CIBC: מנמיכים את התחזיות לצ'ק פוינט לשנה הקרובה

בבית ההשקעות מותירים את המלצתם למניה על "תשואת שוק", ומעלים את מחיר המניה ל-18.6 ד' גבוה בכ-8% מהמחיר הנוכחי
דותן לוי |

תוצאות הרבעון השני של צ'ק פוינט משליכות לפי CIBC למספר כיוונים, מחד, הדומיננטיות של החברה בשוק אבטחת המידע, וקצב מכירות שנתי מרשים של 570 מיליון ד', ומאידך מסתמן, כי אין מי שיתמוך בצמיחת החברה ויחזירה לימיה הטובים.

באופן כללי מציינים בבית ההשקעות, איבד שוק אבטחת המידע את התנופה שאפיינה אותו בשנים האחרונות, ושיעור הצמיחה בסקטור התמתן, כאשר לא נראים באופק מנועי צמיחה לענף.

האנליסטים מדווחים, כי זה הרבעון הראשון בו צופים גם בירידה קלה בשיעורי הרווח שאינה מוסיפה בטחון בטווח הארוך. הנהלת החברה הצהירה כי הירידה נבעה בעיקרה מגיוס של כח אדם מיומן הן בפיתוח והן בשיווק ומכירות.

למרות שמניית צ'קפוינט נסחרת במכפילי רווח נמוכים, מעדיפים בבית ההשקעות לנקוט בעמדה שמרנית, ולהמתין להתקדמות ביצירת מנועי צמיחה חדשים בין אם פנימיים או באמצעות רכישות נוספות. האנליסטים מאמינים כי מניית החברה עשויה לעניין משקיעי "ערך" עם טווח השקעה ארוך אך

למרות זאת הם מותירים את המלצתם למניה על "תשואת שוק".

מחיר היעד למניה הוא 18.6, גבוה בכ- 8% מחיר המניה הנוכחי העומד על 17.3 ד' למניה.

ב-CIBC מאמינים כי לאחר התפוגגות תכניות רכישת sourcefire

ממשיכה צ'קפוינט לחפש חברה ראויה לרכישה. תחומי פעילות

אטרקטיביים המהווים להערכתם יעד לרכישת טכנולוגיה או לפיתוח עצמאי הם VOIP ואבטחת מידע בטכנולוגיות סלולריות מהדורות המתקדמים.

מה אומרים נתוני הרבעון?

נתוני הרבעון השני היו חלשים מעט ונמוכים מהתחזיות, הכנסה של 138.9 מיליון ד', המשקפת צמיחה רבעונית של כ-4%, הרווח למניה היה 0.32 ד' גבוה בסנט אחד מהרבעון הקודם.

בתמהיל המכירות, מהוות הכנסות ממינויים את הנתח העיקרי, כ-48% , כאשר נתח הרשיונות החדשים ירד לכ-41% מסך המכירות. מכירת המוצרים החדשים מהווה נתח של כ-30% מהכנסות הרישיונות של צ'קפוינט, בדומה לרבעונים

הקודמים.

תחזיות

ב-CIBC מעדכנים כלפי מטה את התחזיות לשנה הנוכחית ולשנת 2007 . התחזית לרבעון השלישי 2006 הנה הכנסות של 139.7 מיליון ד' ורווח למניה של 0.32 ד', זאת לעומת התחזית הקודמת של 146.1 מיליון ד' ו-0.35 ד' למניה.

בשנת 2006 כולה, צופים האנליסטים לצ'קפוינט הכנסות של 571 מיליון ד' עם רווח של 1.34 ד' למניה, לעומת התחזית הקודמת של 579 מיליון ד' ו-1.37 ד' למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"

בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש, באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"

מנדי הניג |

ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.

המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.

לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה  בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.

שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.

כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.