שמעון אבודרהם מנכל אמות
צילום: תמר מצפי
דוחות

אמות: ה-NOI גדל ב-19% ל-228 מ' ש', ה-FFO צמח ב-24% ל-180 מ' ש'

החברה מעלה את תחזיותיה לשנת 2022 לפיהן ה-NOI צפוי להסתכם בכ-905-915 מיליון שקל וה-FFO צפוי להסתכם בכ-713-723 מיליון שקל
דור עצמון | (2)

חברת אמות אמות -0.49% העוסקת בייזום, השכרת וניהול נדל"ן, מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה לפיהם ה-NOI גדל בכ-19% והסתכם לכ-228 מיליון שקל, בהשוואה לכ-193 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-FFO צמח בכ-24% והסתכם לכ-180 מיליון שקל לעומת כ-145 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הנקי של אמות זינק ברבעון השני בכ-56% והסתכם לכ-305 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 196 מיליון שקל ברבעון המקביל. לחברה יתרות מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-450 מיליון שקל ומסגרות אשראי בלתי מנוצלות בסך של 1.1 מיליארד שקל.

מניית אמות ירדה מתחילת השנה ב-4% למחיר של 23.4 שקל המבטא שווי של 11 מיליארד שקל. הרווח של החברה ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-195 מיליון שקל על הכנסות של 241.5 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה הרוויחה החברה 932 מיליון שקל על הכנסות של 841.6 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 11.

שווי פורטפוליו הנדל"ן המניב של החברה צמח לכ-16 מיליארד שקל, ויחד עם ההשקעות בנדל"ן בהקמה וייזום שהסתכמו למועד הדו"ח בכ-2 מיליארד שקל, סך הנדל"ן להשקעה מסתכם בכ-18 מיליארד שקל.

החברה מעלה את תחזיותיה לשנת 2022 לפיהן ה-NOI צפוי להסתכם בכ-905-915 מיליון שקל וה-FFO צפוי להסתכם בכ-713-723 מיליון שקל.

שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות: "אנו מסכמים את הרבעון השני עם תוצאות שיא המשקפות צמיחה דו-ספרתית ב-FFO, ב-NOI ובכל הפרמטרים התפעוליים. התוצאות מבטאות את עוצמתה של החברה הנובעת, בין היתר, מפורטפוליו נכסים איכותי ורחב המייצר תזרים מזומנים חזק ויציב, מביזור נכון של הפעילויות בתחומי הנדל"ן וממנועי צמיחה מפעילות ייזום ופיתוח בהיקף משמעותי".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    צחי 11/08/2022 08:33
    הגב לתגובה זו
    מנכ"ל מבנה שמתדהר "בביצועי" חברתו צריך לקחת שיערים מאמות , כיצד מנהלים חברת נדל"ן מניב !
  • 1.
    נירו 09/08/2022 10:38
    הגב לתגובה זו
    אחד שיודע
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.