התמורות שחלו במותג פיליפס ברבות השנים

סקירה קצרה של התחנות בחיי המותג מבחינה הסטורית, מציגה את פיליפס כמותג חדשני, משתנה על פני זמן ובעל יכולות שיווק יצירתיות כמו שילוב תלבושות לאומיות של הולנד במודעות פרסום. סיפורו של סמל "המגן"
אפרת אדיר |

התמורות שחלו במותג Philips לאורך השנים חושפות לא רק את השינויים בטעמים ובתפיסות על פני זמן, אלא גם תחנות שונות בהיסטוריה של חברת פיליפס. בתחילת דרכו, לבש המותג צורות רבות. דוגמה אחת מני רבות היא הכותרת הראשונה בנייר המכתבים של פיליפס. דוגמה אחרת היא סמל שהורכב מראשי התיבות של Philips & Co. ודוגמה נוספת היא המילה "Philips" שהוטבעה על נורות-להט והוצגה במודעות פרסומת. ב-1898, השתמש אנטון פיליפס בקבוצה של גלויות שהציגו תלבושות לאומיות של הולנד, ככלי שיווקי. המילה "Philips" - אז חברה שהתמקדה בתחום התאורה בלבד, הופיעה כצפוי בראש כל גלויה, כשכל אות מודפסת בתוך נורה. בכך, הועבר מיידית מסר של עכשוויות ושל זוהר. בסוף שנת 1920, החל הסמל של Philips לקבל צביון שאת אותותיו ניתן לזהות עד היום. הגלים והכוכבים המפורסמים שבמגן הופיעו לראשונה ב-1926, על אריזות מתגי רדיו Miniwatt וה-Philigraph, התקן מוקדם להקלטת קול. הגלים סימלו גלי רדיו והכוכבים סימלו את שמי הלילה אותם חצו הגלים בדרכם. באותם ימים, נהגו בני המשפחה להתקבץ יחדיו סביב מכשיר הרדיו ולבלות את הערב בהאזנה לחדשות ולתוכניות בידור והסמל של המותג קיבל חשיפה מואצת. רק בשנת 1930 החל שימוש בעיצוב הלוגו המוכר לנו כיום, הכולל ארבעה כוכבים, שלושה גלים ומעגל. בתחילה שולב הלוגו במכשירי רדיו ופטיפון והמגן העגול חדר בהדרגה למסעי הפרסום ולמוצרים נוספים. באותה העת, החברה צמחה במהירות והתעורר הצורך בסמל ייחודי שאנשים יוכלו לזהותו. מדוע? כדי להימנע מבעיות של סמלים מסחריים עם בעליהם של סמלים עגולים ידועים אחרים. התוצאה הייתה סמל המגן, שהושק ב-1938 ומלווה את החברה מאז, כשהוא מתפתח עם הזמן לסמל המוכר בימינו.

בשנים האחרונות, הפכה מילת המותג Philips למרכיב החשוב ביותר בזהות החברה, מחוזקת על ידי המגן. יחד, הם מהווים את אחד מסמלי המותג הידועים ביותר ברחבי העולם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה