משרד הפנים מבקש לשלול אזרחות לפעיל דאע"ש שרוצה לבצע פעילות בארץ
אזרח ישראלי תושב ג'לג'וליה שנלחם שש שנים עבור דאע"ש וארגוני טרור נוספים בסוריה, התחתן עם שתי נשים ונולדו לו ילדים. כעת הביע את שאיפתו לחזור
שר הפנים, אריה דרעי, הגיש באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, לבית המשפט לעניינים מינהליים, בקשה לביטול אזרחותו הישראלית של עבדאללה פואד עבדאללה חג'לה שהתגורר בג'לג'וליה וכעת מצוי מחוץ לישראל, לאחר שנתגלה כי נטל חלק פעיל בארגוני הטרור דאע"ש וג'בהת אל-נצרא. במקביל, הוגשה בקשה להורות כי לא יותר לחג'לה להיכנס לישראל, לתקופה של שלושה חודשים או עד למתן הכרעה בבקשה לביטול האזרחות, כיוון שבכניסתו של חג'לה לישראל יש סכנה ממשית לביטחון המדינה ולשלום הציבור. בבקשה נאמר כי חג'לה, אשר עזב את ישראל בשנת 2013, נלחם כשש שנים בשירות ארגון הטרור דאע"ש, וארגוני טרור נוספים בסוריה, ובכלל זה בארגון "ג'בהת אלנצרא". כמו כן מאז יציאתו מישראל וכניסתו לסוריה, חג'לה נעשה חבר ארגון דאע"ש, התחתן עם שתי נשים, ואף נולדו לו ילדים. בנוסף לכך הוא מנהל את חייו מזה זמן רב כנתין של דאע"ש לכל דבר ועניין, המקבל על עצמו לחלוטין את אורחות החיים והאידיאולוגיה של הארגון, שהוכרז כארגון טרור. כמו כן, על פי מידע מודיעיני עדכני עולה, כי מחג'לה נשקפת מסוכנות ברמה גבוהה, מכיוון שהוא אוחז באידיאולוגיה קיצונית, ובעל יכולת ברורה לבצע פיגועי טרור. בנוסף לכך, חג'לה הביע את שאיפתו לבצע פעילות בשם דאע"ש גם בישראל וכי בכוונתו לחזור לישראל בקרוב מאוד.
- 5.נשמע כמו מתוק אמיתי. (ל"ת)מושקו 12/04/2019 22:40הגב לתגובה זו
- 4.ישראל ציוני 11/04/2019 17:08הגב לתגובה זובמדינה מתוקנת למשל כמו שלנו שיש בתי משפט נאורים היו צריכים לאפשר לו לחזור ומיד בנמל התעופה לעצור אותו ולערוף את ראשו ולבקש תשלום ממשפחתו עבור הניקיון
- 3.תנו לו לחזור (ל"ת)ערבי ישראלי נורמטיבי 11/04/2019 16:40הגב לתגובה זו
- 2.אלכס 11/04/2019 16:17הגב לתגובה זולא הומני לשלול לו אזרחות, צריך לתת לו דמי ביטוח לאומי לחבק לחכינו, למצוא לו עבודה, מקום מגורים (רצוי בצפון ת"א) , סה"כ איבד את דרכו.
- שלום 12/04/2019 19:06הגב לתגובה זווהלוואי שתמרר לו את החיים עד שישים קץ לחייו עם כל זרעו וניצניו
- 1.לדרעי טוב מאוד כל הכבוד לשר ששומר עלינו כבוד כבוד לך (ל"ת)לוי אשר 11/04/2019 11:43הגב לתגובה זו

מתי הריבית תתחיל לרדת?
הסיבות להפחתת ריבית והסיבות שלא להפחית - מתי זה צפוי להתחיל ולמה אתם לא ממש תרגישו את זה בפעמים הראשונות?
בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית מחר על 4.5%. הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון, תפרסם מחר החלטת ריבית ובדומה לכל ההחלטות מאז ינואר 2024, לא צפוי שינוי. הנגיד, פרופ' אמיר ירון הולך על הצד הבטוח. הוא מחכה להורדת ריבית בארה"ב, הוא מחכה להפחתה ניכרת באי וודאות הגיאופוליטית. מנגד, יש הרבה סיבות טובות להפחתת ריבית מהירידה הצפויה באינפלציה, דרך הירידה בשער הדולר, הירידה בצמיחה, השיפור בפרמטרים הכלכליים, תמחור האג"ח והירידה בפרמיית הסיכון, לצד השיפור המשמעותי במצב הגיאופליטי. ועדיין - מבחינת הנגיד זה עדיין לא הזמן.
אינפלציה - 3.1% אבל בדרך ל-2.3%
האינפלציה השנתית עדיין חורגת מיעד היציבות של הבנק, שמוגדר בין 1% ל-3%. לפי נתוני המדד האחרונים שפורסמו ליולי, קצב העלייה השנתי עומד על 3.1%, מעט מעל הגבול העליון. אמנם המגמה מצביעה על התקרבות ליעד והכלכלנים מעריכים אינפלציה של 2.2%-2.3%, אך הנגיד יתעקש להסתכל על חצי הכוס הריקה
שיקול מרכזי נוסף בהחלטה הוא המצב הגיאו-פוליטי, ובמיוחד חוסר הוודאות סביב המשך הלחימה ברצועת עזה והשלכותיה הרחבות על הכלכלה הישראלית. למרות הצלחות במספר זירות ועמידות וגמישות של המשק הישראלי, המלחמה והחשש מהתרחבותה, הם הבלם המרכזי להעלאת ריבית. החשש הגדול שהמלחמה תוביל לשבירת תקציב, צורך להרחיב גיוסים וחשש מעלייה בריבית החוב. אלא שבינתיים קורה בדיוק ההיפך - אגרות החוב בעלייה, הריבית על האג"ח יורדת והיא מבטאת כבר הפחתת ריבית דהפקטו.
