עסקת מכירת מכתשים לכימצ'יינה קיבלה את אישור הרשות האירופית - המניה מזנקת 4%
בשורות טובות לנוחי דנקנר ומשקיעי קבוצת אידיבי. מניות מכתשים אגן מזנקות כעת בשיעור של 3% ומניות דיסקונט השקעות וכור עולות בשיעור של 5.15% ו-4.9% בהתאמה, זאת לאחר שרשות ההגבלים האירופית אישרה את עסקת מכירת השליטה במכתשים אגן לחברת כימצ'יינה הסינית.
מדובר באישור שאמור היה להתקבל עד ה-3 לחודש, כלומר היום. לפני שעה קלה נודע על דבר האישור. כעת עברו החברות את כל השלבים הרגולטורים (למעט קבלת תעודת מיזוג מרשם החברות לפי סעיף 323 לחוק החברות) ונותר כעת שלב הקלוזינג בלבד שמתוכנן ל-17-18 באוקטובר הקרוב. מועד הפסקת המסחר במניות מכתשים צפוי לחול במהלך או בתום ימי המסחר של ה-17-18 לאוקטובר.
מכתשים אגן נסחרת כעת במחיר של 2.122 שקלים. לפי העסקה עם הסינים, בעלי מניות מכתשים יקבלו 5.77 דולר במזומן עבור כל מניה. עם זאת, לבעלי מניות מכתשים מקרב הציבור ניתן בחודש יוני האחרון פיצוי בשל מתווה העסקה של כור עם חברת כימיצ'יינה לפיו כור נשארת עם מרבית המניות ומקבלת עבורן הלוואת נון ריקורס שמהווה בעצם סוג של אופציה למכור בעתיד את החברה בשווי שאולי יהיה גבוה יותר.
משמעות הפיצוי לבעלי מניות מכתשים מקרב הציבור היא עוד 20.5 סנט. כלומר תג המחיר למניית מכתשים עלה ל-5.77 דולר (21.6 שקלים נכון לעכשיו). במילים אחרות, האפסייד של המניה נסגר כמעט לחלוטין ועומד כעת על פחות מ-40 אגורות (אפסייד של קצת פחות מ-2%). עם זאת, עד מועד הסגירה יש עוד חודש וחצי ושער הדולר עשוי להיות גורם משמעותי בזמן שנותר.
- 4.D 03/10/2011 15:52הגב לתגובה זוקדימה.נוחי!
- 3.bb 03/10/2011 14:38הגב לתגובה זומחשש שתקלע למצב של קשיי נזילות ירדה כ 70 אחוז ממחיר השיא שלה. עכשיו כשברור שלא תקלע למצב של קשיי נזילות תצפו למרתון של 100 אחוז ממחירה הנוכחי
- 2.רמי 03/10/2011 13:54הגב לתגובה זועובדי מכתשים המיסכנים עוד שש שנים תהיו בלישכת העבודה זה מה שמגיע לעובדים פחדנים שביומים סגרו הסכם מכירה לסינים והסכם שכר לקח שנתיים
- 1.סוף סוף 03/10/2011 13:47הגב לתגובה זווזהירות עם כל אלו שרוצים להתעשר על חשבון המשקיעים. כמו למשל חנן מור חוצפה רוצה לקנות בחצי מחיר לא לאפשר לו לצאת ברווח.

פיקדונות - איפה תקבלו את הריבית הטובה ביותר? בדיקה
מאפס ריבית בעו"ש ועד ריבית קבועה של 4.5% בשנה - מי הבנקים ההוגנים ומי הבנקים הלא הוגנים?
הריבית שאתם מקבלים על יתרה בחשבון הבנק שלכם היא מגוחכת. כדי לקבל סכום קצת פחות מגוחך, כדאי לכם להפקיד בפיקדון. אם אתם לא יודעים לכמה זמן להפקיד, כי כמעט אף אחד לא יודע מה התזרים שלו לחודש-חודשיים הקרובים, אז אתם תפקידו בפיקודנות יומיים, שבועיים או לחודש או שתוותרו על זה כי הם מספקים ריבית מאוד צנועה ברוב הבנקים. ואז מתקבלת תמונה מעיקה - למרות שכמכלול יש לנו - הציבור על פני זמן כ-230 מיליארד שקל בחשבון העו"ש, אנחנו מקבלים רק על 9% מהסכום הזה ריבית והיא נמוכה מאוד, שואפת לאפס. בעולם תקין היינו אמורים לקבל על הסכום הזה 3%-4%, כי הבנקים יודעים לייצר מזה הרבה כסף - כ-10%, אבל אין תחרות אמיתית על הכסף שלנו כי אין תחרות בין הבנקים.
