אודות החברה

לא קונים בית בלי בדק-בית
אריאלה באייר |

בדק-בית מקבוצת קו מנחה היא כיום החברה המובילה בישראל בתחום בדיקות

ומידע לרוכשי דירה במגוון היבטים חיוניים ורואה חשיבות רבה בהבניית הרגלי

צרכנות נבונה של הציבור בתחום הנדל"ן למגורים.

ייחודה של בדק-בית הוא בתפישה השירותית והמקצו עית של one-stop-shop.

גישה זו מאפשרת הענקת מכלול סוגי המידע והבדיקות החיוניות בתחום רכישות

הנדל"ן ברמה איכותית והיקפית תחת קורת גג אחת, עם יתרון של מנגנוני בקרה רוחבית על כל שלבי התהליך ומתן פת רונות נקודתיים, בהתאמה מירבית לצרכי הלקוח.

גישה זו חוסכת ללקוח זמן, כסף ו'נפילה בין הכסאות' ומאפשרת לו שליטה גבוהה יותר, המייתרת את הטרחה להתרוצץ בין אין ספור ספקים.

לחברת בדק-בית מבחר שירותים המיועדים לשלושה סוגי לקוחות:

- שירותים לרוכשי נכס יד ראשונה

- שירותים לרוכשי נכס יד שניה

- שירותים לתקופת שנת הבדק

לקוחות החברה מקבלים דוחות מידע מפורטים במגוון רחב של היבטים, המשמשים עבורם כלי החלטה יעילים יותר בתהליך הרכישה המורכב, תוך כדי ביטול מרבית מרכיבי העמימות הנילווים אליו.

היתרון המובהק של דוחות בדק-בית הוא ביכולתם לשמש כלי מיקוח אפקטיבי בתהליך המו"מ על המחיר.

כ-60% מלקוחות בדק-בית מסתייעים בדוחות כאמצעי מוכח להפחתת המחיר המבוקש של הנכס, בעוד ש-6% מחליטים לבטל את העסקה בעקבות הגילויים במימצאי הדוחות.

לחברת בדק-בית מספר שירותים ייחודיים פרי פיתוחה הבלעדי, אשר הפכו זה מכבר ל"מצרך מבוקש" בקרב ציבור רוכשי דירות. עובדי החברה מיומנים במבחר תחומי התמחות במחלקות המקצועיות ה שונות, עם אוריינטציה שירותית והצבת אתגרים של טיפוח מצויינות.

חברת בדק-בית הוקמה מתוך זיהוי הצורך בהבניית "מנגנוני הגנה" החיוניים לרוכשי הדירות בישראל, תוך שינוי בהרגלי הצריכה, כי דירה כמו מכונית - לא קונים לפני שבודקים.

מאז הקמתה הפכה בדק-בית את תחום המידע והבדיקות לפני רכישה לסטנדרט מוביל בקרב ציבור רוכשי הדירות וכן בקרב מקצועני ענף הנדל"ן למגורים.

כמו כן לחברה מאגר מידע עשיר והיא מספקת שירותי מידע ועיבוד נתונים גיאו-דמוגרפיים למגזר העסקי, כולל סקרים יעודיים לכדאיות עסקית בהתאמה לנתוני אוכלוסיה, מפולחים לפי שכונות ואזורי מגורים.

גם אתם מוזמנים להתרשם משרותי החברה וליהנות מיתרונותיה המיוחדים העומדים לרשותכם תחת מטריית המוצרים ההיקפית של בדק-בית.

ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.37%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.