הציבור לא מרוצה מהבנקים: בנק דיסקונט ממשיך "לככב" עם 38.2% תלונות מוצדקות
כמדי שנה, הפיקוח על הבנקים פרסם באתר האינטרנט של בנק ישראל סקירה מקיפה על פעילותו להבטחת לקידום ההוגנות ביחסים בין הבנקים ללקוחותיהם ולהגנה על לקוחות הבנקים במישורים שונים. בשנת 2008 טיפל הפיקוח על הבנקים ב-8,534 פניות ותלונות בכתב, מתוכן 4,156 תלונות, ו- 4,378 פניות לקבלת מידע ובקשות שונות.
מבנק ישראל נמסר כי חל גידול של 43% במספר הפניות והתלונות בכתב לעומת 2007, אשר נובע ברובו מפניות בנושא חברת הבניה חפציבה שקרסה, 1,140 תלונות, פניות לקבלת מידע בנושא עמלות, ומגידול כללי בפניות באמצעות דואר אלקטרוני, ככול הנראה עקב חשיפה גוברת של הציבור לאתר האינטרנט של בנק ישראל.
שיעור התלונות המוצדקות מתוך סך התלונות שנקבעה בהן עמדה בשנת 2008 הוא 25.6%, בדומה לשנים קודמות. מהנתונים לגבי חמשת הבנקים הגדולים עולה כי בדומה לשנת 2007, גם בשנת 2008 שיעור התלונות הגבוה ביותר הוא בבנק דיסקונט, 38.2% בשנת 2008 לעומת 33% בשנת 2007, ושיעור התלונות הנמוך ביותר הוא בבנק לאומי 16.2% בשנת 2008 לעומת 15.5% בשנת 2007).
עוד עולה מהנתונים כי שיעור התלונות המוצדקות בנושא משכנתאות גבוה משיעור התלונות המוצדקות ביתר הנושאים –מבין הבנקים נותני המשכנתאות, 36.2% מסך התלונות שנקבעה בהן עמדה בשנת 2008 נמצאו מוצדקות או מוצדקות חלקית.
בדומה לשנת 2007, שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר נמצא בבנק דיסקונט למשכנתאות (56% בשנת 2008 לעומת 73.4% בשנת 2007), ואילו שיעור התלונות המוצדקות הנמוך ביותר נמצא בבנק לאומי למשכנתאות (%8.5 בשנת 2008 לעומת 20.7% בשנת 2007).
שיעור התלונות המוצדקות הנמוך ביותר נרשם, בדומה לשנים קודמות, בתלונות המופנות כלפי חברות כרטיסי האשראי – 6.6%. פיצוי כולל בסך של כ-3 מיליון שקל שולם על ידי הבנקים ללקוחות בהוראת הפיקוח על הבנקים בעקבות הכרעה בתלונות ציבור. במהלך שנת הסקירה טופלו 1,140 תלונות נגד הבנקים בפרשת "חפציבה". בעקבות הכרעה בתלונות אלה, ניתן סעד לרוכשי דירות בסכום כולל של כ- 244 מיליון שקל.
- 4.רוויטח גוליאן 10/03/2016 10:07הגב לתגובה זואני לא מרצה ממנהל בנק דיסקונט המנהל חושב שזה הבנק, שלו הוא יעשה מה שהוא רוצה גועל נפש מקום לעזור. גם הפקידה ככה. גועל נפש מסגרת. של 5000ש עם חושבים שאיפשר להסתדר גועל נפש המנהל ופקידה לא יכפת להם כאילו זה הבנק של אמא דלהם כול רגע היא מחזירה לי את הןראת קבע גם החזרות מבקשת לעלות לי את נמסגרת. אשראי בעוד 3000שח גועל נפש של ממהל בנקגיסרונט בחולו נאותאחל אין יחס טוב במקום לעזור. מבקשת לטפל. בנושא ץודה
- 3.רוויטל 08/03/2016 20:26הגב לתגובה זוהיחס של.בנק דיסקונטעל פנים אין יחס טוב המנהל על פנים פרידות על הפנים המנהל חושב שזה נבנק שלו פקידנ גם אין יחס גועל נפש של מנהל ופקידה בחולון נאות רמל
- 2.רוויטל 30/08/2015 18:00הגב לתגובה זואני לא מרוצה הכלל הבנק דיסקונט מתנהגים לא יפה אניגמה פעמים ביקשתי לילות ליאת מסגרת אשראי. לא מאשרים זה לא בסדר רק עדו לי מסגרת אשראי 5000שח אני מבקשת לעלות לי את מסגרת בעוד2000שח
- 1.זהבה שרון שרמן 01/09/2011 15:43הגב לתגובה זומנהל בנק דיסקונט מעלה אדומים חושב שהבנק שייך לו והוא יעשה מה שהוא רוצה עם הלקוחות. לדוגמה אם אני מסבירה שאני מכניסה כסף כל עשירי לחודש, ופעם אחת היה שיבוש במשכורת באותו יום הנ' ל החזיר לי את כל ההוראות הקבע ולמחרת נכנס הכסף, זאת אומרת שאני משלמת קנס ורבית. פשוט אין עם מי לדבר. אין רוטציה בין הפקידים ואנחנו מרגישים בתוך שכונה. לדוגמא אבא שלי בן 82 החזירו לו חשבון חשמל מרוויחים על הגב של הזקנים והשכירים. אני מבקשת שמשהו ישמע אותנו ויבדוק את הבנק השכונתי .