גדעון תדמור: "נקדם את פיתוח לוויתן מהר ככל האפשר"
"נקדם את פיתוח לוויתן מהר ככל האפשר", כך מבטיח יו"ר דלק קידוחים, בראיון ל-Bizportal. גדעון תדמור ומנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו, סיפרו על הפרויקט הגדול שבדרך, מדוע לא פותח עד היום, קשיי הרגולציה והמו"מ עם וודסייד ומדינות שכנות.
בשבוע שעבר מספר מנכ"לים ושותפים בחברות הגז ונפט בישראל דיברו בכנס גז ונפט של חברת ארנסט אנד יאנג ומשרד עוה"ד אגמון ושות' רוזנברג הכהן
ושות במלון דן תל-אביב. הם ענו לשאלות בנושא "ייצוא גז טבעי מישראל והשלכותיו".
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים יהש: "הסתכלו עלינו כעל עוף מוזר כשדיברנו על טכנולוגיית LNG, אלא שמרבית הסחר בעולם נעשה בצנרת. האלטרנטיבה הראשונה מבחינתנו זה מצריים והשנייה זה ירדן- זה שוק שיכול להיות נפלא, שכן מעבר לדלת. שוק שלישח טורקיה - שוק מעניין של 50 BCM. יש שם שני מתקני הנזלה".
אורי אלדובי: "הממונה על הגבלים מונע תחרות במשק"
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו יהש: "עם השקעות כאלה גדולות צריך שותפות וזה עושה עסק טוב. לגבי העתיד: הפוטנציאל האמיתי של 'לוויתן' הוא בייצוא וזה אינטרס של המדינה. יש לזה השלכות גיאופוליטיות - יש אש ולהבות במדינות השכנות ולכולנו מכנה משותף אחד - הצורך באנרגיה. כדאי שהמדינה תתעורר ותסייע בייצוא הגז. המטריה המדינית חשובה ובלעדיה אף אחד לא יחתום איתנו על חוזה גדול".
אורי אלדובי, מייסד הזדמנות יהש ויו"ר איגוד מחפשי הגז והנפט: "בלי ייצוא לא תהיה תחרות. עצרו את העבודה של התעשייה למשך שלוש שנים עם ששינסקי ורגולציה אחרת. הממונה פוגע בכניסת שחקנים גדולים לישראל".
- רציו עם ירידה בהכנסות וברווח בצל המלחמה וחיבור צינור נוסף
- רציו: הרווח עלה ב-14% ל-35 מ' דולר, ההכנסות עלו ל-95 מ' דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רו"ח יוסי אלפיה מארנסט אנד יאנג: "אין היום אנשים במנהיגות המדינה כמו אריק שרון שדחף את השלמת פרויקט ים טטיס".
יגאל לנדאו: "לרגולטור יש סמכות ואפס אחריות. הוא גם לא נבחר ציבור"
שאול מרידור, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר: "אני חושב שבראש וראשונה צריך להגיע להחלטות מהר יחסית. לצערי הרב לא כל חברי הממשלה מבינים שמדובר במשימה לאומית - ייצוא גז טוב למדינת ישראל".
- 7.להלאים 28/01/2014 02:55הגב לתגובה זוליותן......ושהכסף יתחלק בין כל האזרחים במקום הכיס השמן של מר תשובה ! הזדמנות אחת בכל החיים .....
- 6.דנה 23/01/2014 02:12הגב לתגובה זולברוחחחחח
- 5.מוטי 22/01/2014 18:22הגב לתגובה זוהגיע הזמן להפסיק לתקוע מקלות בגלגלים ולהתחיל להנות מהמשאב היקר הזה -גז. האם נזכה לזה עוד בימינו?
