אופיר מנהלת מו"מ לרכישת 3 חברות ב-16.1 מיליון שקל

החברות ופעילותן נמצאות בחו"ל ועוסקות בקווי מוצר משלימים באחד מתחומי הפעילות של אופיר. יתכן תשלום של תמורה נוספת של עד 6.9 מיליון שקל בכפוף לביצועי החברות הנרכשות
דרור איטח |

חברת אופיר הודיעה היום על חתימת הסכם עם בעלים של קבוצה של שלוש חברות לכניסה למו"מ ("Agreement to Negotiate") וזאת לצורך רכישת החברות על ידי אופיר.

החברות ופעילותן נמצאות מחוץ לישראל והן עוסקות בקווי מוצר משלימים באחד מתחומי הפעילות של אופיר. הפעילות של החברות כוללת פיתוח והנדסה, שיווק ומכירות, ייצור מגוון מוצרים וכן כל פעילות ההנהלה והמטה של החברות. החברות הן בעלות מוניטין בתחומן. מוצרי החברות מיועדים לאותם שווקים ולקוחות להם מיועדים מוצרי אופיר.

מחיר הרכישה הבסיסי עומד על כ-16.1 מיליון שקל (3.5 מיליון דולר) שישולם עם חתימת הסכם מחייב ומפורט. יתכן תשלום של תמורה נוספת בסך של עד 6.9 מיליון שקל (1.5 מיליון דולר) שישולם עד 31.3.2008, בכפוף לביצועי החברות הנרכשות בשנים 2006, 2007.

הסכם הכניסה למו"מ מאפשר לאופיר להתחיל את בדיקת הנאותות ולהיכנס למשא ומתן על הסכם מחייב מתוך מטרה להשלימו בתוך 120 יום.

מנכ"ל החברה ד"ר יעקב זרם מסר: " אנו מציגים בשנים האחרונות קצבי צמיחה מהירים הנובעים בעיקר מצמיחה אורגנית, אך גם מרכישת פעילויות והקמת חברות פעילות בחו"ל. יחד עם זאת, לצורך ביסוס מעמדנו המוביל והרחבת פעילותנו, ובהתאם לתכניות האסטרטגיות ארוכות הטווח של אופיר , החברה בוחנת באופן שוטף אפשרויות של התרחבות באמצעות רכישת חברות ופעילויות סינרגטיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.