אחרי העלאת המחירים: תנובה ממנה את גדי קוניא מונה למנכ"ל הקבוצה
קוניא יחליף את אייל מליס שמסיים את תפקידו לאחר 15 שנה בקבוצה, מתוכן 7 שנים כמנכ״ל
דירקטוריון קבוצת תנובה הודיע על מינויו של גדי קוניא למנכ"ל הקבוצה. קוניא מחליף את אייל מליס, שיסיים את תפקידו לאחר 15 שנה בקבוצה, מתוכן 7 כמנכ"ל.
קוניא (53) מונה לתפקיד מנכ"ל אינפיניה (לשעבר נייר חדרה) בשנת 2016 על ידי קרן פימי של ישי דוידי. קודם לכן שימש קוניא במשך שנתיים כסמנכ"ל הכספים של החברה וכממלא מקום מנכ"ל. בעבר שימש קוניא כמנהלה של גזית גלוב בגרמניה במשך שנה עד ל 2013 וקודם לכן שימש מ"מ מנכ"ל וכסמנכ"ל הכספים של גזית גלוב במשך שלוש שנים.
קוניא הוביל באינפיניה תהליך טרנספורמציה תוך יישום צעדים אסטרטגים ותהליך התייעלות משמעותי שהביאו לשיפור ניכר בתוצאותיה הכספיות וירידה משמעותית במינוף. אינפיניה הרוויחה 117 מיליון שקל במחזור של 1.8 מיליארד שקל ב-2022, בהשוואה להפסד מצטבר של 250 מיליון שקל בשנים 2014-2013. לדברי תנובה, קוניא מביא עמו לתפקיד ניסיון רב המשלב ראייה עסקית מקומית ובינלאומית, הבנה עמוקה וניסיון רב בתחומי התפעול, פיננסים, פיתוח עסקי, מפעלי ייצור, שרשרת אספקה ולוגיסטיקה.
בתחילת החודש העלתה תנובה את מחירי החלב הלא מפוקח ב-4.6% ובשבוע שעבר הודיעה על העלאה נוספת של מוצרי מעדנות, מאמא עוף, ואוליביה בשיעור ממוצע של 7.4%.
חיים גבריאלי, יו"ר קבוצת תנובה: "תנובה עשתה קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות. הדבר בא לידי ביטוי בבניית תשתיות טכנולוגיות וייצור, התייעלות, חדשנות מוצרית ובניית מנועי צמיחה, שמהווים תשתית חזקה לקראת הצעדתה של הקבוצה לשלב הבא. זאת, תוך התמודדות עם מגמות עולמיות בצריכת מזון ובטחון המזון, לצד תהליכי דיגיטציה ארגונית. דירקטוריון תנובה בחר בגדי קוניא פה אחד מתוך אמונה שהוא יכול לממש חזון זה בזכות ניסיונו הרב באינפיניה ובתפקידים קודמים שביצע. גדי מצטרף לחברה מדהימה עם הנהלה איכותית ואלפי עובדים, המחויבים לספק כל בוקר לכל תושבי ישראל את מוצרי תנובה. לאחר תקופת חפיפה קוניא ייכנס לתפקיד. ברצוני להודות בשם דירקטוריון תנובה, עובדי ומנהלי הקבוצה כולה לאייל מליס על תרומתו האדירה לאורך השנים, שתאפשר לנו להמשיך ולצמוח גם בשנים הקרובות".
- אינפיניה גדלה בהכנסות וברווח; רווח של 36 מיליון שקל ברבעון השני
- נייר חדרה רוכשת את משווקת הציוד המשרדי, חברת גליל און
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
.jpg)
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה
פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.
זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה.
שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.
החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.
- המוסד לביטוח לאומי ביטל קצבה בגלל רכישת רכב - האם זה מוצדק?
- ביטוח לאומי לא אישר קצבה לזוג שהיה ברילוקיישן; מה קבע בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".