ג'יימס קווינסי, מנכ"ל קוקה קולה; קרדיט: אתר החברה
ג'יימס קווינסי, מנכ"ל קוקה קולה; קרדיט: אתר החברה
דוחות

מניית קוקה-קולה מזנקת אחרי דוחות מפתיעים

אתמול זו היתה מקדונלד'ס עם דוח מפתיע וזינוק במניה, היום תורה של קוקה קולה; החברה עקפה את התחזיות עם רווחים מרשימים וצמיחה חזקה במכירות. אחרי הדוח המרשים של מקדונלד'ס אתמול, נראה שמניות הבייסיק חוזרות למרכז הבמה

רוי שיינמן | (1)

מניית קוקה-קולה The Coca-Cola Co. -0.64%   קופצת אחרי הדוחות והתחזית קדימה. החברה פרסמה דוחות לרבעון הרביעי שהצליחו להפתיע לטובה את וול סטריט. הרווח למניה עמד על 55 סנט, יותר מהציפיות שעמדו על 52 סנט. ההכנסות הגיעו ל-11.5 מיליארד דולר, בעוד שהתחזיות דיברו על 10.7 מיליארד דולר בלבד.


המנכ"ל ג'יימס קווינסי אומר שהאסטרטגיה של קוקה-קולה עובדת בכל מצב ותרחיש אפשרי בשווקים. הוא טוען שהשילוב בין הנוכחות הגלובלית לניסיון בשווקים המקומיים הוא המפתח להצלחה. וזה לא רק דיבורים - היקף המכירות העולמי צמח ב-2% ברבעון, מה שהפך את הירידה שנרשמה ברבעון הקודם.


גל העליות במניות הבייסיק: מקדונלד'ס וקוקה-קולה מובילות

הדוח המפתיע של קוקה-קולה מגיע יום אחרי שמקדונלד'ס McDonald's Corp 0.87%   פרסמה דוחות רבעוניים מרשימים, שגרמו לזינוק במניית החברה. שני הדוחות האלה מצביעים על מגמה מעניינת: מניות הבייסיק, החברות שמספקות מוצרים ושירותים יומיומיים, חוזרות למרכז הבמה. המשקיעים מחפשים יציבות בתקופות של חוסר ודאות, וקוקה-קולה ומקדונלד'ס מספקות בדיוק את זה.


קוקה-קולה צופה צמיחה אורגנית של 5%-6% בשנת 2025, ירידה קלה לעומת הצמיחה של 12% ב-2024. הרווח המתואם למניה צפוי לגדול ב-2%-3% לעומת 2.88 דולר למניה בשנה שעברה. התחזיות מדברות על רווח של 2.95 דולר למניה, כך שמדובר בעלייה מתונה.

קוקה קולה
קוקה קולה - קרדיט: Taras Chernus, Unsplash



ומה עם מכפיל הרווח? נכון לעכשיו, מכפיל הרווח החזוי של קוקה-קולה עומד על כ-22, וזה בהחלט נחשב סביר לחברה בסדר גודל שלה. מכפיל הרווח על רווחי 2026 הוא כ-20. השווי של קוקה-קולה עומד על יותר מ-290 מיליארד דולר, מה שממקם אותה כאחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום המזון והמשקאות.


האם וורן באפט עדיין במשחק?

אי אפשר לדבר על קוקה-קולה בלי להזכיר את וורן באפט. אז כן, באפט והחברה שלו, ברקשייר האת'וויי, עדיין מחזיקים בחלק משמעותי מהמניות של קוקה-קולה. מדובר באחת מההשקעות האייקוניות ביותר של באפט, והוא ממשיך ליהנות מהדיבידנדים הנדיבים שהחברה מחלקת.

קיראו עוד ב"גלובל"


במבט על הדוחות ומגזרי הכנסות, מותג הפרימיום Fairlife של קוקה-קולה ממשיך לצמוח בקצב מסחרר. המותג, שמתמחה בחלב ושייקים עשירים בחלבון, אחראי ל-35% מצמיחת המכירות של החברה ב-2024, וצפוי לגדול ב-20% בשנים הקרובות.


