אודות החברה

לא קונים בית בלי בדק-בית
אריאלה באייר |

בדק-בית מקבוצת קו מנחה היא כיום החברה המובילה בישראל בתחום בדיקות

ומידע לרוכשי דירה במגוון היבטים חיוניים ורואה חשיבות רבה בהבניית הרגלי

צרכנות נבונה של הציבור בתחום הנדל"ן למגורים.

ייחודה של בדק-בית הוא בתפישה השירותית והמקצו עית של one-stop-shop.

גישה זו מאפשרת הענקת מכלול סוגי המידע והבדיקות החיוניות בתחום רכישות

הנדל"ן ברמה איכותית והיקפית תחת קורת גג אחת, עם יתרון של מנגנוני בקרה רוחבית על כל שלבי התהליך ומתן פת רונות נקודתיים, בהתאמה מירבית לצרכי הלקוח.

גישה זו חוסכת ללקוח זמן, כסף ו'נפילה בין הכסאות' ומאפשרת לו שליטה גבוהה יותר, המייתרת את הטרחה להתרוצץ בין אין ספור ספקים.

לחברת בדק-בית מבחר שירותים המיועדים לשלושה סוגי לקוחות:

- שירותים לרוכשי נכס יד ראשונה

- שירותים לרוכשי נכס יד שניה

- שירותים לתקופת שנת הבדק

לקוחות החברה מקבלים דוחות מידע מפורטים במגוון רחב של היבטים, המשמשים עבורם כלי החלטה יעילים יותר בתהליך הרכישה המורכב, תוך כדי ביטול מרבית מרכיבי העמימות הנילווים אליו.

היתרון המובהק של דוחות בדק-בית הוא ביכולתם לשמש כלי מיקוח אפקטיבי בתהליך המו"מ על המחיר.

כ-60% מלקוחות בדק-בית מסתייעים בדוחות כאמצעי מוכח להפחתת המחיר המבוקש של הנכס, בעוד ש-6% מחליטים לבטל את העסקה בעקבות הגילויים במימצאי הדוחות.

לחברת בדק-בית מספר שירותים ייחודיים פרי פיתוחה הבלעדי, אשר הפכו זה מכבר ל"מצרך מבוקש" בקרב ציבור רוכשי דירות. עובדי החברה מיומנים במבחר תחומי התמחות במחלקות המקצועיות ה שונות, עם אוריינטציה שירותית והצבת אתגרים של טיפוח מצויינות.

חברת בדק-בית הוקמה מתוך זיהוי הצורך בהבניית "מנגנוני הגנה" החיוניים לרוכשי הדירות בישראל, תוך שינוי בהרגלי הצריכה, כי דירה כמו מכונית - לא קונים לפני שבודקים.

מאז הקמתה הפכה בדק-בית את תחום המידע והבדיקות לפני רכישה לסטנדרט מוביל בקרב ציבור רוכשי הדירות וכן בקרב מקצועני ענף הנדל"ן למגורים.

כמו כן לחברה מאגר מידע עשיר והיא מספקת שירותי מידע ועיבוד נתונים גיאו-דמוגרפיים למגזר העסקי, כולל סקרים יעודיים לכדאיות עסקית בהתאמה לנתוני אוכלוסיה, מפולחים לפי שכונות ואזורי מגורים.

גם אתם מוזמנים להתרשם משרותי החברה וליהנות מיתרונותיה המיוחדים העומדים לרשותכם תחת מטריית המוצרים ההיקפית של בדק-בית.

סופרמרקט אינפלציה קניות
צילום: תמר מצפי

מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות

אם חשבתם שישראל הרבה יותר יקרה מהעולם, המספרים מוכיחים אחרת: עשור של אינפלציה נמוכה מציב את ישראל בפער של יותר מפי 2.5 מול ה-OECD

ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה אינפלציה OECD

מסתבר שקצב האינפלציה בישראל נמוך בהרבה מאשר ברוב המדינות המפותחות, ה-OECD. זאת בניגוד ל"תחושות בטן" שיש לנו. מסתבר גם שמדד מפתיע מראה שאפילו מחירי השירותים העירוניים בתל אביב, כבר אינם בראש רשימת הערים המרכזיות היקרות בעולם המערבי, כפי שהיה בעבר. המסקנות הללו מספקות ללא כל ספק עוד תחמושת לאלו הדורשים מבנק ישראל להוריד את הריבית במיידי וכמה שיותר.

