מנהלי השיווק הצעירים בישראל: איך משווקים למגזר העסקי ב- 012 סמייל

Bizportal עורך ראיונות היכרות עם הכוכבים העולים בענף השיווק בישראל; הפעם במדור - יוסי מור יוסף מנהל השיווק למגזר העסקי ב- 012 smile
משה בנימין |

שוק התקשורת בישראל הוא מהסוערים שיש - התחרות עזה וצרכנים מחפשים לשפר עמדות מול ספק התקשורת ללא הרף והנאמנות היא לא בדיוק ערך עליון בעיניהם.

בתוך הקלחת הזו מתמודדים מנהלי השיווק שחושבים יום וליל איך להעביר ואיך לשמר לקוחות. אחד מהם הוא יוסי מור-יוסף (34) מנהל השיווק של המגזר העסקי בחברת 012 סמייל תקשורת.

מור-יוסף הצטרף ב-2001 לחברת פרטנר במסגרת תכנית עתודה ניהולית ושימש תחילה כראש צוות במחלקת תמיכת משווקים. לאחר כשנתיים מונה למנהל מקצועי של אגף ערוצי הפצה. בשנת 2005 הצטרף לחברת 012 כמנהל מוצר רשתות ומוצרים מתקדמים באינטרנט העסקי, לאחר כשנה מונה למנהל השיווק של האינטרנט העסקי ולפני כחצי שנה קיבל תחת אחריותיו לצד מוצרי האינטרנט גם את שירותי ה voice הבינלאומיים והפנים ארציים.

איך שונה עבודת השיווק מול המגזר העסקי לעומת הצרכנים הפרטיים?

במגזר העסקי מדובר, אם להשוות לעולם הספורט, לריצה למרחקים ארוכים, יש פחות מבצעים נקודתיים מעל הקו, והרבה יותר עבודה הנוגעת לקשר עם הלקוחות.

כמות הפרמטרים שהלקוח העסקי נדרש להם בקבלת החלטה עם איזה חברה ללכת, גדולה מאוד ומבוססת בעיקר על רמת השירות של החברה, איכותם השירותים ויכולתם של השירותים לחסוך בעלויות העסק. הלקוח העסקי ישים על נקודות אלו דגש רב הרבה יותר מאשר למבצע נקודתי במחיר אטרקטיבי.

במה מושקעת רוב האנרגיה (מבחינה שיווקית) כדי לתפוס את הקהל העסקי?

האתגר המשמעותי ביותר הוא כיצד לתקשר ללקוחות הפוטנציאליים את היתרונות ש 012 smile מציעה למגזר העסקי. השוק מאוד תחרותי, וחשוב מאוד לחדד כל הזמן את היתרונות היחסיים שלנו כספק מוביל למגזר העסקי.

אנו משקיעים מאמץ רב לשקף ללקוח כיצד פרוטפוליו המוצרים החדשני של 012 smile יכול לשפר את ביצועי העסק ולהוזיל עבורו עלויות. רבים מהמוצרים הם חדשנים ביותר לדוגמא שירות מרכזייה וירטואלית שאנו היינו הראשונים להציע , מדובר בקונספט חדשני שהלקוח עושה שימוש במרכזייה מבלי שיש לו כל "ברזל" במשרד, המרכזייה יושבת למעשה ברשת של 012.

עיקר המאמץ בשיווק מוצר שכזה, הוא להסביר בפשטות את הקונספט, שהוא יוצא דופן בשוק ש 20-30 שנה רגיל למרכזיות סטנדרטיות. מכאן מדובר למעשה פשוט כפי שאני רואה את זה בלוגיסטיקה, תקשור המידע במגוון אמצעי ההתקשרות שעומדים לרשותנו, החוכמה היא פיצוח האופן הנכון ביותר לשקף את המידע ללקוח.

איזה מהסגמנטים במגזר העסקי מרכזים את רוב הפעילות שלכם – כספית?

