יוסי אלמלם
צילום: יח"צ

רימון חתמה על הסכם עם ממשלת חוף השנהב בהיקף ענק של 650 מיליון שקל

החברה תקים מתקני אספקת מים בכ-63 ישובים בחוף השנהב 
אביחי טדסה | (4)
נושאים בכתבה יוסי אלמלם רימון

חברת רימון  רימון 0.03%  שנסחרת בבורסה בשווי של 1.15 מיליארד שקל, ממשיכה בהרחבת פעילותה בחול ומעדכנת על פרויקט של החברה הבת יורוהינקה, עם ממשלת חוף השנהב, להקמת מתקני אספקת מים בכ-63 ישובים בתמורה לכ-650 מיליון שקל.

 

עסקה גדולה לרימון

זה עדיין לא הסכם סופי. חתימה על הסכם מפורט בין הצדדים לצורך ביצוע הפרויקט כפופה להשגת המימון הדרוש לממשלת חוף השנהב לצורך ביצוע הפרויקט ולקבלת אישורים רגולטוריים. במסגרת הפרויקט, חברת הבת תבצע עבודות בתחום תשתיות המים, הכוללות תכנון וביצוע של מערכות לאספקת מים, קידוח בארות, טיפול במים, אגירת מים, הנחת צנרות ורשתות חלוקה ביישובים. 

מנכ

מנכ"ל רימון, יוסי אלמלם, בעת החתימה על מזכר ההבנות עם שר המים של חוף השנהב

רימון מתמחה בפרויקטים תת קרקעיים ופועלת בתחום זה בארץ ובעולם. החברה היא ספקית המים הפרטית הגדולה בישראל וחולשת גם בפרויקטים בתחום האנרגיה. לרימון ארבעה מגזרי פעילות: ביצוע תשתיות, רימון גלובל, מים ואיכות הסביבה, אנרגיה וגז. החברה הונפקה לראשונה בבורסה בשנת 2021. מאז ההנפקה המניה ירדה בכ-15% כשמתחילת השנה היא במינוס 7%, למרות עלייה של 6% היום. 

שווי החברה כאמור 1.15 מיליארד שקל, קצב ההכנסות שלה כמיליארד שקל בשנה והרווח מתקרב ל-80 מיליון שקל בשנה.

ההסכם הנוכחי מהווה הרחבה של פעילות החברה בחוף השנהב, זאת לאחר שברבעון השלישי אשתקד החלה החברה בביצוע הסכם קודם שנחתם מול ממשלת חוף השנהב בהיקף של 160 מיליון דולר, להקמת מתקני אספקת מים בכ-111 ישובים במדינה, וצפוי להימשך 36 חודשים מיום תחילת ההקמה. בהסכם קודם, מימון התמורה הוסדר כך שהמזמינה תיטול הלוואה מבנק אירופאי בגובה מלוא תמורת ההסכם.

בחודש יולי חתמה החברה באמצעות חברה בבעלותה, יורוהינקה צ'ילה, על מכתב קבלה לביצוע עבודות דחיקה ימית בפרויקט להקמת מתקן התפלה בצ'ילה, בתמורת ל-36 מיליון דולר. רימון תבצע את עבודות הקידוחים האופקיים בים בשיטת הדחיקה להקמת מנהרה ימית, תספק את צינורות הדחיקה ותהא אחראית על התכנון ההנדסי. בחודש יוני האחרון זכתה אופק אתרים, חברה בת של רימון, במכרז של איגודן (איגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה), לביצוע עבודות שיקום וחידוש קו הולכה ראשי לביוב של איגודן בטיילת בתל אביב-יפו בתמורה לכ-109 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מהתחום 28/09/2024 20:56
    הגב לתגובה זו
    סמכו על הרבה הכנסות מפרוייקטים באפריקה, פתאום הפסיקו לשלם לתהל והחברה עמדה מול שוקת שבורה. היו עוד עניינים אבל זה היה חלק גדול מהקריסה שלה. בהצלחה לרימון וליוסי…
  • 3.
    דש 28/09/2024 03:40
    הגב לתגובה זו
    באפריקה כמו באפריקה שום כסף לא בטוח אז חתמו על חוזה אז מה
  • 2.
    אנונימי 26/09/2024 09:31
    הגב לתגובה זו
    מקווה שלא יייגמרו כמו שיכון ובינוי. ברחו מאפריקה עם הזנב והפסדים כבדים בין הרגליים
  • 1.
    YL 26/09/2024 08:16
    הגב לתגובה זו
    למי נתנו וכמה מתנות הריי באפריקה כמו בישראל שום דבר לא זז בלי זה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -4.49%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -0.17%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


קסטרו
צילום: אסיה רביבו

קסטרו מציגה רבעון של צמיחה ושיפור רווחיות, אך עדיין מושפעים מפעילות ״עם כלביא״

הרווח מפעילות רגילה עלה ב-40% ל-9.4 מיליון שקל ללא השפעת רווח חד פעמי ממימוש נדל״ן אשתקד; לחברה יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים ב-36 מיליון שקל וחלוקת דיבידנד מצטברת של 8 מיליון שקל מתחילת השנה

ליאור דנקנר |

 קסטרו קסטרו -0.17%  בדוחות פושרים לרבעון השלישי בהמשך לדוח מאכזב של החברה הבת, אורבניקה אורבניקה -4.49%  . קסטרו מדווחת על רווח של 25 מיליון שקל בשורה התחתונה לעומת רווח של 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות זינקו דווקא ל-565.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-507.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בגילום שנתי, הרווח עומד על  מעל 100 מיליון שקל. החברה בשווי של כ-1.48 מיליארד שקל - כלומר מכפיל של כ-15. 

לדברי יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו-הודיס, תוצאות הרבעון השלישי משקפות צמיחה בהכנסות, שיפור ברווחיות ושיפור במכירות בחנויות זהות, לצד המשך התבססות של אורבניקה והודיס כמנועי צמיחה מרכזיים והמשך מגמת השיפור במותג קסטרו. אוחיון מציין כי הנהלת הקבוצה ממשיכה לפעול לשיפור היעילות התפעולית והרחבת רשת החנויות, תוך ניצול איתנות פיננסית ותזרים חיובי.

המכירות בחנויות זהות (Same Store Sales, SSS) עלו ב-6.8% לרבות באתרי הסחר המקוונים. בתחום אופנת ההלבשה נרשם גידול של 6.2%, בתחום אביזרי האופנה נרשמה צמיחה של 8.5% ואילו תחום הקוסמטיקה רשם ירידה של 11%.

 בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה הקבוצה גידול של 5.1% אחוז במכירות החנויות הזהות, כאשר תחום הלבשה צמח ב-5%, תחום אביזרי האופנה ב-7%  וירידה בקוסמטיקה של 6.4%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ״ר של רשת החנויות בישראל עלה ברבעון השלישי ל-2,057 שקל למ״ר, עלייה של 5.6%. בתשעת החודשים הראשונים נרשמה יציבות יחסית בפדיון למ״ר, שעמד על 1,936 שקל לעומת 1,941 שקל.