בממוצע שנתי קצב האינפלציה בישראל ב-10 השנים האחרונות היה 1.4% לשנה מול ממוצע של 3.8% ב-OECD. משמע בחו"ל, ברבות מהמדינות המערביות, קצב האינפלציה הממוצע גבוה ביותר מפי 2.5 מאשר אצלנו!

המקור: עיבודי חיסונים פיננסים לפרסום של ה-OECD  

www.oecd.org/content/dam/oecd/en/data/insights/statistical-releases/2025/7/consumer-prices-oecd-07-2025.pdf


תל אביב (מבחינת יוקר המחייה) זה לא מה שהיה פעם

כדי להבין עד כמה תמונת האינפלציה מורכבת וכוללת הרבה מאד אלמנטים שהמדיה הכלכלית פעמים רבות מתעלמת מהם, להלן טבלה ובה בדיקה שפרסמו Visual Capitalist על בסיס נתונים שבדק דויטשה בנק, בנוגע לעלות החודשית שמשקי הבית ועסקים בערים שונות בעולם משלמים על שירותים עירוניים דוגמת חשמל, מים, פינוי אשפה וכו':

חולה בית חולים
צילום: halfpoint

מדריך מקיף על טופס 17 - כל מה שצריך לדעת

מה זה טופס 17, איך לקבל את הטופס ושאלות ותשובות נוספות

עמית בר |
נושאים בכתבה טופס 17


במערכת הבריאות הישראלית פועל מנגנון חשוב שמאפשר למבוטח בקופת החולים לקבל טיפול או בדיקה רפואית במוסד חיצוני, שאינו חלק ישיר מהקופה שלו. המסמך המרכזי בתהליך זה נקרא טופס 17 – “טופס התחייבות”.  כשמבוטח מופנה לטיפול חיצוני, עליו לבקש מראש מהקופה התחייבות בכתב (טופס 17), כדי לוודא שהקופה תישא בעלות השירות. ללא התחייבות כזו, המבוטח עלול להידרש לתשלום מלא מהכיס שלו.

הטופס נדרש בעיקר בשירותים רפואיים חיצוניים – בדיקות הדמיה (MRI, CT), אשפוזים פרטיים או במוסד שלא מופעל על‑ידי הקופה, טיפולים במכונים חיצוניים ועוד. הליך הבקשה כולל פנייה לקופת החולים, בדרך כלל עם הפנייה מרופא המטפל או מסמכים רפואיים רלוונטיים, בקשת התחייבות, קבלת החלטה והנפקת הטופס. לעיתים, קופת החולים גובה תשלום השתתפות עצמית עבור הנפקת הטופס, בהתאם למדיניות הקופה.
למרות רפורמות שמטרתן להגביר את בחירת המטופל ולהקל על ההליך – טופס 17 נשאר חלק בלתי נפרד ממסלול קבלת טיפול מחוץ לקופה.

קישורים ישירים לקופות החולים וטפסים


6 שאלות ותשובות על טופס 17

מהי מטרת טופס 17?
זהו מסמך התחייבות של קופת החולים כלפי נותן השירות הרפואי,  הבקשה נדרשת כאשר הטיפול או הבדיקה ניתנים במוסד שאינו ישירות של הקופה. ההתחייבות עוזרת למבוטח שלא לשלם ממקורו.

באילו מקרים נדרש טופס 17?
כאשר מבוטח מופנה לטיפול, בדיקה או אשפוז מחוץ למרכז הרפואי של הקופה, למשל בדיקת MRI, אשפוז בבית חולים פרטי או ביקור במרפאת חוץ שאינה בקופה.

איך מגישים בקשה לטופס 17?
יש לפנות לקופת החולים המבטחת, דרך אתר האינטרנט, האפליקציה או בסניף, ולהציג את ההפניה מהרופא המטפל או הזימון לטיפול. צרפו את המסמכים הרפואיים הנדרשים ובקשו התחייבות.