וככה הבנקים מייצרים מהעו"ש רווחים של 20-23 מיליארד שקל (נטו כ-14-15 מיליארד שקל), בעוד שהם משלמים על זה מאות מיליונים בודדים. הבנקים מרוויחים בקצב של 36 מיליארד שקל בשנה, חלק גדול מהם בזכות הכסף בעו"ש. אגב, אם אתם במינוס זה כבר סיפור אחר - אתם משלמים ריבית של 10.6% בממוצע על מינוס.
הכסף שלכם יכול לייצר תשואה קבועה או תשואה משתנה (ריבית קבועה או משתנה). מכיוון שהריבית צפויה לרדת, הריבית המשתנה שתלויה בריבית במשק צפויה לרדת, ומכאן שכעת היא תהיה גבוהה יותר בידיעה שהיא תרד בהמשך. הקבועה מספקת ביטחון - מה שאתם מקבלים זה מה שיהיה לכל תקופת הפיקדון. ורק כדי להמחיש את ההבדל - אם אתם מקבלים הצעות לפיקדון שנתי בריבית קבועה של 4% או ריבית משתנה של 4.25%, אבל, לדעתכם, הריבית תרד בקרוב ל-1 השנה וכבר בקרוב, ברור שהריבית הקבועה מתאימה לכם יותר. אם אתם חושבים הפוך - שלא תהיה ירידת ריבית או שתהיה רק בעוד קרוב לשנה - אז הפיקדון בריבית משתנה כדאי לכם.
על פי מידע מעודכן של בנק ישראל, הריבית הקבועה הממוצעת לשנה היא 4.13% והריבית המשתנה היא 3.45%. קצת מוזר כי המשתנה אמורה להיות גבוהה יותר, אבל זה גם נובע מהצעות ואינטרסים של הבנקים. אם הם לא רוצים שתיקחו בריבית משתנה הם יספקו לכם הצעות בריבת נמוכה ומעט יקחו. בפועל, רוב הפיקדונות נלקחים במסלול של ריבית קבועה. הריבית הממוצעת - 4.13%, נמוכה ממה שיכולתם לקבל במק"מ - כ-4.25%-4.3%. מאז הריבית במק"מ מעט ירדה.
- הבינלאומי עם רווח שיא של 637 מיליון שקל ותשואה של 18.3% על ההון
- למה הבנקים זינקו והאם זה מוצדק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה תמונה מלאה על ריביות ממוצעת ל-6-12 חודשים:

מתחנות דלק לתחנות טעינה: עדכון היסטורי בתמ"א
הוועדה הארצית לתכנון אישרה הרחבת זכויות הבנייה בתחנות דלק לטובת עמדות טעינה מהירה ואזורי המתנה, כחלק מהיעד הלאומי למעבר מלא לתחבורה חשמלית עד 2050
מינהל התכנון אישר תיקון משמעותי לתוכנית המתאר הארצית לתחנות תדלוק (תמ"א 18), שיתאים את המרחב הציבורי לעידן הרכב החשמלי. השינוי יאפשר הרחבה והתקנה של עמדות טעינה מתקדמות, עם שילוב תשתיות בסטנדרט טכנולוגי עדכני ותכנון משולב בסביבה העירונית.
המהלך הוא חלק ממדיניות לאומית להאצת המעבר המלא לתחבורה חשמלית עד שנת 2050. במסגרת השינוי יתווספו זכויות בנייה לטובת הקמת חדרי חשמל וטרנספורמציה בהיקף של עד 100 מ"ר, שיתמכו בטעינה מהירה של יותר מ־5 רכבים בו-זמנית. בנוסף, יינתנו זכויות נוספות של עד 20 מ"ר
ליצירת אזורי המתנה ושירות לנוסעים בזמן ההטענה.
בדיון השתתפו נציגי מינהל התכנון, משרד התחבורה, משרד האנרגיה ומשרד הגנת הסביבה, לצד חברות דלק ויזמים בתחום הרכב החשמלי. במסגרת המפגש נערך שולחן עגול שעסק בהיבטים הכלכליים, התפעוליים והסביבתיים של המהלך,
תוך בחינת צורכי השוק בפועל.
משרד האנרגיה הציג נתונים עדכניים הממחישים את קצב האימוץ המהיר: כיום נעים בכבישי ישראל כ-170,000 רכבים חשמליים מלאים מתוך כ-3.7 מיליון כלי רכב פרטיים. כדי לממש את היעד השאפתני - מעבר מלא לתחבורה חשמלית תוך 25 שנה - נדרשות תשתיות טעינה פרוסות, חכמות וזמינות בכל עיר ויישוב.
- זוז פאוור קורסת 70% מתחילת השנה - החברה חייבת טעינה מהירה
- המניה שמזנקת ב-38% ומה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי מינהל התכנון, "אנו רואים חשיבות עליונה בהסרת חסמים והכשרת הקרקע למעבר לתחבורה חשמלית. המהלך הזה אינו רק טכני - הוא חלק מתפיסה כוללת של עיצוב רחובות עירוניים מותאמים לעידן האנרגיה החדשה".