בעולם השירותים עצמם, אנו למעשה מטפלים ב 3 קווי מוצר מרכזיים שירותי voice בינלאומיים, שירותי אינטרנט, ושירותי voice פנים ארציים. שני הראשונים שמלווים הן את smile והן את 012 כבר שנים רבות מהווים מן הסתם את עיקר ההכנסות של החברה הממוזגת (באופן שווה פחות או יותר) השירות הפנים ארצי שהתחלנו לשווק בפועל לפני כשנה, מהווה כיום את מנוע הצמיחה של המגזר העסקי ב 012 smile ולמעשה של החברה כולה, וקצב גידול ההכנסות ממנו הולך וגדל.

בעולם העסקים עצמם בד"כ נהוג לדבר על ה pareto 20% מהלקוחות מחזיקים ב 80% מההכנסות, זו הצורה שזה עובד, מספר חברות גדולות מהוות נדבך הכנסות משמעותי ברוב חברות התקשורת במגזר העסקי ועל אחת כמה וכמה ב 012 smile שבין לקוחותיה נמנים רבות מהחברות הגדולות במשק, בנקים, אוניברסיטאות וחברות הייטק מובילות.

בתור איש שיווק בסמייל – מהם הגדרות התפקיד שלך והסמכויות?

כמנהל שיווק ב 012 smile אתה אחראי למעשה לכל שרשרת הערך בשיווק המוצרים ללקוחות, החל מקביעת האסטרטגיה השיווקית למגזר העסקי,הגדרת היעדים , הכנסת שירותים חדשים, בניית חבילות, השקת מבצעים, תקשור השירותים ללקוחות וכו'.

כמו כן אני שותף גם בחלק מהמהלכים במגזר הפרטי, וגיבוש האסטרטגיה השיווקית הכללית של 012 smile אותה מוביל יעקב נדבורני סמנכ"ל השיווק.

התחרות בשוק התקשורת בישראל היא אחת הסוערות במשק - לא בא לך לעבור לקטגוריה לוחצת פחות?

ממש לא, כבר מספר שנים שאני ממש בעין הסערה, ב orange הייתי בתקופת השיא של התחרות הסלולארית, וכעת ב 012 smile יש לי הזכות להיות שותף בזירת התחרות שהיא לדעתי החמה ביותר היום - התקשורת הפנים ארצית. השוק מאוד רעב לשינויים ורמת התחרות בהיבט הזה מאוד חזקה ומאתגרת מי שמרוויחים הם הצרכנים.

מבחינת המיפוי התקשורתי – את מי אתם תופסים כמתחרה הישיר על נתח השוק וכיצד מתמודדים?

המתחרים הישירים שלנו הם בזק בינלאומי, וברק נטויד'ון בעולם שירותי האינטרנט יש לנו גם תחרות עם אינטגרטורים בשוק אבטחת המידע והאינטגרציה. עם הכניסה שלנו לשוק התקשורת הפנים ארצי אנו מוצאים את עצמנו בהתמודדות עם חברות גדולות עוד יותר – הוט ובזק.

ההתמודדות מאתגרת מאוד, מדובר בחברות מצויינות, לכן חשוב לנו להתקדם ולהתפתח כל הזמן להיות ראשונים בשוק בכל שירות חדשני שיכול לקדם את הלקוחות שלנו.

איך מצליחים ליצור בידול בתפיסה מול הצרכן בשוק התקשורת שאפשר ללכת בו לאיבוד בנתונים ובמספרים?

אין קיצורי דרך, בעיקר במגזר העסקי, כדי להתבדל חשוב להביא ערך מוסף אמיתי, ולמצוא את הדרך שקהל היעד הרלבנטי שלך יכיר באותו ערך מוסף. לדוגמא, בעולם האינטרנט האלחוטי במגזר העסקי, שזה תחום שיש לנו בו יתרון משמעותי.

בסופו של דבר באופן הדרגתי הצלחנו להגיע למצב שאנו הבחירה הראשונה ברוב הפרוייקטים המשמעותיים של האינטרנט האלחוטי הציבורי ברחבי ישראל. (רשת yellow, נמל התעופה בן גוריון ועוד)

עד עתה - מה האתגר השיווקי הבולט ביותר שהתמודדת בו בתפקיד?

