תדיראן תספק עמדות טעינה לאוטובוסים ב-10 מיליון שקל

הסכם ראשון לחברה בתחום טעינת כלי רכב חשמליים. במסגרת ההסכם תדיראן פתרונות אנרגיה תספק ותתקין לחברת אקסטרה תחבורה ציבורית ירושלים עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים
נחמן שפירא | (3)

קבוצת תדיראן תדיראן גרופ -1.09% , בניהולו של משה ממרוד, חתמה על הסכם ראשון בתחום טעינת כלי רכב חשמליים בישראל. החברה חתמה באמצעות  חברת הבת, תדיראן פתרונות אנרגיה, על הסכם עם חברת אקסטרה תחבורה ציבורית ירושלים, לאספקה והתקנה של עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים.

החברה שהחליטה להיכנס לתחום לאחרונה חתמה על הסכם בהיקף של כ-10 מיליון שקל. במסגרתו תדיראן פתרונות אנרגיה תספק לאקסטרה עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים עבור חניון אוטובוסים בירושלים - חניון "הארזים", שכלול בתוכנית משרד התחבורה לחשמול מאות מסופי וחניוני תחבורה ציבורית בישראל.

תדיראן תספק לאקסטרה עמדות טעינה כבר בחודשים הקרובים. מדובר בעמדות טעינה שאופיינו ע"י תדיראן והותאמו לצרכי האתר. העמדות הינן מודולאריות מהירות המיועדות לטעינת אוטובוסים וכוללות BMS עצמאי, ודיספנסר המאפשר חלוקת הספק ביעילות אנרגטית גבוהה.

החברה הציגה ירידה של 14% בהכנסות בדוחות האחרונים מ-505 מיליון שקל ל-435 מיליון שקל, כאשר הרווח הגולמי הסתכם ב-74 מיליון שקל לעומת 101 מיליון שקל ברבעון המקביל, צניחה של 27%. בנוסף, הרווח הנקי עמד על 43.2 מיליון שקל, ולכן הרצון להיכנס לתחום חדש לחברה של עמדות טעינה מובן. 

לאחר ההודעה על חתימת ההסכם עלתה המניה ב-1.4% ומחיר המניה  עומד כעת על 289 שקל, ושווי שוק של 2.486 מיליארד שקל. המניה ירדה ב-12 החודשים האחרונים ב-32% כאשר רק בחודש האחרון היא ירדה ב-14%.

במסגרת ההסכם תעניק תדיראן אחריות ושרות לתקופה של כ-10 שנים. ההסכם כולל הוראות כמקובל בהתקשרויות מסוג זה, ובכלל זאת – דרישות איכות, אחריות ושירות לתקופה בת 10 שנים, מדדי שירות וזמינות ומנגנוני פיצוי בגין אי עמידה בהם, תנאי תשלום (לרבות מקדמות), בטוחות (ובכלל זאת ערבות חברת האם של תדיראן פתרונות להבטחת התחייבויותיה) ואפשרות לביטול ההסכם מחמת הפרתו.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חברה מדהימה שמזהה מגמות שוק ויודעת להגיב (ל"ת)
    ניר 26/06/2023 08:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כל הכבוד לחברה שממשיכה להתפתח ולצמוח (ל"ת)
    משקיע 25/06/2023 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כנראה הקיץ לא הולך במזגנים צריך להתעסק גם בעמדות טעינה (ל"ת)
    ברבור 25/06/2023 13:37
    הגב לתגובה זו
גדעון תדמור - יור נאוויטס
צילום: שלומי יוסף

ביקושים חזקים להנפקה של נאוויטס לקראת FID בפרויקט סי ליון

המוסדיים מסתערים גם על נאויטס: ביקושים של פי 5 מההיצע להשלמת המימון העצמי בפרויקט סי ליון; גם נאוויטס הגדילה את גודל ההנפקה בשל הביקושים, וכעת המשקיעים ממתינים ל-FID שצפוי להגיע עד לסוף השנה

תמיר חכמוף |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -3.37%  עשתה אתמול צעד משמעותי בדרך להשלמת המימון העצמי בפרויקט הענק Sea Lion באיי פוקלנד, אחד ממאגרי הנפט הגדולים בעולם שטרם פותחו. במסגרת השלב המוסדי בהנפקה גויס ביקוש חריג של יותר מ-4.5 מיליארד שקל, פי 5 מהכמות שהוצעה, נתון שמעיד על אמון גבוה מצד השוק המוסדי במהלך. ההנפקה צפויה להכניס לחברה סכום של עד 1.2 מיליארד שקל (ברוטו), תלוי בהיקף ההקצאה בפועל.

ההנפקה כוללת 126 אלף אגדים, מתוכם 90 אלף הוקצו בשלב המוסדי (כ-887.5 מיליון שקל) ו-36 אלף אגדים (כ-351 מיליון שקל) מיועדים לשלב הציבורי. כל אגד מורכב מ-100 יחידות השתתפות ו-34 כתבי אופציה מסדרה 6. מחיר האגד נקבע מראש על 9,750 שקל, כך שהיקף הגיוס המרבי יעמוד על כ-1.228 מיליארד שקל. כתבי האופציה ניתנים למימוש עד סוף אוגוסט 2026 במחיר מימוש של 120 שקל ליחידה, צמוד לשער דולר בסיסי של 3.3430.

בהתאם להערכת שווי שהוצגה בתשקיף, לכל כתב אופציה ערך כלכלי של כ-14 שקלים, כך שהמחיר האפקטיבי ליחידה מוערך ב-92.7 שקל, דיסקאונט של כ-10.8% ביחס לשער הסגירה ערב ההנפקה (104 שקל), כאשר האופציות מעניקות למשקיעים חשיפה פוטנציאלית לעליית ערך בהמשך הדרך.

מטרת ההנפקה היא גיוס ההון העצמי הנדרש לשלב הראשון בפרויקט הדגל Sea Lion באיי פוקלנד, שעלות פיתוחו נאמדת בכ-1.4 מיליארד דולר. על פי מתווה המימון, נאוויטס מתכננת לגייס כ-1 מיליארד דולר באמצעות חוב פרויקטלי במבנה non-recourse, בעוד יתרת ההון העצמי, כ-700 מיליון דולר, תסופק ישירות מהשותפות. בתוך הסכום הזה כלולה גם הלוואה שתעמיד נאוויטס לשותפתה הבריטית בפרויקט, רוקהופר, המחזיקה ב־35% מהמאגר.

בין המשקיעים שהובילו את הביקושים ניתן למצוא את קרן נוקד, המחזיקה כבר שנים בנאוויטס וגם השתתפה לאחרונה בגיוס ההון של השותפה הבריטית רוקהופר, לצד הגופים הראל, מגדל, מיטב, פניקס, מנורה, IBI ועוד. חלקם קיבלו הקצאה מהותית, בעוד גופים אחרים נותרו מחוץ לחלוקה בשל עודף הביקוש. הדבר עשוי להוביל לביקושים נוספים בשוק עצמו, כאשר מי שלא קיבל בהנפקה ינסה לרכוש יחידות דרך המסחר.

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

ת"א ביטוח ירד ב-3.5%, ת"א נדלן איבד 2.7%, הבנקים ירדו ב-1.4

מי שהוביל את הביטוח הייתה הראל עם ירידה של 4.7%, בנדל"ן מצלאווי צלל ב-5.3%. בבורסה נשארים רגועים - הסמנכ"ל פגוט: "מהלך טבעי ואף בריא לשוק"

מערכת ביזפורטל |

המומנטום השלילי של ספטמבר נמשך, בהובלת מניות הביטוח שמאבדות 4%. הראל הראל השקעות -2.48%  מובילה את הירידות עם 5%, הפניקס הפניקס -2.28%   יורדת "רק" 3.8%. מניות הפניקס וכלל יורדות מעל 10% מהשיא, השאלה אם זו רק ההתחלה. 

מצד אחד, הרווחים עלו, מצד שני - הרווחים האלו לא מייצגים כי הם לוקחים בחשבון גם את הרווחים העתידיים. השינויים החשבונאים שיושמו בתחילת שנה הקדימו את הרווחים מכמה מקורות, אך הם הקטינו את הרווחים להמשך. כדי לשמור על הרווחים האלו, החברות יצטרכו לצמוח, כדי להרוויח יותר הם יצטרכו להרוויח יותר וזה יהיה קשה, במיוחד כשהרווחים מביטוח חובה בשיא ושהשווקים הפיננסים בשיא.        


לפני שלושה שבועות שאלנו גיקס עלתה ב-530% - מתי תגיע הנפילה? - כבר אז ציינו שהיא התנתקה מהשווי הכלכלי שלה - ונראה שהתיקון הגיע. המניה זינקה יותר מ-530% ושווי השוק שלה נשק ל-100 מיליון שקל אחרי שהיא דיווחה על מיזוג הפוך של חברה-נכדה שנכנסה לוול סטריט על הטיקט של רובוטיקה, גיקס שעוסקת בשיווק וקידום ממומן באינטרנט גם הצטיידה במילת הבאזז ״AI" כדי לתמוך בראלי במניה.  

עוד הרבה לפני שהיא דיווחה היה ברור שהיא מוכרת כאן בעיקר חלום, אבל הדוחות שהגיעו המחישו את זה למספרים: צניחה של 70% בהכנסות וקפיצה של 330% בהפסד הרבעוני ל-118 מיליון שקל. 


 נמשיך עם עמלות. איך תחסכו בעמלות? הכנו כלי שבוחן את כל כל הגופים - בנקים וברוקרים וממנו תוכלו להבין אם אתם משלמים יקר,  ואיך להוזיל את העמלות - עמלות מסחר: איפה הכי זול לסחור בבורסה?