נס ממשיכה להתרחב: רוכשת את דלתא אלקטרוניקה
נס טכנולוגיות הודיעה היום על רכישה של חברה נוספת במזרח אירופה. נס תרכוש את דלתא אלקטרוניקה הסלובקית בסכום כולל של 7.75 מיליון דולר ועוד 3.25 מיליון דולר באם תעמוד ביעדים. רכישה זו הינה הרכישה השלישית של נס השנה במזרח אירופה כאשר קדמו לה רכישת החברה הרומנית ראדיקס באפריל 2005 ורכישת החברה הצ'כית אפקון ביוני 2005.
נס טכנולוגיות הודיעה על חתימת הסכם לרכישת דלתא אלקטרוניקה, חברה סלובקית מובילה לשירותים ופתרונות בתחום טכנולוגיית המידע. בשנת 2004 הסתכמו הכנסותיה של דלתא אלקטרוניקה בלמעלה מ-18 מיליון דולר ואף דיווחה על רווחים.
נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות, רביב צולר, ציין כי רכישתה של דלתא היא ציון דרך חשוב נוסף בהגשמת אסטרטגיית הצמיחה של נס ועומדת בקריטריונים העיקריים של נס ברכישות מסוג זה.
נס טכנולוגיות (NASDAQ: NSTC) הודיעה על חתימת הסכם לרכישת Delta Electronic Services s.a. (Delta E.S.), חברה סלובקית מובילה לשירותים ופתרונות בתחום טכנולוגיית המידע. בשנת 2004 הסתכמו הכנסותיה של Delta E.S. בלמעלה מ-18 מיליון דולר והחברה הייתה רווחית.
רכישת Delta E.S, הנמצאת בבעלות פרטית, מרחיבה את נוכחותה של נס במרכז ומזרח אירופה ומתווספת לרכישות הנוספות של החברה הרומנית Radix Company SA באפריל 2005 והחברה הצ'כית Efcon s.a. ביוני 2005.
מחיר הרכישה, בעיסקת מזומנים, הינו 7.75 מיליון דולר. בנוסף לכך, במידה ו-Delta E.S. תעמוד ביעדים עסקיים מסוימים עד לסוף 2005 ובמהלך הרבעון הראשון של 2006, תשלם נס סכום נוסף של עד 3.25 מיליון דולר. הרכישה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השלישי של 2005 בכפוף לתנאי סגירה מקובלים.
Delta E.S. הינה אחת החברות בעלות קצב הגידול המהיר ביותר בסלובקיה בשנים האחרונות בתחום שירותי ופתרונות מחשוב. החברה מתמחה בפתרונות לעסקים, בעיקר בתחומים של - ERP ו- CRM. ל-Delta E.S שותפות הדוקה עם ספקי פתרונות מחשוב מובילים דוגמת SAP, HP ואחרים. על לקוחות החברה נמנות חברות בעלות מוניטין, בעיקר מהסקטור הציבורי, אנרגיה ותשתית אותם היא משרתת מזה זמן רב. כמו כן, לחברה פעילויות בצ'כיה ובגרמניה. סלובקיה היא מדינה חברה באיחוד האירופי ובברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) ונמצאת בתהליך מואץ של רפורמות ממשלתיות והפרטה, שהם גורמים המאיצים את צמיחת שוק הפתרונות ושירותי המחשוב במדינה.
עם השלמת הרכישה תשנה Delta E.S. את שמה לנס סלובקיה (Ness Slovakia). וצלאב קליין, מנכ"ל Delta E.S., יכהן כמנכ"ל נס סלובקיה וידווח לאיוואן הרושקה, נשיא נס אירופה.
רביב צולר, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות, ציין כי רכישתה של Delta E.S. היא ציון דרך חשוב נוסף בהגשמת אסטרטגיית הצמיחה של נס ועומדת בקריטריונים העיקריים של נס ברכישות מסוג זה. "המטרה שלנו היא לזהות עסקים רווחיים וצומחים שיגדילו את הרווח למניה של נס תוך חיזוק מעמדה של החברה בשווקי היעד, המעסיקים כוח אדם מקומי מיומן ומקצועי שמובל ע"י מנהלים מוכשרים" אמר צולר. "השוק הסלובקי נמצא בצמיחה ניכרת ובתהליך של אימוץ הטכנולוגיות והתהליכים העסקיים הטובים ביותר. אנו מאמינים כי הרחבת פעילותנו בסלובקיה תספק הזדמנויות חדשות לנס, תוך מיצוב החברה בצורה טובה יותר בתחום היצע שירותי מיקור החוץ ב-near-shore עבור השווקים האירופיים".