התחום של התקשורת הפנים ארצית מאתגר מאוד, התחרות בו מאוד מורכבת, מדובר בתחום חדש, שוק חדש למעשה בארץ לאחר שנים רבות בהן שלטה בה חברה אחת בלבד. השילוב עם ניידות המספרים, פתיחת השוק לתחרות,

הטכנולוגיה שהתקדמה מאוד בשנים האחרונות בתחום ה ip ב voice. דורשים תגובות מהירות וגמישות מחשבה ביצירת פתרונות ללקוחות. גם תהליך המיזוג בין 012 ל smile שהשלמנו בהצלחה לפני מספר חודשים, היה מרתק.

עולם השיווק שייך לצעירים?

בגדול כן, כשאני מסתכל מסביבי גם ב 012 smile וגם בחברות אחרות בעיקר בתחום התקשורת, רבים ממנהלי השיווק הם צעירים למדי. עם זאת ואני חושב שעל אחת כמה וכמה במגזר העסקי הניסיון, עומק הבנת השוק והיכולת לקבל החלטות ניהוליות נכונות לאורך זמן חשוב מאוד, חשוב יותר בעיניי מלהיות מאוד יצירתי, חדשני ויוצא דופן, תכונות שמיוחסות בד"כ למנהלים צעירים.

מהם כללי המפתח שאתה יכול להמליץ עליהם כדי להשתחל לתפקיד כשלך?

אין קיצורי דרך! לא משתחלים לתפקיד, אני נוגע בתחום השיווק כ 5 שנים, ורק בשנה האחרונה מוניתי לתפקיד מנהל השיווק. בעיניי המקצועיות חשובה מאוד, להכיר את החומר היטב ולעומק להכיר את כל המרכיבים של ההצעה ללקוח החל במוצר עצמו וכלה בתמיכה שהלקוח מקבל במוקד התמיכה. עבודת השיווק, זו עבודה שחייבים להכיר על כל גווניה, אין ספק שהעבודה כמנהל מוצר ב 012, הכינה אותי טוב יותר בהרבה לתפקיד מנהל השיווק מאשר הלימודים בבית הספר למנהל עסקים.

כמובן שצריך גם לבחור את החברה המתאימה שתאפשר לך קידום ומעודדת קידום, מהבחינה הזו 012 smile הייתה עבורי ההחלטה הנכונה ביותר בקריירה שלי.

לאיזה יעד בקריירה אתה מכוון בשנים הבאות – באיזה חברה היית הכי רוצה לעבוד כסמנכ"ל שיווק?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות

מי אחראי על החוב לביטוח לאומי אם אתם פרילנסרים, מי אחראי על החוב לביטוח לאומי אם אתם שכירים?  

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי

ישראלים רבים מקבלים מכתבים מפתיעים מהביטוח הלאומי, שבהם נרשמים חובות של אלפי שקלים לתקופות עבודה ישנות. אך מה שרבים לא יודעים: אם עבדתם כשכירים באותה תקופה - החוב בכלל לא שלכם.

לפי החוק, כאשר אדם מועסק כשכיר, האחריות לדיווח ותשלום דמי הביטוח הלאומי חלה אך ורק על המעסיק. בפועל, הביטוח הלאומי לא תמיד יודע אם עבדתם כשכירים או לא, ואם המעסיק לא דיווח, החוב פשוט "נדבק" על שמכם. איך זה שביטוח לאומי לא יודע? המערכות לא מסונכרנות, הדטהבייס לא מעודכן. הביטוח הלאומי היה צריך לייצר ממשק מול משרד התעסוקה או רשות המסים ולקבל את המידע הזה בקלות, אבל בפועל זה לא קורה ויש רבבות אנשים שמקבלים הודעה על חוב. 

אם גם אתם בקבוצה הגדולה הזו ואתם הייתם שכירים בתקופה הזו, אז לפחות תוכלו לבטל את רישום החוב בקלות. הביטוח הלאומי מאפשר באופן דיגיטלי לבטל את החוב, ללא בירוקרטיה מסורבלת, בלי להגיע לסניף ואפילו בלי שיחת טלפון אחת.

מה צריך לעשות? לכאורה, פשוט מאוד, בפועל גם זה לא טריוויאלי. אם קיבלתם הודעה על חוב לתקופה שבה הייתם שכירים – גשו לחפש תלושי עבר או את טופס 106 השנתי, והעלו את המסמכים דרך שירות שליחת המסמכים באתר הביטוח הלאומי. המערכת תזהה את העובדה שהייתם שכירים והחוב יבוטל. תוך ימים ספורים, תשוחררו מהחיוב. אבל, למי יש את התלושים לפני 4-5 שנים? 

