הגבלות על האורז - שופרסל מעדכנת: "מנענו קנייה של יותר מ-2 יח' מפחד שסוחרים יקנו כמויות ויעשו רווח על לקוחות"
מדינת ישראל מתמודדת עם תום חג הפסח עם מכה חדשה שלא הייתה רשומה בהגדה - מחירי האורז. המצרך הביתי המוכר שבעבר לא תפס כותרות מיוחדות, נמצא היום במרכז העניינים לאחר עליות המחירים שהורגשו בו והיערכות רשתות השיווק בהתאם.
ראשונה להתמודד עם נושא מחירי האורז שעלו הייתה רשת שופרסל שמסרה את תגובתה המעודכנת ובה טענה: "לאור עליית המחירים בעולם ובישראל, ביקשה רשת שופרסל למנוע מסוחרים קנייה בחנויות הרשת על מנת לצבור מלאים ולעשות הון על חשבון הלקוח. אי לכך עד להעלאת המחיר הגבילה שופרסל את הקנייה ל- 2 יח' מכל סוג. דבר הנותן הגנה להשגת המוצר ומונע מהסוחרים צבירת מלאי. לאחר עליית המחיר מאפשרת שופרסל לכל קונה לרכוש במחירים המלאים וללא הגבלה".
בשלב זה אנו מסירים את ההגבלה אך במידה ויכול שינוי עקב תנאי אספקת האורז בעולם, שינויים של ספקים מקומיים נצטרך לשקול מחדש את נושא הגבלת הקנייה."
לאחר הודעת שופרסל בנושא Bizportal ערך בדיקה ברשתות נוספות ברחבי הארץ. ברשת "יוחננוף" לא ממש התרגשו מהנושא ומסרו: "אין אצלנו שום הגבלה על מכירת אורז ללקוחות".
רמי לוי מסר ל- Bizportal: בינתיים אנחנו עוד מוכרים את מלאי האורז הקיים והמחיר לא השתנה. המחירים יעלו עם קניית האורז הבאה שנעשה ברשת וזה יקרה בימים הקרובים".
רמי מנדל, מנכ"ל קו-אופ ישראל מסר ל- Bizportal: "אין אצלנו הגבלה על מכירת האורז. בינתיים בלמנו לפני החג את כל עליות המחירים ואנחנו מאוד זהירים כלפי הלקוחות בנושא. בכל אופן נשתדל להקטין כל עלייה במחירים".