דלתא מותגים: עליית הדולר ברבעון פגעה בשורה בתחתונה
חברת הביגוד והאופנה דלתא דלתא מותגים -0.87% רשמה ברבעון השלישי של 2023 תוצאות יחסית חלשות. בשורה העליונה החברה לא מציגה שיפור בהכנסות, ומנגד רשמה החברה שחיקה ברווחיות ופגיעה ברווח הנקי.
דלתא מותגים, בהנהלתה של ענת בוגנר, רשמה ברבעון השלישי מכירות של 214.4 מיליון שקל, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בחברה מציינים כי הירידה נובעת בעיקר מירידה במכירות החנויות הזהות ובמכירות הסיטונאות שקוזזו ברובן מגידול אורגני של כ-11.7% במכירות אתרי הסחר המקוון של דלתא, פיקס ופנטה ריי, וכן מתוספת מכירות של .Victoria's Secret.
הירידה בחנויות הזהות (193 חנויות) עמדה על 4%, וסך הכל מכרה דלתא מותגים בחנויות הזהות ב-150.2 מיליון שקל.
שתי מגמות רוחביות בכלכלה הטיבו עם שיעור הרווחיות הגולמית של דלתא. מצד אחד נרשמה ירידה מהותית בעלויות ההובלה הימית - דלתא שרוב מוצריה מיובאים נהנתה מהוזלה זו. מנגד פיחות השקל (התחזקות הדולר) גרם למוצרים המיובאים להיות יקרים יותר בשקלים. בסופו של דבר הרווחיות הגולמית שופרה מעט, ועמדה על 57.1% מהמכירות לעומת 56.2%.
עם זאת, הוצאות ההנהלה והוצאות המכירה שחקו את הרווח התפעולי ב-19% לרמה של 23.3 מיליון שקל ברבעון השלישי. הרווח התפעולי עמד ברבעון על 10.9% מהמכירות, לעומת 13.3% מהמכירות. הסיבה הן האינפלציה ופתחילת חנויות חדשות.
- דלתא: שיפור במרווח הגולמי, ירידה בתפעולי; הרווח הנקי יציב
- דלתא גליל רוכשת מותג אמריקאי ב-65 מיליון דולר - כמה זה עשוי לתרום לתוצאות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מושפעת מעליה בשיעור האינפלציה בעיקר בשל תשלומי השכירות לבעלי הנכסים אותם החברה שוכרת, אשר מוצמדים ברובם לשינוי במדד המחירים לצרכן. בנוסף, במהלך הרבעון לדלתא היו הוצאות בגין הקמת פעילויות עתידיות של Bath & Body Works ו-Victoria's Secret אשר מתוכננות לקום במהלך הרבעון הראשון של 2024. במהלך השנים 2023-2026 מתכננת החברה לפתוח 30 חנויות פיזיות בהשקעה מוערכת של כ-60 מיליון שקל.
הקפיצה בהוצאות המימון שחקו את שורה התחתונה של דלתא. הוצאות המימון עלו ב-80% ל-7.8 מיליון שקל. בדו"חות החברה ציינו כי "הגידול בהוצאות המימון נובע בעיקר מגידול בהפרשי שער החליפין של השקל לעומת הדולר והשפעתו על שחיקת יתרות הספקים הדולריים של החברה". בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 16.2 מיליון שקל, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל.
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תשובה: "הכלכלה היא המפתח ליציבות אזורית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא מותגים. צילום: שי פרנקו
בנוגע למלחמת "חרבות הברזל" (שלא כלולה בתוצאות הרבעון השלישי) החברה מעדכנת שלא צפויה פגיעה בתוצאותיה בשל המלחמה. 199 חנויות מתוך 211 חנויות פועלות באופן כמעט מלא, כאשר מנגד הביקוש למוצרי החברה גברו עקב צרכי הלוחמים וצרכי המפונים מהישובים הסמוכים. החברה מעדכנת כי לא חל שינוי מהותי במכירות החברה וברווחיות במהלך חודש אוקטובר 2023 ביחס למכירות ורווחיות החברה בחודש אוקטובר אשתקד וזאת על אף המלחמה.
- 1.אני אקנה ממנה כל דבר. 15/11/2023 20:20הגב לתגובה זואני אקנה ממנה כל דבר.

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע
800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר.
על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית. בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".
עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז׳ן: מי הרוויח מהעלייה ומי נשאר מאחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
