יאיר נחמד מנכל נאייקס
צילום: ביזפורטל

"השילוב בינינו זה פשוט להתכופף ולהרים את הכסף מהרצפה"

יאיר נחמד, מנכ"ל נאייקס, אחרי עסקת הרכישה של Retail Pro: "הם מרוויחים בערך 4 מיליון דולר בשנה. אנחנו נמכור השנה ב-235 מיליון דולר ונצמח ב-35% בשנה; המטרה שלנו היא להגיע להכנסות של מיליארד דולר תוך 4.5 שנים"
רוי שיינמן | (3)

חברת נאייקס המפתחת פתרונות תוכנה לקמעונאים מתרחבת ורוכשת את חברת Retail Pro שעובדת עם לקוחות גדולים כמו אדידס, נייק, סוני ורולקס. בראיון לביזפורטל אמר מנכ"ל נאייקס, יאיר נחמד: "הם מביאים משהו שלא היה בהישג ידינו. הם 30 שנה בעיקר בתחום ויש להם למעלה מ-9,000 לקוחות למעלה מ-150 אלף נקודות מכירה אבל הם לא ידעו להציע שירותי סליקה. המפיצים שלהם יכולים להציע עכשיו גם את הפתרונות שאנחנו מציעים".

אז איך העסקה הזאת הולכת לתרום לכם?

"בעסקה אחת אנחנו מקבלים 80 מפיצים וזה דרמטי. הם חברה רווחית שמוכרת כמה עשרות מיליוני דולרים ומרוויחה 4 מיליון דולר בשנה והשילוב של הלקוחות הקיימים שלנו בתוספת הלקוחות שלהם הולכים להרחיב את הפעילות שלנו בצורה משמעותית".

שווי העסקה הוא בערך בשווי של 5% מהשווי של נאייקס, איך העסקה תמומן?

"עוד אחד מהדברים החיוביים בעסקה הזו בעינינו זה שהעסקה במימון בנקאי כך שלא עשינו דילול משקיעים. היחס חוב-EBITDA שלנו יהיה נמוך אז אין לנו בעיה מהבחינה הזו. יש פה ערך למשקיעים בלי דילול".

איך היחס בין החברות הולך להיראות בתקופה הקרובה?

"השנה הקרובה הולכת להיות בעיקר היכרות בין הצוותים - אנחנו נכיר את כל המפיצים שלהם והם יכירו את כל המוצרים שלנו. כל הצוות שלהם נשאר וגם הם מאוד מרוצים מהעסקה הזו. כמו שאנחנו רואים את זה השילוב של המפיצים שלהם והמוצרים שלנו יתן תשואה ודאית ברמה שזה פשוט להתכופף ולהרים את הכסף מהרצפה".

אתם בוחנים עסקאות נוספות בסגנון הזה?

"אחת מהרגליים של אסטרטגיית הצמיחה שלנו זה התרחבות. אנחנו כל הזמן בוחנים עסקאות חדשות. מה שמנחה אותנו זה בעיקר ה-Go to Market בגלל שהמטרה שלנו היא להיות תוך 4.5 שנים חברה שמוכרת מיליארד דולר. כבר אמרנו למשקיעים שהשנה נמכור סדר גודל של 235 מיליון דולר ואנחנו כבר למעלה מ-10 שנים מציגים צמיחה שנתית של 35%. השנה נעבור ל-EBITDA מתואם חיובי ושנה הבאה נעבור לתזרים חיובי".

בשבוע הבא נאייקס תדווח את תוצאותיה לרבעון השלישי. ברבעון השני נאייקס דיווחה על הפסד למניה של 12 סנט, לעומת 31 סנט ברבעון הראשון. ההכנסות עמדו 56.2 מיליון דולר, צמיחה של 36.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות החוזרות מדמי שימוש חודשיים ועמלות סליקה צמחו בכ-42.9%, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. שיעור הרווח הגולמי עומד על 37%, ברבעון הראשון שיעור הרווח הגולמי עמד על 34%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מאיפה יש להם 35 מיליון דולר לקנות חברה אם אין להם כסף? (ל"ת)
    פוגי 01/11/2023 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משקיע 31/10/2023 10:14
    הגב לתגובה זו
    לפני שמפנטזים על מיליארד דולר אולי כדאי שקודם יצליחו להרוויח משהו על המכירות הנוכחיות שלהם? נייר בועה.
  • 1.
    גגג 30/10/2023 19:30
    הגב לתגובה זו
    מתאים לשנות ה2000
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

איילון ביטוח
צילום: יחצ

איילון ביטוח: הרווח הכולל זינק ל-119 מיליון שקל

צמיחה דו-ספרתית ברווח הכולל ועלייה מתונה בדמי הביטוח, לצד שיפור ברווחיות המגזרים וחלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות

ליאור דנקנר |

איילון ביטוח איילון 6.44%  , הפועלת בישראל בתחומי ביטוח כללי, חיים ובריאות, מסכמת רבעון שלישי עם קפיצה של כ-30% ברווח הכולל ועלייה של כ-1% בסך דמי הביטוח, כשברקע גידול של כ-7% בפרמיות ביטוחי הבריאות, צמיחה של כ-2% בביטוחי החיים וירידה של כ-2% בביטוח הכללי. מהנתונים ברבעון עולה דגש על שיפור רווחיות ויעילות חיתומית ופיננסית יותר מאשר על צמיחה מהירה בפרמיות, לצד מדיניות חלוקת רווחים באמצעות דיבידנד ותכנון להרחבת פעילות החיסכון ארוך הטווח, לרבות כניסה מתוכננת לניהול קופות גמל.

רווח כולל, דמי ביטוח והון - תמונת המקרו של הרבעון

ברבעון השלישי של השנה רשמה איילון רווח כולל של 119 מיליון שקל, לעומת 91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך דמי הביטוח ברבעון הגיע ל-1.27 מיליארד שקל, לעומת 1.26 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, כשהנתונים משקפים את איחוד תוצאות חברת ווישור ביטוח.

לצד השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 50 מיליון שקל בגין הרווחים, כך שסך הדיבידנדים השנה יגיע ל-125 מיליון שקל. יחס כושר הפירעון ללא התחשבות בתקופת הפריסה עמד נכון לסוף יוני על 129%, ובהתחשב בתקופת הפריסה על 136%, לעומת 121% ו-128% בהתאמה בסוף השנה שעברה. מאזן החברה מצביע על נכסים מנוהלים בהיקף של 18.9 מיליארד שקל והון עצמי של 1.458 מיליארד שקל, לעומת 1.094 מיליארד שקל בסוף שנה שעברה – עלייה הן בהון והן בהיקף הנכסים המנוהלים.


מגזרי הפעילות: ירידה בביטוח הכללי מול צמיחה בבריאות ובחיים

במגזר הביטוח הכללי הסתכם היקף הפרמיות ברבעון השלישי ב-721.6 מיליון שקל, מתוכם 78.4 מיליון שקל מיוחסים לווישור, לעומת 736.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם 65.3 מיליון שקל מיוחסים לווישור. הירידה בפרמיות מגיעה בעיקר מתיקי רכב חובה, ביטוחי עסקים, קבלנים ואחריות מקצועית. הרווח הכולל במגזר זה ברבעון עלה ל-91 מיליון שקל, לעומת 87.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

בביטוחי הבריאות הסתכם היקף הפרמיות ברבעון ב-377 מיליון שקל, לעומת 352.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול שנבע בעיקר מעלייה במכירות פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות ופוליסות לעובדים זרים. הרווח הכולל במגזר הבריאות ברבעון הגיע ל-28.3 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה.