בואינג כ-40 מטוסים.
ווסט גם ציין שקצב שריפת המזומנים צפוי להיות נמוך מהצפוי, זאת אחרי שב-2024 החברה שרפה כ-14 מיליארד דולר. בואינג ציינה בעבר שברבעון הראשון של 2025 היא צפויה לשרוף כ-4 מיליארד דולר, אך ווסט כאמור אומר שהסכום צפוי להיות נמוך יותר.
ווסט גם ציין שהוא מודאג מהמכסים של טראמפ בכל הנוגע לאספקת חלקים, ושהוא אפילו צופה פגיעה חד פעמית ברווח של כ-150 מיליון דולר ברבעון הראשון כתוצאה מכך. עם זאת, האנליסטים פחות מודאגים וטוענים שהחברה צברה מלאי חלקים שיספיק לה להתמודד עם הקשיים.
המניה של בואינג צללה ב-35% מאז תחילת 2024 לשווי של 129 מיליארד דולר, בעיקר על רקע הקושי שלה להיכנס חזרה לקצב אחרי תקלות הבטיחות שקרקעו חלק מהדגמים שלה. בדרך המנכ"ל דייב קלהון התפטר ואפילו נפתחה נגד החברה חקירה פלילית בגין החשדות לגבי הפרת נהלי הבטיחות בתהליכי הייצור, כאשר גם השביתה של עובדי החברה שחברים באיגוד האווירונאוטיקה, שגם גרמו לבואינג לפטר מאות עובדים, לא עזרו.
- בואינג מפתיעה את וול סטריט: ההפסד קטן וההכנסות עולות; המניה מטפסת
- הסיבה הרשמית להתרסקות הדרימליינר - ניתוק הדלק למנועים; איך זה קורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצף התקלות של בואינג התחיל בינואר 2024, אז נרשם אירוע בטיחות חמור כאשר חלק מדלת המטוס של חברת Alaska Airlines התנתקה במהלך הטיסה. בעקבות כך, קצב הייצור ירד באופן דרסטי לצד קרקוע של מספר דגמים, ורשות התעופה הפדרלית (FAA) הגבילה את ייצור מטוסי 737 MAX ל-38 מטוסים בחודש.
המנכ"ל החדש קלי אורטברג מונה בחודש יולי האחרון, וכבר באוקטובר החברה הודיעה שתפטר כ-10% מכוח האדם שלה שמנה אז כ-17,000 עובדים. "יש צורך לכוון מחדש את רמות כוח האדם שלנו בהתאם למציאות הכלכלית", אמר אורטברג לעובדים אז. אורטברג נכנס לחברה כאשר החוב שלה עמד על כ-58 מיליארד דולר ויתרת המזומנים שלה רק על 12.6 מיליארד דולר. באוקטובר אורטברג החליט לצאת לגיוס של עד 19 מיליארד דולר בהנפקת מניות אך הוא עדיין עובד על לסגור את הבור הכלכלי של החברה.
ברבעון הרביעי של 2024 דיווחה בואינג על הפסד תפעולי גדול של 4 מיליארד דולר לעומת הצפי המוקדם בוול סטריט שהיה למיליארד דולר. בסך הכל בשנת 2024 בואינג הפסידה 11.83 מיליארד דולר - ההפסד הגדול ביותר מאז שנת 2020, כאשר מאז התאונות הקטלניות של 2019 הפסידה בואינג במצטבר 35 מיליארד דולר. ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ב-31% ל-15.24 מיליארד דולר, מתחת לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 16.17 מיליארד דולר. ההכנסות הכוללות ב-2024 ירדו ב-14% ל-66.52 מיליארד דולר.
- מטוס יונייטד פינה 142 נוסעים במגלשות חירום באוסקה
- הנפקה מוצלחת לג׳מיני - מזנקת ביום המסחר הראשון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה...
למרות הסנטימנט השלילי, יש מי שרואה הזדמנות בבואינג עכשיו. ג'ייסון גרסקי, אנליסט בכיר בחברת Citi, טוען שהמניה נסחרת במחיר אטרקטיבי מאוד: "השוק מעריך בחסר את פוטנציאל הצמיחה ארוך הטווח של החברה", אמר. "הביקוש למטוסים מסחריים הולך וגובר, וההוצאות הביטחוניות עולות - שני גורמים שצריכים לתמוך בצמיחתה של בואינג". עם זאת, הוא הזהיר מפני אתגרים כמו אינפלציה ועלויות שכר גבוהות שעלולות להשפיע על הרווחיות. "השוק עדיין מעכל את ההשלכות של משבר שרשרת האספקה, אך בטווח הארוך בואינג תצא מחוזקת", סיכם.

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס
אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט. Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.
הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.
מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה
הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)
שנים של מו"פ ונקודת המפנה?
כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב
באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה
לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק
הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.
- Wearable Devices מנצלת את העליות ותגייס 4 מיליון דולר
- החברה הישראלית שמזנקת ב-70% בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה
המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra
Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.

מטוס יונייטד פינה 142 נוסעים במגלשות חירום באוסקה
נחיתת חירום דרמטית: שני פצועים קל והיעדר שריפה מעלים שאלות על אמינות החיישנים
שני נוסעים נפצעו קל בפינוי חירום של מטוס יונייטד איירליינס שנאלץ לנחות בנמל התעופה קנסאי באוסקה, יפן. טיסה מספר 32, שהמריאה מנמל נריטה בטוקיו בדרכה לסבו שבפיליפינים, סטתה ממסלולה לאחר התרעה על חשש לשריפה במחסן המטען. הצוות ביצע נחיתת חירום בטוחה.
במטוס הבואינג 737-800 היו 135 נוסעים ושבעה אנשי צוות. הפינוי בוצע באמצעות מגלשות חירום כנדרש בפרוטוקול, והנפגעים, שנפצעו במהלך הירידה במגלשות ,הועברו לבתי חולים מקומיים במצב קל. יתר הנוסעים הוסעו לטרמינל באוטובוסים. בדיקה ראשונית של המטוס לא העלתה סימנים לשריפה, מה שמעלה חשד להתרעת שווא.
הבואינג 737-800: סוס העבודה של התעופה נתקל בבעיות חיישנים
הבואינג 737-800 נחשב לאחד המטוסים האמינים ביותר לטיסות בינוניות, עם רקורד בטיחות מרשים מאז שנות ה-90. עם זאת, הדגם חווה מדי פעם תקלות בחיישנים ומערכות התרעה שגורמות לנחיתות חירום מיותרות. במקרה הנוכחי, ההתרעה התמקדה באזור המטען , אזור רגיש במיוחד מבחינה בטיחותית, אך מערכות גילוי אש עלולות לייצר התרעות שווא עקב עשן קל או התחממות זמנית של רכיבים.
האירוע באוסקה מצטרף לשורה ארוכה של תקריות שפקדו את יונייטד בשנים 2024-2025. החברה התמודדה עם בעיות מנוע, אובדן חלקים חיצוניים במהלך טיסה ותקלות חיישנים מרובות שגרמו לסטיות מסלול. רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) הגבירה משמעותית את הפיקוח על החברה, כולל פתיחת חקירות שגרמו לירידות חדות במניית החברה.
- יונייטד איירליינס קופצת לאחר שהכתה את התחזיות
- מגמה מעורבת בחוזים; פפסיקו עולה ו-TSMC מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מומחי תעופה מזהירים כי הצטברות תקלות עלולה להצביע על בעיות מערכתיות בתחזוקה או בבקרת איכות, מה שמעמיד את יונייטד תחת לחץ כבד מצד רגולטורים בארצות הברית וביפן כאחד.