אם זה המצב תצטרכו לנסות לאתר תלושים כאלו, לדרוש ממקום העבודה הקודם, יש גם אפשרות להצהיר מול ביטוח לאומי. אבל זה תהליך יותר מסורבל. 

אם אתם באמת חייבים, כלומר לא עבדתם במקום עבודה אחר, תנסו להגיע לסוג של פשרה מול ביטוח לאומי. ראשית, נזכיר שכן - גם אנשים שלא עובדים, בין עבודות, סטודנטים ועוד משלמים ביטוח לאומי. גם עצמאיים, פרילנסרים ועוד משלמים ביטוח לאומי. החוב הזה לא צץ מאין. שנית, מדובר על חוב עם הצמדה, ריבית, קנסות ועוד. כדי לבטל את הקנסות צריך להגיש בקשה.  

בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

הקרטל של תנובה ושטראוס - סמוטריץ' נלחם במחירי החלב

על הפער בין מחירי הגבינה הצהובה של תנובה לגבינה צהובה מיובאת, על השליטה של תנובה ושטראוס בשוק החלב, ועל הרפורמה של סמוטריץ'

רן קידר |

תנובה ושטראוס מתנהלות כמו סוג של קרטל. הן כמעט ושולטות בשוק החלב ומוצריו, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ' נערך למלחמה מולם לטובת הצרכנים. לא בטוח שזה יצליח, חבל שזה רק עכשיו לקראת סיום הקדנציה שלו. חבל שהוא רק מדבר נגד רווחי הבנקים ועושק הציבור ולא באמת פועל. "אני פותח היום במהלך כלכלי וחברתי שאני לא מתכוון לוותר עליו - רפורמת החלב. רפורמה טובה, אחראית, ובעיקר כזו שמציבה את הציונות ואת האזרח הישראלי במרכז. אנחנו באנו לעבוד בשבילכם, ולא בשביל אף אינטרס אחר". אמר סמוטריץ' והמשיך - "בניגוד לקמפיין הדמגוגי ועתיר המשאבים נגדי, רפורמת החלב שלי שומרת על היצור המקומי, שומרת על החקלאות, שומרת על החקלאים, וכן, גם פותחת את השוק לתחרות בריאה שתגדיל את ההיצע ותוריד את המחירים לעם ישראל.

"המטרה הראשונה והחשובה ביותר של רפורמת החלב היא פשוטה וברורה: להוריד את יוקר המחיה. אין כאן קיצורי דרך, אין קסמים, יש עבודה מקצועית, יש אחריות, ויש נחישות שלא להסיט את העיניים מהמטרה המרכזית: להפחית את מחירי מוצרי היסוד לכל משפחה בישראל.


"כדי להבין המהלך הזה צריך קודם כל להפנים: שוק החלב בישראל נשלט שנים רבות על ידי שתי מחלבות ענק , תנובה ושטראוס, שהוכרזו רשמית כמונופולים. כל מי שמבין בכלכלה יודע שאין דרך להתמודד עם יוקר מחיה בלי לפרק מונופולים, ודרך אחת לפרק אותם זה ליצור תחרות אמיתית. תחרות שמייצרת מחיר הוגן, איכות טובה יותר, ושוק שמשרת את הצרכן ולא את הרווח של תאגידים.


"התחרות הזו תגיע באמצעות פתיחת השוק ליבוא, במינון נכון, בזהירות ובאחריות. אנחנו לא פוגעים בייצור המקומי, אלא מגדירים מחדש את האיזון: 80% ייצור ישראלי, ו־20% פתיחה לתחרות. זהו שינוי היסטורי. זה שומר על העצמאות והחוסן החקלאי שלנו, אבל גם יוצר לחץ תחרותי שמונע מהמונופולים להמשיך לייצר רווחי עתק על חשבונכם.

ואם כבר מדברים על אינטרסים זרים, תנובה נמצאת בבעלות סינית. אז לפני שמספרים לכם כל מיני אגדות על מי ייהנה מהמהלך הזה, כדאי לזכור מי נהנה כיום מהריכוזיות הזו, ובעיקר מי משלם עליה: הציבור הישראלי.