ענת בוגנר דלתא מותגים
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: עליית הדולר ברבעון פגעה בשורה בתחתונה

מכירות החברה עמדו במקום כאשר הרווח הנקי ירד ב-19% בשל האינפלציה והחלשות השקל. בנוגע להשפעת "חברות ברזל" מעדכנת החברה כי חל ביקוש מוגבר לציוד כמו גרביים, ולכן מכירותיה לא נפגעו במלחמה
אלי שמעוני | (1)

חברת הביגוד והאופנה דלתא דלתא מותגים -1.33%  רשמה ברבעון השלישי של 2023 תוצאות יחסית חלשות. בשורה העליונה החברה לא מציגה שיפור בהכנסות, ומנגד רשמה החברה שחיקה ברווחיות ופגיעה ברווח הנקי.

דלתא מותגים, בהנהלתה של ענת בוגנר, רשמה ברבעון השלישי מכירות של 214.4 מיליון שקל, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בחברה מציינים כי הירידה נובעת בעיקר מירידה במכירות החנויות הזהות ובמכירות הסיטונאות שקוזזו ברובן מגידול אורגני של כ-11.7% במכירות אתרי הסחר המקוון של דלתא, פיקס ופנטה ריי, וכן מתוספת מכירות של .Victoria's Secret.

הירידה בחנויות הזהות (193 חנויות) עמדה על 4%, וסך הכל מכרה דלתא מותגים בחנויות הזהות ב-150.2 מיליון שקל. 

שתי מגמות רוחביות בכלכלה הטיבו עם שיעור הרווחיות הגולמית של דלתא. מצד אחד נרשמה ירידה מהותית בעלויות ההובלה הימית - דלתא שרוב מוצריה מיובאים נהנתה מהוזלה זו. מנגד פיחות השקל (התחזקות הדולר) גרם למוצרים המיובאים להיות יקרים יותר בשקלים. בסופו של דבר הרווחיות הגולמית שופרה מעט, ועמדה על 57.1% מהמכירות לעומת 56.2%.

עם זאת, הוצאות ההנהלה והוצאות המכירה שחקו את הרווח התפעולי ב-19% לרמה של 23.3 מיליון שקל ברבעון השלישי. הרווח התפעולי עמד ברבעון על 10.9% מהמכירות, לעומת 13.3% מהמכירות. הסיבה הן האינפלציה ופתחילת חנויות חדשות.

החברה מושפעת מעליה בשיעור האינפלציה בעיקר בשל תשלומי השכירות לבעלי הנכסים אותם החברה שוכרת, אשר מוצמדים ברובם לשינוי במדד המחירים לצרכן. בנוסף, במהלך הרבעון לדלתא היו הוצאות בגין הקמת פעילויות עתידיות של Bath & Body Works ו-Victoria's Secret אשר מתוכננות לקום במהלך הרבעון הראשון של 2024. במהלך השנים 2023-2026 מתכננת החברה לפתוח 30 חנויות פיזיות בהשקעה מוערכת של כ-60 מיליון שקל.

הקפיצה בהוצאות המימון שחקו את שורה התחתונה של דלתא. הוצאות המימון עלו ב-80% ל-7.8 מיליון שקל. בדו"חות החברה ציינו כי "הגידול בהוצאות המימון נובע בעיקר מגידול בהפרשי שער החליפין של השקל לעומת הדולר והשפעתו על שחיקת יתרות הספקים הדולריים של החברה". בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 16.2 מיליון שקל, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל.

ענת בוגנר, מנכ

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא מותגים. צילום: שי פרנקו

בנוגע למלחמת "חרבות הברזל" (שלא כלולה בתוצאות הרבעון השלישי) החברה מעדכנת שלא צפויה פגיעה בתוצאותיה בשל המלחמה. 199 חנויות מתוך 211 חנויות פועלות באופן כמעט מלא, כאשר מנגד הביקוש למוצרי החברה גברו עקב צרכי הלוחמים וצרכי המפונים מהישובים הסמוכים. החברה מעדכנת כי לא חל שינוי מהותי במכירות החברה וברווחיות במהלך חודש אוקטובר 2023 ביחס למכירות ורווחיות החברה בחודש אוקטובר אשתקד וזאת על אף המלחמה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני אקנה ממנה כל דבר. 15/11/2023 20:20
    הגב לתגובה זו
    אני אקנה ממנה כל דבר.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

איילון ביטוח
צילום: יחצ

איילון ביטוח: הרווח הכולל זינק ל-119 מיליון שקל

צמיחה דו-ספרתית ברווח הכולל ועלייה מתונה בדמי הביטוח, לצד שיפור ברווחיות המגזרים וחלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות

ליאור דנקנר |

איילון ביטוח איילון 6.44%  , הפועלת בישראל בתחומי ביטוח כללי, חיים ובריאות, מסכמת רבעון שלישי עם קפיצה של כ-30% ברווח הכולל ועלייה של כ-1% בסך דמי הביטוח, כשברקע גידול של כ-7% בפרמיות ביטוחי הבריאות, צמיחה של כ-2% בביטוחי החיים וירידה של כ-2% בביטוח הכללי. מהנתונים ברבעון עולה דגש על שיפור רווחיות ויעילות חיתומית ופיננסית יותר מאשר על צמיחה מהירה בפרמיות, לצד מדיניות חלוקת רווחים באמצעות דיבידנד ותכנון להרחבת פעילות החיסכון ארוך הטווח, לרבות כניסה מתוכננת לניהול קופות גמל.

רווח כולל, דמי ביטוח והון - תמונת המקרו של הרבעון

ברבעון השלישי של השנה רשמה איילון רווח כולל של 119 מיליון שקל, לעומת 91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך דמי הביטוח ברבעון הגיע ל-1.27 מיליארד שקל, לעומת 1.26 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, כשהנתונים משקפים את איחוד תוצאות חברת ווישור ביטוח.

לצד השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 50 מיליון שקל בגין הרווחים, כך שסך הדיבידנדים השנה יגיע ל-125 מיליון שקל. יחס כושר הפירעון ללא התחשבות בתקופת הפריסה עמד נכון לסוף יוני על 129%, ובהתחשב בתקופת הפריסה על 136%, לעומת 121% ו-128% בהתאמה בסוף השנה שעברה. מאזן החברה מצביע על נכסים מנוהלים בהיקף של 18.9 מיליארד שקל והון עצמי של 1.458 מיליארד שקל, לעומת 1.094 מיליארד שקל בסוף שנה שעברה – עלייה הן בהון והן בהיקף הנכסים המנוהלים.


מגזרי הפעילות: ירידה בביטוח הכללי מול צמיחה בבריאות ובחיים

במגזר הביטוח הכללי הסתכם היקף הפרמיות ברבעון השלישי ב-721.6 מיליון שקל, מתוכם 78.4 מיליון שקל מיוחסים לווישור, לעומת 736.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם 65.3 מיליון שקל מיוחסים לווישור. הירידה בפרמיות מגיעה בעיקר מתיקי רכב חובה, ביטוחי עסקים, קבלנים ואחריות מקצועית. הרווח הכולל במגזר זה ברבעון עלה ל-91 מיליון שקל, לעומת 87.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

בביטוחי הבריאות הסתכם היקף הפרמיות ברבעון ב-377 מיליון שקל, לעומת 352.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול שנבע בעיקר מעלייה במכירות פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות ופוליסות לעובדים זרים. הרווח הכולל במגזר הבריאות ברבעון הגיע ל-28.3 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה.