אופיר מנהלת מו"מ לרכישת 3 חברות ב-16.1 מיליון שקל

החברות ופעילותן נמצאות בחו"ל ועוסקות בקווי מוצר משלימים באחד מתחומי הפעילות של אופיר. יתכן תשלום של תמורה נוספת של עד 6.9 מיליון שקל בכפוף לביצועי החברות הנרכשות
דרור איטח |

חברת אופיר הודיעה היום על חתימת הסכם עם בעלים של קבוצה של שלוש חברות לכניסה למו"מ ("Agreement to Negotiate") וזאת לצורך רכישת החברות על ידי אופיר.

החברות ופעילותן נמצאות מחוץ לישראל והן עוסקות בקווי מוצר משלימים באחד מתחומי הפעילות של אופיר. הפעילות של החברות כוללת פיתוח והנדסה, שיווק ומכירות, ייצור מגוון מוצרים וכן כל פעילות ההנהלה והמטה של החברות. החברות הן בעלות מוניטין בתחומן. מוצרי החברות מיועדים לאותם שווקים ולקוחות להם מיועדים מוצרי אופיר.

מחיר הרכישה הבסיסי עומד על כ-16.1 מיליון שקל (3.5 מיליון דולר) שישולם עם חתימת הסכם מחייב ומפורט. יתכן תשלום של תמורה נוספת בסך של עד 6.9 מיליון שקל (1.5 מיליון דולר) שישולם עד 31.3.2008, בכפוף לביצועי החברות הנרכשות בשנים 2006, 2007.

הסכם הכניסה למו"מ מאפשר לאופיר להתחיל את בדיקת הנאותות ולהיכנס למשא ומתן על הסכם מחייב מתוך מטרה להשלימו בתוך 120 יום.

מנכ"ל החברה ד"ר יעקב זרם מסר: " אנו מציגים בשנים האחרונות קצבי צמיחה מהירים הנובעים בעיקר מצמיחה אורגנית, אך גם מרכישת פעילויות והקמת חברות פעילות בחו"ל. יחד עם זאת, לצורך ביסוס מעמדנו המוביל והרחבת פעילותנו, ובהתאם לתכניות האסטרטגיות ארוכות הטווח של אופיר , החברה בוחנת באופן שוטף אפשרויות של התרחבות באמצעות רכישת חברות ופעילויות סינרגטיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.