- 4.פול 22/01/2014 16:28הגב לתגובה זוור"מ שותק ולא פועל אלא אחרי הקלעים. האי-וודאות חוגגת והענף עומד דום
- 3.יופיטר שוקי הון 22/01/2014 15:57הגב לתגובה זול אחר!!!!!!!!! כל סוכני ארצות הברית החוצהההההההההההההה
- 2.יופיטר שוקי הון 22/01/2014 15:55הגב לתגובה זואת המדינה לחבור לקבוצת דלק ולמצוא מפעיל אחר !!! הכי טוב הנזלה !! LNG עזבו אתכם מטורקיה!!!
- 1.יופיטר שוקי הון 22/01/2014 15:47הגב לתגובה זואז המדינה עם קבוצת דלק תמצא מפעיל אחרררררר קבוצת דלק+דלק קידוחים שותפי המדינה
לידיעת המשקיעים בשותפויות הגז - שברון צופה ירידת מחירים לקראת סוף העשור
שברון צופה ירידה במחירי הנפט ב-2026, עלייה בגז בטווח הקרוב וירידה בהמשך בשל עודפי היצע מהמפרץ והמזרח התיכון
חברת שברון ששותפה במאגרי הגז לוויתן ותמר, מעריכה כי שוק האנרגיה העולמי נכנס לתקופה של שינויים עמוקים, בעיקר על רקע הגידול הצפוי בהיצע מצד מדינות אופ"ק ובעלות בריתן. לדברי מנכ"ל החברה, מייק וורת', בראיון לבלומברג, מחירי הנפט צפויים להיות תחת לחץ משמעותי בשנה הבאה, כאשר ספקיות נפט גדולות שביצעו קיצוצי תפוקה בשנים האחרונות צפויות להזרים מחדש לשוק כמויות ניכרות של נפט, בעיקר ערב הסעודית ואיחוד האמירויות.
הביקוש לגז טבעי צפוי להישאר לדבריו יציב ואף לגדול בצורה ליניארית, זאת בין היתר בשל הצורך של מדינות רבות לגוון את מקורות האנרגיה שלהן ולצמצם תלות בפחם ובנפט מזהמים. אולם, לקראת סוף העשור, צפוי שיבשילו מיזמים חדשים באזור המפרץ, לרבות פרויקטים משמעותיים בקטר, ערב הסעודית והאיחוד האמירויות, וגם פרויקטים במזרח התיכון וכתוצאה מכך ההיצע יעלה על הביקוש, "לפחות באופן זמני". זה עלול להוביל לגישתו לירידה במחירי הגז הטבעי וירידה במחירי ה־LNG (גז שהופך לנוזל ומועבר ממקום למקום).
שוק הגז הטבעי וה-LNG הפך בשנים האחרונות לאחד המרכזיים והמשפיעים ביותר בתחום האנרגיה העולמית, בעיקר על רקע המעבר מדלקים מזהמים יותר כמו פחם ונפט לפתרונות נקיים יחסית.
גז טבעי הוא דלק פוסילי שמצוי מתחת לפני הקרקע, וכולל בעיקר מתאן. עם זאת, הוא עדיף על פחם ונפט מבחינת פליטות וזיהום. הבעיה המרכזית בגז היא השינוע: כיוון שהוא גז, קשה להוביל אותו למרחקים. לכן במדינות כמו ארצות הברית, רוסיה, קטר ואוסטרליה פותחו מתקנים להפיכתו לנוזל, וכך בעצם נוצר ה-LNG שמאפשר שינוע ימי במכליות מיוחדות, ולאחר מכן הפיכתו של הנוזל חזרה לגז במדינת היעד.
- AMD מזנקת, פורטינט יורדת והדאו בדרך לשיא חדש?
- שברון נכנסת לתחום חדש, האם זה ישפיע על לוויתן ותמר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק ה־LNG הפך בשנים האחרונות לאסטרטגי במיוחד. מדינות כמו יפן, הודו, סין ומדינות רבות באירופה מסתמכות על יבוא גז טבעי כדי לענות על צורכי האנרגיה שלהן. המשבר בין רוסיה לאוקראינה, גרם לאירופה להאיץ את המעבר לייבוא LNG מארצות הברית וממדינות המפרץ.