הפד' עדיין לא החל במחזור הפחתות הריבית, ונראה שבבנק ישראל לא מעוניינים להקדים אותו. בשווקים הפיננסיים הבינלאומיים מצפים להפחתה ראשונה בארה"ב רק בספטמבר, וככל הנראה רק אז יבשילו התנאים גם להפחתה בישראל. הסיבה לכך היא הרצון לשמור על יציבות מטבעית ולהימנע מתנודתיות מיותרת בשער החליפין.
- כצפוי: בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה - 4.5%
- בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה; ירידה בתחזית הצמיחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק המקומי מושפע באופן ישיר מהפער בין הריביות: הריבית בישראל גבוהה יחסית לזו באירופה, ובקרוב גם בארה"ב. מצב זה מושך משקיעים זרים להחזיק בשקל, מה שתורם להתחזקותו מול הדולר ומטבעות אחרים. אמנם התחזקות השקל מסייעת בהפחתת לחצי יבוא ומחירים, אך היא גם מקשה על מגזרים ממונפים כמו נדל"ן, קמעונאות ועסקים קטנים ובינוניים, שסובלים מעלויות מימון גבוהות יותר ומתחרות יצוא מוחלשת.

שבוע בלי רכבת: תנועת הרכבות בת"א תושבת
בהמשך למחדל בו פגעה רכבת משא בקווי חשמול וגרמה לנזקים של עשרות מיליונים, רכבת ישראל מנצלת את ההזדמנות ומשביתה את תנועת הרכבות בין הצפון לדרום תל אביב; שרת התחבורה חוגגת חנוכת מסילות חדישות ומתעלמת מחוסר תפקוד של הקווים הקיימים
הטריגר לשיבוש הנרחב במערכת הרכבות התרחש בתחילת השבוע. רכבת משא פגעה בקווי החשמול באזור צומת גנות ונסעה במשך דקות ארוכות כשהפלטות הגבוהות שעליה גוררות וסוחבות את תשתיות החשמל לאורך הקווים. הנזק שנגרם הוביל לקריסת חלק מהמערכת, ביטול רכבות, סגירת תחנות ועיכובים כרוניים של עשרות דקות בקווים שכן פעלו. התחנות התמלאו בנוסעים שהצטופפו על כל קרון פנוי תמונות שמזכירות יותר את הודו מאשר את ישראל. עד עכשיו עוד לא נקבע מועד לחזרה מלאה לשגרה.
בהודעת רכבת ישראל נמסר כי החל מיום רביעי, 20 באוגוסט, ועד יום שלישי, 26 באוגוסט, תיסגר תחנת תל אביב השלום תחנת הנוסעים העמוסה ביותר בישראל, עם מעל לשני מיליון נוסעים בחודש ותופסק לחלוטין תנועת הרכבות בין צפון העיר לדרומה. המשמעות: רכבות מדרום יגיעו עד לוד, רכבות מירושלים וממודיעין יסתיימו בנתב"ג, ורכבות מצפון יעצרו בסבידור מרכז בלבד. ככה נותקה למעשה גם הגישה הישירה של נתב"ג למרכז העירוני של תל אביב. במקביל, יופעלו שאטלים חינמיים וקו אוטובוס ייעודי שיחבר בין התחנות העיקריות בעיר, בתדירות של כחמש דקות.
ובזמן שהציבור מתמודד עם ביטולי רכבות, עיכובים ועומסים חריגים, שרת התחבורה
מירי רגב בוחרת לחנוך מסילות בצפון. וזה עומד בניגוד חד למציאות היומיומית של נוסעים שנתקעים בתחנות ולא מקבלים שירות בסיסי. השרה מצהירה על "חיבור הפריפריה למרכז" אבל קודם כל כדאי שהקווים הקיימים במרכז יפעלו כראוי.
מקדימים עבודות תשתית
ברכבת
מסבירים כי לצד השיבושים המתמשכים בשל הפגיעה בחשמול, הוחלט להקדים עבודות בטיחות שתוכננו לספטמבר ולבצען כבר כעת, במקטע שבין תחנות ההגנה וסבידור מרכז. העבודות יכללו טיפול ושדרוג תשתיות חיוניות, ובהן רכיבים קריטיים המאפשרים מעבר רכבות בין מסילות. לדבריהם, הצעד
נועד למנוע פגיעה כפולה בציבור גם בהווה וגם בעוד מספר שבועות.
- הרכבת לא תגיע - ימים קשים לנוסעי רכבת ישראל; מה קרה ומה צפוי?
- מחיפה לתל אביב בחצי שעה - הרכבת המהירה יוצאת לדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האירוע בצומת גנות מצטרף לשורה של תקלות חוזרות ברכבת ישראל: רק בשבועות האחרונים נרשמו בעיות במערכת האיתות והגבלת מהירות בשל עומסי חום שפגעו במסילות. הפגיעה הנוכחית מוערכת בעשרות מיליוני
שקלים, וחשפה שוב את הפגיעות של רשת הרכבות ואת חוסר המוכנות להתמודד עם אירועים מתגלגלים. למרות ההצהרות על פרויקטים עתידיים, נוסעים רבים מוצאים עצמם בינתיים מול מציאות של שירות לא יציב, המתאפיין בתגובות איטיות ובתחליפים חלקיים בלבד.