עולם הגיימינג מגיע להוט: ללא כל צורך בקניית קונסולת משחקים

הוט מציעה מגוון משחקים חדשים המובילים בתחום ה PC והקונסולה, כל זאת, דרך הממיר של הטלוויזיה, וללא כל צורך בקניית קונסולת משחקים וברכישת משחקים לקונסולה
מאיה זיסר |

חברת 'קסניה ונצ'ר קפיטל' וחברת הכבלים 'הוט', הודיעו היום (ב') כי הן החלו בניסוי פיילוט לערוץ משחקים באמצעות פלייקסט מדיה המוחזקת על ידי קסניה ונצ'ר קפיטל ב-33% מהון המניות.

במסגרת הפיילוט יוקם ערוץ משחקים ייחודי אליו יחוברו כ-1,000 מנויים של חברת 'הוט'. הערוץ יאפשר למנויים להשתמש במותגי המשחקים מהמתקדמים בעולם, בחוויית משתמש המשתווה לזו המתאפשרת כיום אך ורק על גבי קונסולות משחקים (דוגמת sony playstation) או מחשבים בעלי יכולות גרפיות גבוהות.

מסקר שקיימה 'הוט' בשנה האחרונה, עולה כי בישראל כ-45% מהציבור משחקים במשחקים דיגיטליים, כאשר בני הנוער מובילים בתחום זה עם 66.6% חדירה, בקרב הצעירים 34% חדירה ובקרב הבוגרים 38.6%. יחד עם זאת, בקרב כלל הציבור, חדירת משחקי הקונסולה בישראל הנה 14.3% בלבד. נתונים אלה מצביעים על הפוטנציאל הגלום בהשקת עולם ה-Gaming דרך הממיר.

השירות יושק במסגרת רשת ה- VOD של הוט, באמצעות המערכת של פלייקסט. ניסוי הפיילוט אמור להסתיים בתחילת חודש ספטמבר השנה, לאחריו מתוכננת השקה מסחרית ארצית. בהוט מציינים כי המודל העסקי נבחן בימים אלה, יחד עם זאת ניתן לומר כי התמחור יכלול דמי מנוי חודשיים עבור חבילת משחקים רחבה ומגוונת ועלות נוספת למשחקי פרימיום.

חברת פלייקסט מפתחת שרת וידאו לדחיסה ושידור של משחקי מחשב איכותיים. השרת שמפתחת החברה יאפשר להוט לספק שירותי משחקים בתלת מימד ברמה המתחרה במשחקים על מחשבים אישיים או קונסולות משחקים ללא צורך בשינוי הממירים הקיימים בבית המנוי או בתשתית הרשת. הפיתוח עשוי לאפשר להוט להגדיל את ההכנסה ללקוח מבלי להגדיל את ההשקעה ברשת ובכך לשפר את רווחיות החברה.

ראוי לציין כי חברות המשחקים הגדולות בעולם, וכן חברות כבלים באירופה וארה"ב, הביעו התעניינות במוצר, וצפויות להגיע לישראל בחודשים הקרובים, על מנת ללמוד מקרוב את המוצר, ולראת את הפיתוח הטכנולוגי בהטמעתו ברשת הכבלים.

הרצל עוזר, מנכ"ל הוט אמר במסיבת העיתונאים: "HOT הנה החברה פורצת הדרך בתחום החדשנות הטכנולוגית בעולם הטלוויזיה. אני רוצה להודות לעובדי החטיבות השונות, אשר בזכות חשיבה יצירתית ויוצאת דופן, תוך שיתוף פעולה מורכב, ועמידה בלוח זמנים צפוף עמדו בהצלחה במשימה- להביא ללקוחותינו את המהפכה הבאה בעולם הטלוויזיה, הפיכת הממיר לקונסולת משחקים."

ענת סגל, מנכ"ל קסניה ציינה כי: " תחילת ההשקה היום בהוט הינה צעד משמעותי לחברה לקראת המשך החדירה שלה ללקוחות נוספים . זיהינו את פלייקסט, עוד כשהייתה בגדר רעיון בלבד, כחברה עם פוטנציאל רב, הפונה לשוק ענק המאופיין במשתמשים רבים. ומאז ליווינו אותה והשקענו בה כ-1 מיליון דולר בהשקעת סיד ובסבב ההמשך שביצעה". לדבריה, "אני מאמינה כי עם סיום הניסוי בהוט החברה תמשיך להציע את המערכת ללקוחות אחרים בעולם כולו ובעיקר באירופה וארצות הברית".

לדברי גיא דה בר מנכ"ל פלייקסט, "הטכנולוגיה של פלייקסט קוסמת לחברות הטלפוניה והכבלים כיוון שהיא יוצרת מנוע צמיחה כמעט יש מאין. ערוץ המשחקים האיכותיים הינו ערוץ אטרקטיבי המיועד לפלח שוק הנוהג, כבר היום, להקדיש שעות רבות מזמן הפנאי למשחקים איכותיים. כמו כן, אומר דה בר, "חברות הכבלים אינן נדרשות להשקיע כסף רב בשדרוג תשתיות יקר אלא להציע את הערוץ במסגרת מאמצי השיווק הרגילים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה