איציק שנידובסקי, מנכ"ל אנליסט
צילום: יח"צ

אנליסט - מובילה בתשואות, אבל עדיין קטנה בהיקפים

אנליסט מדווחת על גידול של בהכנסות ובנכסים המנוהלים, אך הרווח צנח עקב עלייה בהוצאות הנהלה וירידה ברווחי הנוסטרו
גיא טל | (7)

בית ההשקעות אנליסט 2.6%  מהוותיקים בשוק ההון הישראלי, המנהל קופות גמל, קרנות נאמנות ותיקי השקעות הוא תעלומה. למרות התשואות הטובות, למרות השם הטוב, למרות שהבעלים הגיעו מתחום ניהול ההשקעות (בדומה לאלטשולר שחם, ילין לפידות ומור), למרות הוותק, היקף הכספים המנוהלים בבית, יחסית קטן. נכון, יש שיפור ענק לעומת השנים האחרונות וזה מתבטא גם בשווי החברה וגם בגיוסים בשנה וחצי האחרונות (היקף הנכסים בקופות הגמל ל-14 מיליארד שקל) אבל איפה אנליסט ואיפה  ילין לפידות, ואלטשולר שחם?  משהו במכונת הגיוסים של אנליסט צריך לעלות הילוך.  

לדוחות של בתי השקעות נוספים:

>>> מור גמל בדרך לבורסה; מנהלת כ-30 מיליארד שקל; קצב ההכנסות - 150 מיליון שקל (לכתבה)

>>> אלטשולר שחם מעלה הילוך - קצב רווחים של 300 מיליון שקל; מכפיל רווח של 11 בלבד (לכתבה)

כך או אחרת, בית ההשקעות מדווח כי סך ההכנסות עלה ל-36 מיליון שקל לעומת 25 מיליון ברבעון המקביל. אך עקב ירידה ברווחים מנכסי הנוסטרו של החברה ועליה בהוצאות ההנהלה ירד הרווח הנקי מ-6.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ו-7.3 מיליון שקל ברבעון הקודם ל-1.8 מיליון ברבעון הנוכחי. בתשעת החודשים האחרונים לעומת זאת הסתכם הרווח ב-15.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 4.9 מיליון שקל בשנה שעברה שנבע בחלקו הגדול מפרוץ משבר הקורונה וירידות השערים בשווקים. 

>>> נותנים לך מתנה - לא תיקח? המומחים של ביזפורטל ילמדו אותך השקעות (ללא עלות) - להרשמה לקורס

הגידול בהוצאות הנהלה נבע בעיקר עקב עליה בהוצאות שכר המותנה בהשגת יעדים אישיים, מעליה בהוצאות שיווק תפעול והפצה התלויות בהיקף הנכסים וכן מעליה בהוצאות פרסום. 

