"מניית אפלובין תעלה ב-22%"
אחרי הדוחות הטובים והעלאת התחזית, האנליסטים מעלים את מחירי היעד
מניית אפלובין (AppLovin) זינקה אמש אחרי פרסום דוחות הרבעון הרביעי של 2024 והץחזית לשנת 2025 (פי 10 בשנה; מזנקת היום ב-30% נוספים בהמשך לדוחות טובים) והאנליסטים מריעים. בבנק אוף אמריקה העלו את מחיר היעד של המניה ל-580 דולר, שמהווה אפסייד של כ-22% על מחיר המניה הנוכחי.
האנליסטים של הבנק מסבירים שהתוצאות הטובות ברבעון - הכנסות של 1.37 מיליארד דולר, מעבר לציפיות השוק שעמדו על 1.26 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.73 דולר, לעומת תחזית של 1.25 דולר בלבד, ימשיכו להשתפר. "החברה נמצאת בתוך טורנדו של ביקושים, בעיקר בתחום הפרסום באיקומרס, ואנו צופים שהכנסות מגזר זה יגיעו ל-1.4 מיליארד דולר עד סוף 2026, לעומת תחזית קודמת של 750 מיליון דולר בלבד", כותבים האנליסיטם ומשבחים את פעילות ה-AI של החברה.
AI ושירותים חדשים דוחפים את הצמיחה
הגורם המרכזי מאחורי הביצועים המרשימים של אפלובין הוא Axon 2.0 – מנוע הבינה המלאכותית של החברה, שמאפשר למפרסמים למקד את הקמפיינים שלהם בצורה מדויקת ויעילה יותר. בבנק אוף אמריקה סבורים שהטכנולוגיה הזו תשנה את חוקי המשחק בפרסום דיגיטלי לא רק במשחקים, אלא גם בתחומים כמו פינטק, ביטוח, בריאות ורכב.
בנוסף, החברה הכריזה על התרחבות משמעותית בפתרונות הפרסום בשיטת שירות עצמי, שיאפשרו ליותר מ-10 מיליון עסקים גלובליים לנהל קמפיינים ללא צורך במתווכים. הפתרון צפוי להיות זמין במחצית הראשונה של 2025, מה שעשוי להאיץ עוד יותר את הכנסות החברה.
- צניחה במניית AppLovin: חקירת SEC מחקה 8.7 מיליארד דולר תוך יום אחד
- 3 המצטרפות החדשות ל-S&P בולטות בעליות לקראת הפתיחה בוול סטריט; ברודקום ואנבידיה בעליות קלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים צופים המשך מגמת עלייה – אך יש גם סיכונים
המלצת "קנייה" של בנק אוף אמריקה מגיעה כאמור בעקבות שיפור בתוצאות ותחזית טובה להמשך, והם מעניקים למניה מכפיל EV/EBITDA של 35 ל-2026, לעומת 27 בהערכה הקודמת. זה אמנם גבוה מהרגיל, אך הבנק טוען כי הפוטנציאל העסקי של החברה מצדיק את התמחור.
עם זאת, האנליסטים מציינים כמה סיכונים שעשויים להעיב על הצמיחה:
האטה כלכלית עולמית – אם תתרחש מיתון או הידוק פיננסי של הבנקים המרכזיים, הדבר עשוי לפגוע בתקציבי הפרסום.
שינויים במדיניות אפל וגוגל – הגבלות חדשות בתחום הפרסום הדיגיטלי עשויות לפגוע ברשתות הפרסום ולצמצם את הרווחיות.
- האם 2025 היא שנת הזעם? מילון אוקספורד טוען שכן
- קנס של 5.8 מיליארד דולר לנטפליקס - אם עסקת וורנר תתפוצץ
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
תחרות גוברת – ענקיות כמו מטא (פייסבוק) וגוגל עשויות להאיץ את הפעילות בתחום, ולהקשות על אפלובין לשמור על קצב הצמיחה.
- 1.מכפיל 100 נשמע הגיוני בסך הכל (ל"ת)אנונימי 14/02/2025 10:38הגב לתגובה זו
שבבי AI (AI)המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון
גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר
מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול.
אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות -
מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר).
הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות.
- אנבידיה עולה על הגל - ומה שקורה עכשיו בשוק שבבי‑AI
- פלאנטיר משיקה פלטפורמת AI חדשה בשיתוף אנבידיה וסנטרפוינט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".
אילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיותהאם 2025 היא שנת הזעם? מילון אוקספורד טוען שכן
אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait הוא מילת השנה של 2025; המונח משקף את המעבר הרוחבי מהקליק בייט ומתוכן שמטרתו לעורר סקרנות, לתוכן שמטרתו להצית כעס ולהניע מעורבות ברשת
הוצאת אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait, “פתיון שמעורר זעם”, נבחר למילת השנה 2025, לאחר הצבעה ציבורית שבה השתתפו עשרות אלפי גולשים. הבחירה משקפת את האופן שבו השיח האינטרנטי עבר בשנים האחרונות לשימוש
גובר בתוכן שנועד לא ליידע או לבדר, אלא להכעיס. לפי מילון אוקספורד, המונח מתאר תוכן מקוון שנוצר במכוון כדי לעורר כעס, תסכול או סערה ציבורית, והכל למטרת הטראפיק, התגובות והשיתופים.
באוקספורד מסבירים כי Rage bait התבסס כשילוב של שתי מילים באנגלית, Rage (זעם) ו-Bait (פתיון), שהפכו יחד למונח מדויק של דור הרשתות החברתיות: לא עוד “קליק־בייט” שמבקש למשוך תשומת לב, אלא פתיון רגשי שמכוון לאזורים הפחות רציונליים של המשתמשים. לפי אוקספורד, השימוש במילה זינק פי שלושה בשנה האחרונה, מה שמאשש עד כמה תופעת “הכעס למטרות רווח” הפכה לחלק משגרה דיגיטלית.
לא על הזעם לבדו
מאחורי הבחירה עמדה רשימה מצומצמת ובה מונחים נוספים, בהם Aura farming (חקלאות אאורה), יצירת תדמית "מגניבה" או מסתורית לצבירת מעמד חברתי, בעיקר ברשתות כמו טיקטוק. מונח נוסף הוא Biohack,
המתייחס לשימוש בטכנולוגיה ובהרגלי חיים קיצוניים כדי “לשדרג” את הגוף. למרות הפופולריות של המונחים הללו, Rage bait זכה ברוב ההצבעות, אולי משום שהוא נוגע בעצב חשוף במיוחד בשיח המקוון של השנים האחרונות.
קאספר גראתווהול, נשיא תחום השפות באוקספורד,
מסביר כי עצם קיומו של המונח, והעלייה החדה בשימוש בו, מעידים על כך שהציבור נעשה מודע יותר לטקטיקות המניפולציה שמופעלות עליו. “בעבר התוכן המקוון ניסה בעיקר לעורר סקרנות,” אמר, “אבל כיום הוא פועל על הרגשות שלנו ומושך אותנו להגיב. זה שינוי עמוק באופן שבו אנחנו
חווים את הרשת.”
מעניין לציין שהמונח Rage bait איננו חדש לחלוטין: שימוש מוקדם בו תועד כבר ב-2002 בפורומי Usenet, בעיקר כביקורת על פרובוקציות ברשת. מאז הוא צמח להיות חלק משפת האינטרנט העולמית, ואף הוליד מונחים קרובים כמו Rage farming, המתאר יצירת
סדרת תכנים מכוונת שנועדה להעצים כעס לאורך זמן, במיוחד בהקשרים פוליטיים ותחת הפצת מידע שגוי.
