ענת בוגנר דלתא מותגים
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: עליית הדולר ברבעון פגעה בשורה בתחתונה

מכירות החברה עמדו במקום כאשר הרווח הנקי ירד ב-19% בשל האינפלציה והחלשות השקל. בנוגע להשפעת "חברות ברזל" מעדכנת החברה כי חל ביקוש מוגבר לציוד כמו גרביים, ולכן מכירותיה לא נפגעו במלחמה
אלי שמעוני | (1)

חברת הביגוד והאופנה דלתא דלתא מותגים -1.33%  רשמה ברבעון השלישי של 2023 תוצאות יחסית חלשות. בשורה העליונה החברה לא מציגה שיפור בהכנסות, ומנגד רשמה החברה שחיקה ברווחיות ופגיעה ברווח הנקי.

דלתא מותגים, בהנהלתה של ענת בוגנר, רשמה ברבעון השלישי מכירות של 214.4 מיליון שקל, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בחברה מציינים כי הירידה נובעת בעיקר מירידה במכירות החנויות הזהות ובמכירות הסיטונאות שקוזזו ברובן מגידול אורגני של כ-11.7% במכירות אתרי הסחר המקוון של דלתא, פיקס ופנטה ריי, וכן מתוספת מכירות של .Victoria's Secret.

הירידה בחנויות הזהות (193 חנויות) עמדה על 4%, וסך הכל מכרה דלתא מותגים בחנויות הזהות ב-150.2 מיליון שקל. 

שתי מגמות רוחביות בכלכלה הטיבו עם שיעור הרווחיות הגולמית של דלתא. מצד אחד נרשמה ירידה מהותית בעלויות ההובלה הימית - דלתא שרוב מוצריה מיובאים נהנתה מהוזלה זו. מנגד פיחות השקל (התחזקות הדולר) גרם למוצרים המיובאים להיות יקרים יותר בשקלים. בסופו של דבר הרווחיות הגולמית שופרה מעט, ועמדה על 57.1% מהמכירות לעומת 56.2%.

עם זאת, הוצאות ההנהלה והוצאות המכירה שחקו את הרווח התפעולי ב-19% לרמה של 23.3 מיליון שקל ברבעון השלישי. הרווח התפעולי עמד ברבעון על 10.9% מהמכירות, לעומת 13.3% מהמכירות. הסיבה הן האינפלציה ופתחילת חנויות חדשות.

החברה מושפעת מעליה בשיעור האינפלציה בעיקר בשל תשלומי השכירות לבעלי הנכסים אותם החברה שוכרת, אשר מוצמדים ברובם לשינוי במדד המחירים לצרכן. בנוסף, במהלך הרבעון לדלתא היו הוצאות בגין הקמת פעילויות עתידיות של Bath & Body Works ו-Victoria's Secret אשר מתוכננות לקום במהלך הרבעון הראשון של 2024. במהלך השנים 2023-2026 מתכננת החברה לפתוח 30 חנויות פיזיות בהשקעה מוערכת של כ-60 מיליון שקל.

הקפיצה בהוצאות המימון שחקו את שורה התחתונה של דלתא. הוצאות המימון עלו ב-80% ל-7.8 מיליון שקל. בדו"חות החברה ציינו כי "הגידול בהוצאות המימון נובע בעיקר מגידול בהפרשי שער החליפין של השקל לעומת הדולר והשפעתו על שחיקת יתרות הספקים הדולריים של החברה". בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 16.2 מיליון שקל, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל.

ענת בוגנר, מנכ

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא מותגים. צילום: שי פרנקו

בנוגע למלחמת "חרבות הברזל" (שלא כלולה בתוצאות הרבעון השלישי) החברה מעדכנת שלא צפויה פגיעה בתוצאותיה בשל המלחמה. 199 חנויות מתוך 211 חנויות פועלות באופן כמעט מלא, כאשר מנגד הביקוש למוצרי החברה גברו עקב צרכי הלוחמים וצרכי המפונים מהישובים הסמוכים. החברה מעדכנת כי לא חל שינוי מהותי במכירות החברה וברווחיות במהלך חודש אוקטובר 2023 ביחס למכירות ורווחיות החברה בחודש אוקטובר אשתקד וזאת על אף המלחמה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני אקנה ממנה כל דבר. 15/11/2023 20:20
    הגב לתגובה זו
    אני אקנה ממנה כל דבר.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."