מניית קוקה-קולה מזנקת אחרי דוחות מפתיעים
אתמול זו היתה מקדונלד'ס עם דוח מפתיע וזינוק במניה, היום תורה של קוקה קולה; החברה עקפה את התחזיות עם רווחים מרשימים וצמיחה חזקה במכירות. אחרי הדוח המרשים של מקדונלד'ס
אתמול, נראה שמניות הבייסיק חוזרות למרכז הבמה
מניית קוקה-קולה The Coca-Cola Co. -0.44% קופצת אחרי הדוחות והתחזית קדימה. החברה פרסמה דוחות לרבעון הרביעי שהצליחו להפתיע לטובה את וול סטריט. הרווח למניה עמד על 55 סנט, יותר מהציפיות שעמדו על 52 סנט. ההכנסות הגיעו ל-11.5 מיליארד דולר, בעוד שהתחזיות דיברו על 10.7 מיליארד דולר בלבד.
המנכ"ל ג'יימס קווינסי אומר שהאסטרטגיה של קוקה-קולה עובדת בכל מצב ותרחיש אפשרי בשווקים. הוא טוען שהשילוב בין הנוכחות הגלובלית לניסיון בשווקים המקומיים הוא המפתח להצלחה. וזה לא רק דיבורים - היקף המכירות העולמי צמח ב-2% ברבעון, מה שהפך את הירידה שנרשמה ברבעון הקודם.
גל העליות במניות הבייסיק: מקדונלד'ס וקוקה-קולה מובילות
הדוח המפתיע של קוקה-קולה מגיע יום אחרי שמקדונלד'ס McDonald's Corp 0.3% פרסמה דוחות רבעוניים מרשימים, שגרמו לזינוק במניית החברה. שני הדוחות האלה מצביעים על מגמה מעניינת: מניות הבייסיק, החברות שמספקות מוצרים ושירותים יומיומיים, חוזרות למרכז הבמה. המשקיעים מחפשים יציבות בתקופות של חוסר ודאות, וקוקה-קולה ומקדונלד'ס מספקות בדיוק את זה.
קוקה-קולה צופה צמיחה אורגנית של 5%-6% בשנת 2025, ירידה קלה לעומת הצמיחה של 12% ב-2024. הרווח המתואם למניה צפוי לגדול ב-2%-3% לעומת 2.88 דולר למניה בשנה שעברה. התחזיות מדברות על רווח של 2.95 דולר למניה, כך שמדובר בעלייה מתונה.
- קוקה קולה - מוסיפה 3% אחרי דוחות טובים
- אליוט מהמרת על פפסיקו: השקעה של 4 מיליארד דולר עם אפסייד של 50%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה עם מכפיל הרווח? נכון לעכשיו, מכפיל הרווח החזוי של קוקה-קולה עומד על כ-22, וזה בהחלט נחשב סביר לחברה בסדר גודל שלה. מכפיל הרווח על רווחי 2026 הוא כ-20. השווי של קוקה-קולה עומד על יותר מ-290 מיליארד דולר, מה שממקם אותה כאחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום המזון והמשקאות.
האם וורן באפט עדיין במשחק?
אי אפשר לדבר על קוקה-קולה בלי להזכיר את וורן באפט. אז כן, באפט והחברה שלו, ברקשייר האת'וויי, עדיין מחזיקים בחלק משמעותי מהמניות של קוקה-קולה. מדובר באחת מההשקעות האייקוניות ביותר של באפט, והוא ממשיך ליהנות מהדיבידנדים הנדיבים שהחברה מחלקת.
- טראמפ מתקרב להכרעה על יו״ר הפד הבא ודורש ריבית נמוכה בהרבה
- ביל אקמן בונה ברקשייר האת’וויי משלו: הווארד יוז רוכשת חברת ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?
במבט על הדוחות ומגזרי הכנסות, מותג הפרימיום Fairlife של קוקה-קולה ממשיך לצמוח בקצב מסחרר. המותג, שמתמחה בחלב ושייקים עשירים בחלבון, אחראי ל-35% מצמיחת המכירות של החברה ב-2024, וצפוי לגדול ב-20% בשנים הקרובות.
האתגרים של קוקה קולה
למרות כל ההצלחות, קוקה-קולה לא חפה מאתגרים. התחזקות הדולר עלולה להשפיע לרעה על הרווחים, במיוחד לאור העובדה שכ-66% מההכנסות שלה מגיעות מחו"ל. בנוסף, יש דאגות רגולטוריות בעקבות האפשרות שמשרד הבריאות האמריקאי יונהג על ידי רוברט פ. קנדי ג'וניור, שמתנגד חריף למזון מעובד ומשקאות ממותקים.
בנוסף, המכירות בצפון אמריקה הציגו ירידה. אמנם המחיר הממוצע ליחידה באזור עלה ב-11%, אך הן מכירות התרכיזים והן כמות היחידות הנמכרות ירדו ב-1%. הירידה נבעה מצמצום במכירות מים, משקאות ספורט, קפה ותה, לצד חולשה גם במכירות משקאות מוגזים בטעמים. עם זאת, החברה רשמה עלייה במכירות מיצים, חלב מועשר ומשקאות מבוססי צמח.
מנכ"ל החברה קווינסי, הסביר בשיחת המשקיעים כי הירידה בנפח המכירות נבעה בעיקר מהיחלשות הביקוש בערוצי ההפצה לצריכה מחוץ לבית. לדבריו, החברה פועלת בשיתוף עם רשתות מזון מהיר כדי להציע מבצעי שילוב של ארוחות ומשקאות,
במטרה לעודד את הביקוש.
קוקה-קולה מאמצת בינה מלאכותית לשיפור המכירות
מעבר להתאמות במחירים ובשיתופי פעולה עם לקוחות, קוקה-קולה משקיעה בטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית כדי לחזק את ביצועי המכירות. קווינסי חשף כי החברה בוחנת
מערכת חדשנית המשתמשת בבינה מלאכותית לשליחת הודעות מותאמות אישית לקמעונאים, הכוללות הצעות לרכישת מוצרים בהתבסס על נתוני עבר וניתוח שוק.
לדבריו, ניסויים ראשוניים מצביעים על כך שקמעונאים שקיבלו את ההודעות היו בעלי סבירות גבוהה יותר
ב-30% לבצע רכישה של המוצרים המומלצים, מה שמוביל לעלייה במכירות עבורם ועבור החברה.
- 1.קוקה קולה רעל לחיים (ל"ת)חזק ואמץ 13/02/2025 08:14הגב לתגובה זו
טראמפ האיחוד האירופימאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות
ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית
המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות.
בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.
וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה.
איום גלוי בצעדי תגמול
בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד
חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- הצרכן האמריקאי מתפצל לשניים: העשירים ממשיכים להוציא והאחרים סופרים כל דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה
נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.
טראמפ האיחוד האירופימאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות
ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית
המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות.
בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.
וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה.
איום גלוי בצעדי תגמול
בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד
חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- הצרכן האמריקאי מתפצל לשניים: העשירים ממשיכים להוציא והאחרים סופרים כל דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה
נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.