וצלאב קליין, מנכ"ל Delta E.S., ציין כי "אנו נלהבים להצטרף לנס טכנולוגיות, שהינה חברה גלובלית מובילה בתחום שירותי המיחשוב. כחלק אינטגרלי מנס נחזק את מעמדנו בשוק המקומי ונפיק תועלת רבה משיתוף יכולות ומשאבים עם פעילויות נס השונות בעולם. אני משוכנע כי איכותם הגבוהה של הפתרונות והשירותים של נס יחזקו את שוק טכנולוגיית המידע ההולך ומתפתח בסלובקיה".
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
ילד משקיע בשוק ההון צילום: ביזפורטל38% מבני הנוער אומרים שה-AI מבין אותם יותר טוב מהמשפחה והחברים
בתוך 3 שנים בלבד - 92% מהישראלים כבר משתמשים ב-AI, לפי דוח"ח האינטרנט של בזק אנחנו מבלים 1.5 שעות ביום בממוצע בלדבר עם הצ'אט; אחד מכל חמישה ישראלים משלם על כלי AI; השימוש מתרחב גם לתחומים רגישים: 38% קיבלו עצה רפואית; 59% בני נוער קיבלו תמיכה רגשית;
78% אומרים שהם פונים לאלגוריתם לפני בכלל ששוקלים לגשת לאיש מקצוע
בזק מפרסמת את דו"ח האינטרנט השנתי והמספרים בו מראים כמה אנחנו אימצנו את הבינה המלאכותית, זה אולי כמעט ללא תקדים אם נשווה למהפכות הטכנולוגיות הקודמות. סקר מקיף שכלל 4,750 ישראלים מגיל 13 ומעלה בשיתוף עם KANTAR ישראל, חושף כיצד ה-AI הפך מכלי ניסיוני למלווה יומיומי שמשפיע על כל תחום בחיים שלנו. מבריאות מתמיכה רגשית, דרך קניות, לימודים, ועד להורות ולתעסוקה.
92% מהישראלים השתמשו לפחות בכלי AI אחד בשלוש השנים האחרונות, שזה גידול של כ-33% בהשוואה לשנה שעברה, והוא עוקף בהרבה טכנולוגיות אחרות למשל לפלטפורמת המסרונים שאין מי מאיתנו שלא משתמש בה כיום, וואטסאפ, נדרשו 10 שנים כדי להגיע לאימוץ דומה כמו לכלי ה-AI ולעשיית קניות באתרי האונליין לקח אפילו שני עשורים כדי להגיע לאותן רמות.
הישראלי הממוצע משתמש כיום ב-2.7 כלי AI שונים, לעומת 1.8 בשנה שעברה. כל אחת מאיתנו מבלה בצ'אטים למיניהם כ-1.5 שעות ביום בממוצע, וזה קורה בעיקר בנייד. מי מוביל? ChatGPT בראש, אבל גם Gamma, Perplexity, Gemini ו-Canva מטפסים.
הנתונים מראים שה-AI לא רק מוסיף זמן מסך (70% מהמשתמשים הגבירו את השימוש בכלים כאלה בהשוואה לשנה שעברה) אלא הוא גם מחליף פעילויות אחרות: אצל 50% הוא בא על חשבון גלישה כללית באינטרנט, אצל 35% זה מגיע על חשבון רשתות חברתיות, ואצל 33% על חשבון צפייה בסטרימינג. אחד מכל חמישה ישראלים גם משלם על מנוי ל-AI, מה שמעיד על כמה השימוש חשוב לישראלים שמוכנים גם לשלם כדי לנצל את היכולות המוגברות ואת המודלים המשופרים.
- בזק מעלה את תחזית הרווח ל-1.55 מיליארד שקל
- בי-קום מממשת: סרצ'לייט ופורר מפיצים מניות בזק בהיקף של כ-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התוכן באינטרנט "מתלכלך"
אבל לצד ההתלהבות, יש גם משבר אמון. 67% מהישראלים מודים שהם מתקשים להבחין בין תוכן שנוצר על ידי אדם לבין כזה שיוצר על ידי AI, ו-71% מהישראלים רוצים שתוכן שיוצר על ידי בינה מלאכותית יסומן ככזה.
