ג'יימס קווינסי, מנכ"ל קוקה קולה; קרדיט: אתר החברה
ג'יימס קווינסי, מנכ"ל קוקה קולה; קרדיט: אתר החברה
דוחות

מניית קוקה-קולה מזנקת אחרי דוחות מפתיעים

אתמול זו היתה מקדונלד'ס עם דוח מפתיע וזינוק במניה, היום תורה של קוקה קולה; החברה עקפה את התחזיות עם רווחים מרשימים וצמיחה חזקה במכירות. אחרי הדוח המרשים של מקדונלד'ס אתמול, נראה שמניות הבייסיק חוזרות למרכז הבמה

רוי שיינמן | (1)

מניית קוקה-קולה The Coca-Cola Co. -0.42%   קופצת אחרי הדוחות והתחזית קדימה. החברה פרסמה דוחות לרבעון הרביעי שהצליחו להפתיע לטובה את וול סטריט. הרווח למניה עמד על 55 סנט, יותר מהציפיות שעמדו על 52 סנט. ההכנסות הגיעו ל-11.5 מיליארד דולר, בעוד שהתחזיות דיברו על 10.7 מיליארד דולר בלבד.


המנכ"ל ג'יימס קווינסי אומר שהאסטרטגיה של קוקה-קולה עובדת בכל מצב ותרחיש אפשרי בשווקים. הוא טוען שהשילוב בין הנוכחות הגלובלית לניסיון בשווקים המקומיים הוא המפתח להצלחה. וזה לא רק דיבורים - היקף המכירות העולמי צמח ב-2% ברבעון, מה שהפך את הירידה שנרשמה ברבעון הקודם.


גל העליות במניות הבייסיק: מקדונלד'ס וקוקה-קולה מובילות

הדוח המפתיע של קוקה-קולה מגיע יום אחרי שמקדונלד'ס McDonald's Corp 0.35%   פרסמה דוחות רבעוניים מרשימים, שגרמו לזינוק במניית החברה. שני הדוחות האלה מצביעים על מגמה מעניינת: מניות הבייסיק, החברות שמספקות מוצרים ושירותים יומיומיים, חוזרות למרכז הבמה. המשקיעים מחפשים יציבות בתקופות של חוסר ודאות, וקוקה-קולה ומקדונלד'ס מספקות בדיוק את זה.


קוקה-קולה צופה צמיחה אורגנית של 5%-6% בשנת 2025, ירידה קלה לעומת הצמיחה של 12% ב-2024. הרווח המתואם למניה צפוי לגדול ב-2%-3% לעומת 2.88 דולר למניה בשנה שעברה. התחזיות מדברות על רווח של 2.95 דולר למניה, כך שמדובר בעלייה מתונה.

קוקה קולה
קוקה קולה - קרדיט: Taras Chernus, Unsplash



ומה עם מכפיל הרווח? נכון לעכשיו, מכפיל הרווח החזוי של קוקה-קולה עומד על כ-22, וזה בהחלט נחשב סביר לחברה בסדר גודל שלה. מכפיל הרווח על רווחי 2026 הוא כ-20. השווי של קוקה-קולה עומד על יותר מ-290 מיליארד דולר, מה שממקם אותה כאחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום המזון והמשקאות.


האם וורן באפט עדיין במשחק?

אי אפשר לדבר על קוקה-קולה בלי להזכיר את וורן באפט. אז כן, באפט והחברה שלו, ברקשייר האת'וויי, עדיין מחזיקים בחלק משמעותי מהמניות של קוקה-קולה. מדובר באחת מההשקעות האייקוניות ביותר של באפט, והוא ממשיך ליהנות מהדיבידנדים הנדיבים שהחברה מחלקת.

קיראו עוד ב"גלובל"


במבט על הדוחות ומגזרי הכנסות, מותג הפרימיום Fairlife של קוקה-קולה ממשיך לצמוח בקצב מסחרר. המותג, שמתמחה בחלב ושייקים עשירים בחלבון, אחראי ל-35% מצמיחת המכירות של החברה ב-2024, וצפוי לגדול ב-20% בשנים הקרובות.


האתגרים של קוקה קולה

למרות כל ההצלחות, קוקה-קולה לא חפה מאתגרים. התחזקות הדולר עלולה להשפיע לרעה על הרווחים, במיוחד לאור העובדה שכ-66% מההכנסות שלה מגיעות מחו"ל. בנוסף, יש דאגות רגולטוריות בעקבות האפשרות שמשרד הבריאות האמריקאי יונהג על ידי רוברט פ. קנדי ג'וניור, שמתנגד חריף למזון מעובד ומשקאות ממותקים.


בנוסף, המכירות בצפון אמריקה הציגו ירידה. אמנם המחיר הממוצע ליחידה באזור עלה ב-11%, אך הן מכירות התרכיזים והן כמות היחידות הנמכרות ירדו ב-1%. הירידה נבעה מצמצום במכירות מים, משקאות ספורט, קפה ותה, לצד חולשה גם במכירות משקאות מוגזים בטעמים. עם זאת, החברה רשמה עלייה במכירות מיצים, חלב מועשר ומשקאות מבוססי צמח.


