לרגל שבוע הספר: סטימצקי מוזכרת פי 4 מצומת ספרים
בבדיקה מיוחדת לרגל אירועי שבוע הספר שערכה "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים", עולה כי רשת סטימצקי מובילה בפער ניכר באזכורים בכותרות על המתחרה, צומת ספרים. מבין הוצאות הספרים, הקיבוץ המאוחד היא הוצאת הספרים המוזכרת ביותר בכותרות. המחקר מקיף את הכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית המובילה בין החודשים ינואר-מאי 2007.
רשתות ספרים
סטימצקי, כאמור, מוזכרת פי 4 בכותרות מצומת ספרים עם 28 כותרות חיוביות וניטרליות, בנושאים: שיתוף פעולה עם רשת ZER4U, זכייה במקום השני במדד השירות של גלובס, ביטוח בריאות לכל עובדיה, החלטה על שינוי קונספט ופתיחת "סטימצקי ילדים", ראיונות עם המנכ"לית החדשה, איריס בראל, ועוד.
לצד זאת, קיבלה הרשת כ-4 אזכורים שליליים בכותרות בגין פיצוי עובד שפוטר עקב יציאות תכופות למילואים וביקורת על מבצע "ספר שני בחינם בקניית קפה".
לעומת סטימצקי, מוזכרת צומת ספרים בכ-8 כותרות חיוביות וניטרליות, ביניהן, ראיונות עם אבי שומר מבעלי הרשת, פתיחה מתוכננת של 17 סניפים ועוד.
קטגוריית הספרים מקבלת ביטוי בתקשורת יותר מאשר בשנים קודמות והעדות הבולטת לכך היא הכפלת תקציבי הפרסום של סטימצקי וצומת ספרים בחמשת החודשים הראשונים של 2007 לעומת התקופה המקבילה ב-2006.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל פעילות יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, מסביר כי שינוי החשיבה של סטימצקי והמעבר ל"חנויות קונספט", והמבצע הבולט של סלקום וצומת ספרים הותיר חותם על הענף, והוציא את סטימצקי לקרב תקשורתי שבא לידי ביטוי בעבודת יח"צ ניכרת, בקמפיין טלוויזיוני מושקע ולבסוף לחבירה עם סלקום בשת"פ. "סטימצקי מקבלת לא מעט ביטוי תקשורתי במגוון נושאים, מה שמאתגר את צומת ספרים מבחינת יחסי ציבור", אומר יעקובי.
הוצאות ספרים
מבחינת אזכורי הוצאות הספרים בכותרות, עולה כי 3 ההוצאות המובילות באזכורים הן: "הקיבוץ המאוחד" (35 כותרות), "עם עובד" (32 כותרות) ו"כתר ספרים" (28 כותרות).
כמו כן, יותר מ-90% מאזכורי הוצאות הספרים בכותרות הנם בהקשר לביקורות ספרים עם אזכור שם ההוצאה, והשאר מתחלק לשיווק ופרסום, מינויי כח-אדם ופעילות עסקית.
החודש הפורה ביותר מבחינת כותרות, מינואר עד מאי 2007, היה חודש אפריל בשל חג הפסח. בחודש זה הובלטו בכותרות ספרים של סופרים ישראלים וספרים שעוסקים בנושאי דת ויהדות.
נתון מעניין נוסף הוא שהמדיות הבולטות ביותר לפרסום ספרים הן העיתונות והרדיו, לעומת האינטרנט, הנחשב כתחום חם בפרסום, אשר כמעט ואינו מציג פרסומות לספרים. חלק גדול ממעט הספרים שפורסמו באינטרנט היו תחת ההגדרה "ספרות מקצועית".