"השילוב בינינו זה פשוט להתכופף ולהרים את הכסף מהרצפה"
חברת נאייקס המפתחת פתרונות תוכנה לקמעונאים מתרחבת ורוכשת את חברת Retail Pro שעובדת עם לקוחות גדולים כמו אדידס, נייק, סוני ורולקס. בראיון לביזפורטל אמר מנכ"ל נאייקס, יאיר נחמד: "הם מביאים משהו שלא היה בהישג ידינו. הם 30 שנה בעיקר בתחום ויש להם למעלה מ-9,000 לקוחות למעלה מ-150 אלף נקודות מכירה אבל הם לא ידעו להציע שירותי סליקה. המפיצים שלהם יכולים להציע עכשיו גם את הפתרונות שאנחנו מציעים".
אז איך העסקה הזאת הולכת לתרום לכם?
"בעסקה אחת אנחנו מקבלים 80 מפיצים וזה דרמטי. הם חברה רווחית שמוכרת כמה עשרות מיליוני דולרים ומרוויחה 4 מיליון דולר בשנה והשילוב של הלקוחות הקיימים שלנו בתוספת הלקוחות שלהם הולכים להרחיב את הפעילות שלנו בצורה משמעותית".
שווי העסקה הוא בערך בשווי של 5% מהשווי של נאייקס, איך העסקה תמומן?
"עוד אחד מהדברים החיוביים בעסקה הזו בעינינו זה שהעסקה במימון בנקאי כך שלא עשינו דילול משקיעים. היחס חוב-EBITDA שלנו יהיה נמוך אז אין לנו בעיה מהבחינה הזו. יש פה ערך למשקיעים בלי דילול".
איך היחס בין החברות הולך להיראות בתקופה הקרובה?
"השנה הקרובה הולכת להיות בעיקר היכרות בין הצוותים - אנחנו נכיר את כל המפיצים שלהם והם יכירו את כל המוצרים שלנו. כל הצוות שלהם נשאר וגם הם מאוד מרוצים מהעסקה הזו. כמו שאנחנו רואים את זה השילוב של המפיצים שלהם והמוצרים שלנו יתן תשואה ודאית ברמה שזה פשוט להתכופף ולהרים את הכסף מהרצפה".
- נאייקס מגייסת 566 מיליון שקל ומרחיבה את פעילות טעינת הרכבים החשמליים
- נאייקס מציגה צמיחה בשורה העליונה והתחתונה - מה המכפיל שלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתם בוחנים עסקאות נוספות בסגנון הזה?
"אחת מהרגליים של אסטרטגיית הצמיחה שלנו זה התרחבות. אנחנו כל הזמן בוחנים עסקאות חדשות. מה שמנחה אותנו זה בעיקר ה-Go to Market בגלל שהמטרה שלנו היא להיות תוך 4.5 שנים חברה שמוכרת מיליארד דולר. כבר אמרנו למשקיעים שהשנה נמכור סדר גודל של 235 מיליון דולר ואנחנו כבר למעלה מ-10 שנים מציגים צמיחה שנתית של 35%. השנה נעבור ל-EBITDA מתואם חיובי ושנה הבאה נעבור לתזרים חיובי".
בשבוע הבא נאייקס תדווח את תוצאותיה לרבעון השלישי. ברבעון השני נאייקס דיווחה על הפסד למניה של 12 סנט, לעומת 31 סנט ברבעון הראשון. ההכנסות עמדו 56.2 מיליון דולר, צמיחה של 36.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות החוזרות מדמי שימוש חודשיים ועמלות סליקה צמחו בכ-42.9%, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. שיעור הרווח הגולמי עומד על 37%, ברבעון הראשון שיעור הרווח הגולמי עמד על 34%.
- 3.מאיפה יש להם 35 מיליון דולר לקנות חברה אם אין להם כסף? (ל"ת)פוגי 01/11/2023 13:11הגב לתגובה זו
- 2.משקיע 31/10/2023 10:14הגב לתגובה זולפני שמפנטזים על מיליארד דולר אולי כדאי שקודם יצליחו להרוויח משהו על המכירות הנוכחיות שלהם? נייר בועה.
- 1.גגג 30/10/2023 19:30הגב לתגובה זומתאים לשנות ה2000

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3
טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.
מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.
אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.
בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.
לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמיה דיינמיקס קופצת 13%, אקסל 8%, נאוויטס ב-1.8% - מגמה מעורבת במדדים
התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0.63% מדד ת"א 90 -0.64% מדד ת"א 125
דולר שקל רציף 0.11%
BITCOIN -0.68%
מחזור המסחר עומד על כ-2 מיליארד שקל