מנכ"ל החברה קווינסי, הסביר בשיחת המשקיעים כי הירידה בנפח המכירות נבעה בעיקר מהיחלשות הביקוש בערוצי ההפצה לצריכה מחוץ לבית. לדבריו, החברה פועלת בשיתוף עם רשתות מזון מהיר כדי להציע מבצעי שילוב של ארוחות ומשקאות, במטרה לעודד את הביקוש.


קוקה-קולה מאמצת בינה מלאכותית לשיפור המכירות

מעבר להתאמות במחירים ובשיתופי פעולה עם לקוחות, קוקה-קולה משקיעה בטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית כדי לחזק את ביצועי המכירות. קווינסי חשף כי החברה בוחנת מערכת חדשנית המשתמשת בבינה מלאכותית לשליחת הודעות מותאמות אישית לקמעונאים, הכוללות הצעות לרכישת מוצרים בהתבסס על נתוני עבר וניתוח שוק.


לדבריו, ניסויים ראשוניים מצביעים על כך שקמעונאים שקיבלו את ההודעות היו בעלי סבירות גבוהה יותר ב-30% לבצע רכישה של המוצרים המומלצים, מה שמוביל לעלייה במכירות עבורם ועבור החברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קוקה קולה רעל לחיים (ל"ת)
    חזק ואמץ 13/02/2025 08:14
    הגב לתגובה זו
אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג
דוחות

אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק

ענקית השבבים עקפה את הציפיות עם רווח למניה של 1.3 דולר והכנסות של 57 מיליארד דולר, קפיצה בהכנסות מרכזי הנתונים ל־51.2 מיליארד ותחזית של 65 מיליארד דולר ברבעון הבא; המניה עולה ב-4%
אדיר בן עמי |

אנבידיה NVIDIA Corp. 4.13%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.

חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים

ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.


לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.


הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.


ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

וולמארט
צילום: אתר החברה

וולמארט מדווחת על רבעון חזק ומעלה תחזית, אבל המניה יורדת: למה המשקיעים לא מתלהבים?

וול מארט עוברת מבורסת ניו לנאסד"ק - רואה עצמה כחברה טכנולוגית-דיגיטלית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול מארט

וולמארט, רשת הקמעונאות הגדולה בעולם, פרסמה דוחות כספיים לרבעון השלישי שהיכו את תחזיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. הרווח המתואם למניה עמד על 62 סנט, לעומת תחזית של 60 סנט. ההכנסות הסתכמו ב־179.5 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 5.8%, מעל התחזיות שעמדו על כ־177.4 מיליארד. החברה העלתה גם את תחזית המכירות השנתית, והיא כעת צופה עלייה של 4.8% עד 5.1% אחוזים בהכנסות לעומת שנה קודמת, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.75% עד 4.75%. תחזית הרווח המתואם למניה עלתה לטווח של 2.58 עד 2.63 דולר, מעט מעל התחזית הקודמת.

למרות זאת, מניית וולמארט איבדה גובה ויורדת בטרום ב-2%. הסיבה: תמחור יחסית גבוה. וולמארט נסחרת כיום במכפיל גבוה ביחס לחברות דומות, כ־35 על הרווחים הצפויים ל־12 החודשים הקרובים, רמה שקרובה לשיא של עשר השנים האחרונות. זה מציב את המניה במעמד של "יקרה יחסית", והמשמעות היא שגם כאשר התוצאות טובות, המשקיעים מצפים ליותר. במילים אחרות, הרף שוולמארט צריכה לעבור גבוה במיוחד ו"רק" להכות את התחזיות זה כבר לא מספיק.

זה כבר הרבעון הרביעי ברציפות שבו וולמארט מכה את התחזיות, ובכל זאת, המניה יורדת ביום שאחרי. המשמעות היא שהשוק כבר מתמחר הצלחה, ומצפה לתוצאות טובות בהרבה מהתחזיות. 

וולמארט מציגה צמיחה יציבה, במיוחד באפיקים האסטרטגיים שהיא מפתחת בשנים האחרונות. כך למשל, המכירות הדיגיטליות של החברה ברחבי העולם עלו ברבעון האחרון ב־27% עומת השנה שעברה. זו עלייה חדה שמעידה על המשך המעבר של הרשת ממודל של מכירות פיזיות למודל היברידי, פיזי ודיגיטלי, בדגש על חוויית לקוח. גם תחום הפרסום הדיגיטלי של וולמארט, שהפך לאחד ממנועי הצמיחה החשובים של החברה, הציג זינוק של 53% ברבעון, נתון שמשקף את הפוטנציאל הרווחי של התחום.

החברה דיווחה על העברת רישום מניותיה מבורסת ניו יורק לנאסד"ק החל מדצמבר. המהלך נתפס כהצהרת כוונות – וולמארט רואה בעצמה שחקנית טכנולוגית לכל דבר, לא רק רשת חנויות, והיא שמה דגש על טכנולוגיה, אוטומציה, בינה מלאכותית, וחדשנות תפעולית. בחברה טוענים שזה מהלך טבעי שמתחבר לאסטרטגיה הדיגיטלית שלה המבוססת על חוויית משתמש חדשנית תוך העצמה של העובדים והורדת עלויות.