יאיר נחמד מנכל נאייקס
צילום: ביזפורטל

"השילוב בינינו זה פשוט להתכופף ולהרים את הכסף מהרצפה"

יאיר נחמד, מנכ"ל נאייקס, אחרי עסקת הרכישה של Retail Pro: "הם מרוויחים בערך 4 מיליון דולר בשנה. אנחנו נמכור השנה ב-235 מיליון דולר ונצמח ב-35% בשנה; המטרה שלנו היא להגיע להכנסות של מיליארד דולר תוך 4.5 שנים"
רוי שיינמן | (3)

חברת נאייקס המפתחת פתרונות תוכנה לקמעונאים מתרחבת ורוכשת את חברת Retail Pro שעובדת עם לקוחות גדולים כמו אדידס, נייק, סוני ורולקס. בראיון לביזפורטל אמר מנכ"ל נאייקס, יאיר נחמד: "הם מביאים משהו שלא היה בהישג ידינו. הם 30 שנה בעיקר בתחום ויש להם למעלה מ-9,000 לקוחות למעלה מ-150 אלף נקודות מכירה אבל הם לא ידעו להציע שירותי סליקה. המפיצים שלהם יכולים להציע עכשיו גם את הפתרונות שאנחנו מציעים".

אז איך העסקה הזאת הולכת לתרום לכם?

"בעסקה אחת אנחנו מקבלים 80 מפיצים וזה דרמטי. הם חברה רווחית שמוכרת כמה עשרות מיליוני דולרים ומרוויחה 4 מיליון דולר בשנה והשילוב של הלקוחות הקיימים שלנו בתוספת הלקוחות שלהם הולכים להרחיב את הפעילות שלנו בצורה משמעותית".

שווי העסקה הוא בערך בשווי של 5% מהשווי של נאייקס, איך העסקה תמומן?

"עוד אחד מהדברים החיוביים בעסקה הזו בעינינו זה שהעסקה במימון בנקאי כך שלא עשינו דילול משקיעים. היחס חוב-EBITDA שלנו יהיה נמוך אז אין לנו בעיה מהבחינה הזו. יש פה ערך למשקיעים בלי דילול".

איך היחס בין החברות הולך להיראות בתקופה הקרובה?

"השנה הקרובה הולכת להיות בעיקר היכרות בין הצוותים - אנחנו נכיר את כל המפיצים שלהם והם יכירו את כל המוצרים שלנו. כל הצוות שלהם נשאר וגם הם מאוד מרוצים מהעסקה הזו. כמו שאנחנו רואים את זה השילוב של המפיצים שלהם והמוצרים שלנו יתן תשואה ודאית ברמה שזה פשוט להתכופף ולהרים את הכסף מהרצפה".

אתם בוחנים עסקאות נוספות בסגנון הזה?

"אחת מהרגליים של אסטרטגיית הצמיחה שלנו זה התרחבות. אנחנו כל הזמן בוחנים עסקאות חדשות. מה שמנחה אותנו זה בעיקר ה-Go to Market בגלל שהמטרה שלנו היא להיות תוך 4.5 שנים חברה שמוכרת מיליארד דולר. כבר אמרנו למשקיעים שהשנה נמכור סדר גודל של 235 מיליון דולר ואנחנו כבר למעלה מ-10 שנים מציגים צמיחה שנתית של 35%. השנה נעבור ל-EBITDA מתואם חיובי ושנה הבאה נעבור לתזרים חיובי".

בשבוע הבא נאייקס תדווח את תוצאותיה לרבעון השלישי. ברבעון השני נאייקס דיווחה על הפסד למניה של 12 סנט, לעומת 31 סנט ברבעון הראשון. ההכנסות עמדו 56.2 מיליון דולר, צמיחה של 36.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות החוזרות מדמי שימוש חודשיים ועמלות סליקה צמחו בכ-42.9%, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. שיעור הרווח הגולמי עומד על 37%, ברבעון הראשון שיעור הרווח הגולמי עמד על 34%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מאיפה יש להם 35 מיליון דולר לקנות חברה אם אין להם כסף? (ל"ת)
    פוגי 01/11/2023 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משקיע 31/10/2023 10:14
    הגב לתגובה זו
    לפני שמפנטזים על מיליארד דולר אולי כדאי שקודם יצליחו להרוויח משהו על המכירות הנוכחיות שלהם? נייר בועה.
  • 1.
    גגג 30/10/2023 19:30
    הגב לתגובה זו
    מתאים לשנות ה2000
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה? 

אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.