האתגרים של קוקה קולה

למרות כל ההצלחות, קוקה-קולה לא חפה מאתגרים. התחזקות הדולר עלולה להשפיע לרעה על הרווחים, במיוחד לאור העובדה שכ-66% מההכנסות שלה מגיעות מחו"ל. בנוסף, יש דאגות רגולטוריות בעקבות האפשרות שמשרד הבריאות האמריקאי יונהג על ידי רוברט פ. קנדי ג'וניור, שמתנגד חריף למזון מעובד ומשקאות ממותקים.


בנוסף, המכירות בצפון אמריקה הציגו ירידה. אמנם המחיר הממוצע ליחידה באזור עלה ב-11%, אך הן מכירות התרכיזים והן כמות היחידות הנמכרות ירדו ב-1%. הירידה נבעה מצמצום במכירות מים, משקאות ספורט, קפה ותה, לצד חולשה גם במכירות משקאות מוגזים בטעמים. עם זאת, החברה רשמה עלייה במכירות מיצים, חלב מועשר ומשקאות מבוססי צמח.


מנכ"ל החברה קווינסי, הסביר בשיחת המשקיעים כי הירידה בנפח המכירות נבעה בעיקר מהיחלשות הביקוש בערוצי ההפצה לצריכה מחוץ לבית. לדבריו, החברה פועלת בשיתוף עם רשתות מזון מהיר כדי להציע מבצעי שילוב של ארוחות ומשקאות, במטרה לעודד את הביקוש.


קוקה-קולה מאמצת בינה מלאכותית לשיפור המכירות

מעבר להתאמות במחירים ובשיתופי פעולה עם לקוחות, קוקה-קולה משקיעה בטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית כדי לחזק את ביצועי המכירות. קווינסי חשף כי החברה בוחנת מערכת חדשנית המשתמשת בבינה מלאכותית לשליחת הודעות מותאמות אישית לקמעונאים, הכוללות הצעות לרכישת מוצרים בהתבסס על נתוני עבר וניתוח שוק.


לדבריו, ניסויים ראשוניים מצביעים על כך שקמעונאים שקיבלו את ההודעות היו בעלי סבירות גבוהה יותר ב-30% לבצע רכישה של המוצרים המומלצים, מה שמוביל לעלייה במכירות עבורם ועבור החברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קוקה קולה רעל לחיים (ל"ת)
    חזק ואמץ 13/02/2025 08:14
    הגב לתגובה זו
מקנזי סקוט
צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27 א

המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים

על כוחה של נתינה, על השקעה במיזים חברתיים, ועל סקוט מקינזי, התורמת הגדולה היום בעולם

רן קידר |
נושאים בכתבה מקינזי סקוט

אגואיזם הופך בעשורים האחרונים למניע מרכזי כשהנתינה, חברות עזרה לזולת מאבדים מהחשיבות שלהם, אבל לא אצל כולם וטוב שכך. הנתינה היא כוח שמחזיר את עצמו במעגל קסום. הפילוסופיה העתיקה מסבירה שהנותן מקבל הרבה מאוד מהנתינה. הנותן לא רק עוזר לאחר, אלא גורם במעשה לשיפור (מוכח מחקרית) של מצבו הנפשי. נתינה נחשבת לאחד הגורמים החזקים לאושר. 

סיפורה של מקנזי סקוט, המיליארדרית הפילנתרופית וגרושתו של ג'ף בזוס מייסד אמזון, הוא סיפור מדהים על בעלת הון של מיליארדים שמחלקת את רובו למטרות נעלות. והנה תרומה- השקעה מסוג אחר שעשתה מקינזי השבוע. לפני כ-40 שנה, כשהייתה סטודנטית שנה ב' באוניברסיטת פרינסטון, עמדה סקוט בפני משבר: חסרו לה 1,000 דולר לשכר לימוד, והיא שקלה לנשור מהלימודים. שותפתה לחדר, ג'יני טרקנטון, מצאה אותה בוכה והחליטה לפעול. היא ביקשה מאביה להלוות את הכסף, מעשה נדיבות פשוט ששינה את מסלול חייה של סקוט. "הייתי נותנת למקנזי את הכליה השמאלית שלי", אמרה טרקנטון לאחרונה, "זה פשוט מה שעושים בשביל חברים".

 קריאה באותו הקשר: תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם

כיום, שוויה הנקי של סקוט מוערך במעל 30 מיליארד דולר, בעיקר ממניות אמזון שקיבלה בהסכם הגירושים ב-2019. היא תרמה יותר מ-19 מיליארד דולר לארגונים שונים, בהתמקדות בצדק חברתי, השכלה וביטחון כלכלי. אבל את הטובה האישית ביותר היא מחזירה עכשיו לטרקנטון, שהקימה את חברת Funding U – מיזם המספק הלוואות מבוססות הישגים לסטודנטים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, ללא צורך בערבים. החברה נולדה מהבנתה של טרקנטון את הקשיים שסקוט חוותה, במיוחד בעידן שבו עלויות הלימודים זינקו.

סקוט קפצה על ההזדמנות להשקיע ב-Funding U, ומספקת חלק ניכר מההון להלוואות בתעריפים מוזלים. היא תורמת 30 סנט לכל דולר מולווה, מה שמאפשר לחברה לגייס השקעות גדולות יותר מבנקים כמו גולדמן סאקס. זה לא רק החזר הלוואה, זה השקעה שמגלגלת מיליארדים בפוטנציאל, שכן Funding U מסייעת לאלפי סטודנטים להשלים תארים ולהשתלב בשוק העבודה. האלגוריתם של החברה מתבסס על ציונים והישגים, ולא על היסטוריית אשראי, מה שהופך אותה להוגנת יותר.

הדגם המוזל של טסלה 3. קרדיט: רשתות חברתיותהדגם המוזל של טסלה 3. קרדיט: רשתות חברתיות

המחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל

על רקע הירידה במכירות, התחרות הגוברת ומשבר הדימוי של מאסק, טסלה משיקה גרסה זולה של הסדאן הפופולרית, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי אירופה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טסלה

בשישי האחרון השיקה טסלה Tesla 0.1%  באירופה את הגרסה הזולה של הסדאן הפופולרית, מודל 3 סטנדרט, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי היבשת. המהלך מגיע לאחר חודשים של ירידה חדה במכירות, תחרות אגרסיבית מצד BYD ויצרניות סיניות נוספות, וגם תגובת נגד צרכנית לפעילותו הציבורית והפוליטית של מנכ"ל החברה, אילון מאסק.

הדגם החדש מתומחר כעת ב־37,970 אירו בגרמניה (כ-44,300 דולר), כ-32,700 דולר בנורבגיה וכ-47,800 דולר בשבדיה. בארה"ב נמכר ה-Standard מאז אוקטובר ב-36,990 דולר. בארץ, נכון להיום, הגירסה הזולה ביותר של המודל 3 עומדת על כמעט  66,000 דולר (213,341 שקל). אמנם טסלה עוד לא פרסמה חדשות לגבי הדגם המוזל בארץ, אבל אם נעריך על פי ירידת המחירים באירופה ובארה"ב, נוכל לשער שהמחיר המעודכן יהיה כ-185,000 שקל. הגרסאות הזולות מוותרות על חלק מהגימורים והפיצ'רים הפרימיום, אך עדיין מציעות טווח נסיעה של מעל 480 ק"מ, כדי לשמר את האטרקטיביות מול המתחרות המוזלות. 

עם זאת, הדגם מצויד בסוללה קטנה יותר ולכן מציע טווח וביצועים נמוכים בהשוואה לגרסאות ה-Long Range וה-Performance. בתוך תא הנוסעים הוסרו מאפייני הפרימיום של מערכת השמע, והיא עם פחות רמקולים. בנוסף, גימורי הפנים פשוטים יותר, כולל העדר תאורת אווירה וחומרים יוקרתיים. גם המושבים והריפודים מגיעים בגרסה בסיסית יותר. מבחוץ, החישוקים והגלגלים הם בגרסה פשוטה וקטנה יותר, ומראות הצד אינן מתקפלות או מתכווננות חשמלית כפי שקיים בדגמים המאובזרים. 

בנוסף, חלק מהיכולות המתקדמות של מערכות הנהיגה האוטונומיות, כמו Autosteer ותכונות חבילת הפרימיום, אינן כלולות. כל אלו יחד מרכיבים גרסה בסיסית, שמעניקה את חוויית טסלה במחיר נמוך יותר, אך עם פחות פיצ’רים ונוחות.


ההוזלה מלווה גם בגרסת Model Y זולה שהושקה מוקדם יותר השנה. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, טען כי ההוזלות יאפשרו לטסלה להגיע לקהלים רחבים יותר ולשקם את הביקושים, שנשחקו בחודשים האחרונים.