אודות החברה

לא קונים בית בלי בדק-בית
אריאלה באייר |

בדק-בית מקבוצת קו מנחה היא כיום החברה המובילה בישראל בתחום בדיקות

ומידע לרוכשי דירה במגוון היבטים חיוניים ורואה חשיבות רבה בהבניית הרגלי

צרכנות נבונה של הציבור בתחום הנדל"ן למגורים.

ייחודה של בדק-בית הוא בתפישה השירותית והמקצו עית של one-stop-shop.

גישה זו מאפשרת הענקת מכלול סוגי המידע והבדיקות החיוניות בתחום רכישות

הנדל"ן ברמה איכותית והיקפית תחת קורת גג אחת, עם יתרון של מנגנוני בקרה רוחבית על כל שלבי התהליך ומתן פת רונות נקודתיים, בהתאמה מירבית לצרכי הלקוח.

גישה זו חוסכת ללקוח זמן, כסף ו'נפילה בין הכסאות' ומאפשרת לו שליטה גבוהה יותר, המייתרת את הטרחה להתרוצץ בין אין ספור ספקים.

לחברת בדק-בית מבחר שירותים המיועדים לשלושה סוגי לקוחות:

- שירותים לרוכשי נכס יד ראשונה

- שירותים לרוכשי נכס יד שניה

- שירותים לתקופת שנת הבדק

לקוחות החברה מקבלים דוחות מידע מפורטים במגוון רחב של היבטים, המשמשים עבורם כלי החלטה יעילים יותר בתהליך הרכישה המורכב, תוך כדי ביטול מרבית מרכיבי העמימות הנילווים אליו.

היתרון המובהק של דוחות בדק-בית הוא ביכולתם לשמש כלי מיקוח אפקטיבי בתהליך המו"מ על המחיר.

כ-60% מלקוחות בדק-בית מסתייעים בדוחות כאמצעי מוכח להפחתת המחיר המבוקש של הנכס, בעוד ש-6% מחליטים לבטל את העסקה בעקבות הגילויים במימצאי הדוחות.

לחברת בדק-בית מספר שירותים ייחודיים פרי פיתוחה הבלעדי, אשר הפכו זה מכבר ל"מצרך מבוקש" בקרב ציבור רוכשי דירות. עובדי החברה מיומנים במבחר תחומי התמחות במחלקות המקצועיות ה שונות, עם אוריינטציה שירותית והצבת אתגרים של טיפוח מצויינות.

חברת בדק-בית הוקמה מתוך זיהוי הצורך בהבניית "מנגנוני הגנה" החיוניים לרוכשי הדירות בישראל, תוך שינוי בהרגלי הצריכה, כי דירה כמו מכונית - לא קונים לפני שבודקים.

מאז הקמתה הפכה בדק-בית את תחום המידע והבדיקות לפני רכישה לסטנדרט מוביל בקרב ציבור רוכשי הדירות וכן בקרב מקצועני ענף הנדל"ן למגורים.

כמו כן לחברה מאגר מידע עשיר והיא מספקת שירותי מידע ועיבוד נתונים גיאו-דמוגרפיים למגזר העסקי, כולל סקרים יעודיים לכדאיות עסקית בהתאמה לנתוני אוכלוסיה, מפולחים לפי שכונות ואזורי מגורים.

גם אתם מוזמנים להתרשם משרותי החברה וליהנות מיתרונותיה המיוחדים העומדים לרשותכם תחת מטריית המוצרים ההיקפית של בדק-בית.

מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%

הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים.  בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.4%.  ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%. 


הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%: 




מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.  



בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%. 

סטודנטים, לימודים
צילום: Istock

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה

דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי


הדס ברטל |

דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 


דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות. 

בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות

הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.  

לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור. 

ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.