ענת בוגנר דלתא מותגים
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: עליית הדולר ברבעון פגעה בשורה בתחתונה

מכירות החברה עמדו במקום כאשר הרווח הנקי ירד ב-19% בשל האינפלציה והחלשות השקל. בנוגע להשפעת "חברות ברזל" מעדכנת החברה כי חל ביקוש מוגבר לציוד כמו גרביים, ולכן מכירותיה לא נפגעו במלחמה
אלי שמעוני | (1)

חברת הביגוד והאופנה דלתא דלתא מותגים -1.76%  רשמה ברבעון השלישי של 2023 תוצאות יחסית חלשות. בשורה העליונה החברה לא מציגה שיפור בהכנסות, ומנגד רשמה החברה שחיקה ברווחיות ופגיעה ברווח הנקי.

דלתא מותגים, בהנהלתה של ענת בוגנר, רשמה ברבעון השלישי מכירות של 214.4 מיליון שקל, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בחברה מציינים כי הירידה נובעת בעיקר מירידה במכירות החנויות הזהות ובמכירות הסיטונאות שקוזזו ברובן מגידול אורגני של כ-11.7% במכירות אתרי הסחר המקוון של דלתא, פיקס ופנטה ריי, וכן מתוספת מכירות של .Victoria's Secret.

הירידה בחנויות הזהות (193 חנויות) עמדה על 4%, וסך הכל מכרה דלתא מותגים בחנויות הזהות ב-150.2 מיליון שקל. 

שתי מגמות רוחביות בכלכלה הטיבו עם שיעור הרווחיות הגולמית של דלתא. מצד אחד נרשמה ירידה מהותית בעלויות ההובלה הימית - דלתא שרוב מוצריה מיובאים נהנתה מהוזלה זו. מנגד פיחות השקל (התחזקות הדולר) גרם למוצרים המיובאים להיות יקרים יותר בשקלים. בסופו של דבר הרווחיות הגולמית שופרה מעט, ועמדה על 57.1% מהמכירות לעומת 56.2%.

עם זאת, הוצאות ההנהלה והוצאות המכירה שחקו את הרווח התפעולי ב-19% לרמה של 23.3 מיליון שקל ברבעון השלישי. הרווח התפעולי עמד ברבעון על 10.9% מהמכירות, לעומת 13.3% מהמכירות. הסיבה הן האינפלציה ופתחילת חנויות חדשות.

החברה מושפעת מעליה בשיעור האינפלציה בעיקר בשל תשלומי השכירות לבעלי הנכסים אותם החברה שוכרת, אשר מוצמדים ברובם לשינוי במדד המחירים לצרכן. בנוסף, במהלך הרבעון לדלתא היו הוצאות בגין הקמת פעילויות עתידיות של Bath & Body Works ו-Victoria's Secret אשר מתוכננות לקום במהלך הרבעון הראשון של 2024. במהלך השנים 2023-2026 מתכננת החברה לפתוח 30 חנויות פיזיות בהשקעה מוערכת של כ-60 מיליון שקל.

הקפיצה בהוצאות המימון שחקו את שורה התחתונה של דלתא. הוצאות המימון עלו ב-80% ל-7.8 מיליון שקל. בדו"חות החברה ציינו כי "הגידול בהוצאות המימון נובע בעיקר מגידול בהפרשי שער החליפין של השקל לעומת הדולר והשפעתו על שחיקת יתרות הספקים הדולריים של החברה". בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 16.2 מיליון שקל, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל.

ענת בוגנר, מנכ

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא מותגים. צילום: שי פרנקו

בנוגע למלחמת "חרבות הברזל" (שלא כלולה בתוצאות הרבעון השלישי) החברה מעדכנת שלא צפויה פגיעה בתוצאותיה בשל המלחמה. 199 חנויות מתוך 211 חנויות פועלות באופן כמעט מלא, כאשר מנגד הביקוש למוצרי החברה גברו עקב צרכי הלוחמים וצרכי המפונים מהישובים הסמוכים. החברה מעדכנת כי לא חל שינוי מהותי במכירות החברה וברווחיות במהלך חודש אוקטובר 2023 ביחס למכירות ורווחיות החברה בחודש אוקטובר אשתקד וזאת על אף המלחמה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני אקנה ממנה כל דבר. 15/11/2023 20:20
    הגב לתגובה זו
    אני אקנה ממנה כל דבר.
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה? 

אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.