החברה מדווחת שנכון לסוף הרבעון השלישי סך הנכסים המנוהלים על ידי החברה מסתכם ל-21.4 מיליארד שקל. 5.4 מיליארד שקל בקרנות נאמנות, 14.5 מיליארד בקופות גמל ו-2.6 מיליארד בתיקי השקעות, זאת לעומת 19.9 ברבעון המקביל המייצג גידול של 7.5%. עיקר הגידול בנכסים המנוהלים הוא בסגמנט קופות הגמל שבניהול החברה. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של 405 מיליון שקל לאחר שמניית החברה הציגה עליה של כ-100% בשנה האחרונה עקב התאוששות השוק ממשבר הקורונה. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    תנודתיות נוראית 01/12/2021 12:13
    הגב לתגובה זו
    יורדים יותר מכולם. תבדקו אותם בשנת 2008, שהיתה שנה קשה. אלוהים ישמור מה שקרה אז לקופות שלהם. טבח נוראי, טבח ממש. היה לי מזל שחיכיתי עד סוף 2009, שאז הירידות נמחקו, וברחתי לילין לפידות, ששם התנודתיות הרבה יותר נמוכה. משקיעים נרתעים מהחברה הזאת. אולם יש לציין שבעליות היא עולה יותר מכולם, כמו בעת הנוכחית. הם מאד ותיקים , ואלה שבאו אחריהם השיגו אותם.
  • ירושלמי 07/12/2021 12:50
    הגב לתגובה זו
    נכון שהייתה ירידה מסחררת ב-2008, אבל אם לא נזקקת לכסף בדיוק אז והמתנת בסבלנות, העליה בחזרה הייתה לא פחות מסחררת. היה לי אמון בהם בשיא המשבר והמשכתי להפקיד - הרווח היה מסחרר בהתאם. כך שאמנם צריך עצבים מברזל כדי להיות אתם בזמן המשברים הגלובאליים, אבל הסבלנות והדבקות בהם משתלמת מאד. התנודתיות הזו, מצד שני, לא עושה להם פרסומת טובה והם חלשים בשיווק ויחצון של ההצלחות, אז זה כנראה מה שמסביר את היקף הגיוסים המצומצם יחסית. וכנראה גם הצניעות של הבעלים.
  • 2.
    משווק 30/11/2021 18:25
    הגב לתגובה זו
    פתיחת חשבון חדש כשלושה שבועות , שיוך כסף לחשבון שבועיים לפחות . התפעול קשה עד בלתי אפשרי , נכון לא חייבים כמו מור תוך שעתיים במערכת FMR אפשר תוך 3-4 ימים כמו אלטשולר , אקסלנס , ילין ואחרים. בקיצור : תשואות טובות יביאו כסף , תפעול טוב יביא המון כסף. שמחתי לעזור
  • צודק. השירות חשוב. 01/12/2021 12:15
    הגב לתגובה זו
    שילמדו מילין איך לתת שירות.
  • 1.
    מישהו 30/11/2021 09:11
    הגב לתגובה זו
    אלטשולר גייסו המון וכעת מבול של פדיונות. ילין גייסו מצוין ויום יש פדיונות. זמן הפדיונות של מור בוא יבוא. לפעמים עדיפות עיניים קטנות.
  • יוסף 30/11/2021 14:51
    הגב לתגובה זו
    0.8% אלטשולר מובילה בדמי הניהול
  • קניין 30/11/2021 14:18
    הגב לתגובה זו
    יש סבלנות ...קונה ...קונה
ישי דוידי, מייסד ויו”ר קרן פימי צילום:שלומי יוסףישי דוידי, מייסד ויו”ר קרן פימי צילום:שלומי יוסף

קרן פימי החלה בגיוס ל"קרן פימי 8", בהיקף של עד 1.5 מיליארד דולר

קרן פימי, המציינת 30 שנה להיווסדה, הינה קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל, מהמובילות בתשואות בעולם ומנהלת כיום נכסים בשווי 8 מיליארד דולר; עד היום גייסה הקרן 4.5  מיליארד דולר, 50% ממשקיעים זרים ו-50% ממשקיעים ישראלים. עם השלמת גיוס "קרן פימי 8" יעמוד סך ההון המגויס על 6 מיליארד דולר

תמיר חכמוף |

קרן פימי הודיעה היום על תחילת הגיוס  של "קרן פימי 8", ארבע  שנים לאחר סיום הגיוס של "קרן פימי 7", בה גייסה 1.25 מיליארד דולר עם עודפי ביקוש של למעלה מ- 2 מיליארד דולר. השלמת הגיוס מתוכננת עד יוני 2026. קרן פימי 8 תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה של הקרן  עד כה. הקרן תבצע השקעות ותהליכי השבחה משמעותיים בחברות ישראליות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה.


ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי: " אני שמח להודיע היום על תחילת הגיוס לקרן 8. קרן פימי תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה שלה, רכישת חברות והשבחתן. השנים האחרונות היו מאתגרות במיוחד למשק הישראלי והעולמי, עם אירועים חסרי תקדים כגון מגפת הקורונה ומלחמת 7 באוקטובר, אך גם בתקופה זו המשכנו להשקיע באופן עקבי ואף הגברנו משמעותית את פעילותנו. עובדה זו משקפת את האמון העמוק שלנו בחברות הישראליות ובפוטנציאל הכלכלי שלהן בארץ ובעולם. מאז הקמתה השקיעה פימי ב-108 חברות והביאה לישראל הון של מיליארדי דולרים ממשקיעים מובילים בעולם. הניסיון, היציבות והאיתנות הפיננסית שלנו מאפשרים לנו להמשיך ולהוביל את השוק, לזהות הזדמנויות אסטרטגיות ולייצר תשואה למשקיעים המקומיים והבינלאומיים כאחד. לקרן פימי תרומה משמעותית למשק הישראלי. חברות הקרן יצרו אלפי משרות חדשות, וחיזקו את מעמדה של הכלכלה הישראלית. תהליכי ההשבחה והשקעות של מיליארדי שקלים בחברות הגדילו את פעילויות החברות בישראל ובעולם."


קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל עם נכסים מנוהלים של מעל 8 מיליארד דולר. הקרן נמצאת באופן עקבי בין  הקרנות הטובות בעולם המשיאות למשקיעיהן את התשואות הגבוהות ביותר, בשוק המנהל השקעות בסך של למעלה מ- 5 טריליון דולר


השותפים בקרן פימי הם: המייסד והמנכ"ל ישי דוידי, השותפים הבכירים- גילון בק, לילך אשר טופילסקי, עמית בן צבי ואמיר וידמן. השותפים-אורי בוצר, רועי גזית ועידו ענפי.

המשקיעים בקרנות פימי הם 50% זרים, הכוללים את הגופים המוסדיים והפרטיים מהגדולים בעולם, בין היתר, בנקים, קרנות בבעלות מדינות, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים מהמובילים בעולם, חברות ענק בינלאומיות ועוד ו- 50% ישראלים, הכוללים בנקים, חברות ביטוח, גופים מוסדיים גדולים ומובילים בישראל, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים ועוד.

טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה

פריון: ההכנסות עלו 8%, עוברת להפסד בשורה התחתונה

פריון מסכמת רבעון עם גידול של 8% בהכנסות הכוללות ו-7% במדד הרווחיות התפעולית לפני הוצאות; אך בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 4.1 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק פריון נטוורק 7.58%   מסכמת רבעון של צמיחה חזקה בהכנסות וברווחיות, עם גידול של 8% בהכנסות הכוללות ו-7% במדד הרווחיות התפעולית לפני הוצאות. מנועי הצמיחה המרכזיים המשיכו להתרחב בקצב דו-ספרתי, והחברה ממשיכה עם בייבאק של 200 מיליון דולר

ברבעון השלישי של 2025 הציגה פריון הכנסות של 110.5 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת 102.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדד ה-Contribution ex-TAC - ההכנסות לאחר ניכוי עלויות רכישת המדיה, כלומר הסכומים שהחברה משלמת לשותפיה על מנת להציג פרסום ולמשוך תנועה, עלה ל-51 מיליון דולר, צמיחה של 7% לעומת השנה הקודמת.

ה־EBITDA המתואם זינק ב-63% והסתכם ב-12.1 מיליון דולר, המהווים 11% מההכנסות ו-24% מה-Contribution ex-TAC, לעומת 7.4 מיליון דולר בלבד ויחס של 16% ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב־12.5 מיליון דולר, עלייה של 6%, בעוד שבשורה התחתונה הבלתי מתואמת רשמה החברה הפסד של 4.1 מיליון דולר, בעיקר בשל השפעות חשבונאיות חד־פעמיות ולא כתוצאה מהרעה בפעילות.

מנועי הצמיחה: הטלוויזיות החכמות והמגזר הקמעונאי ממשיכים להוביל

מנועי הצמיחה המרכזיים של פריון המשיכו להציג קצב גידול מרשים גם ברבעון השלישי. תחום ה-CTV (Connected TV), הכולל פרסום מבוסס סטרימינג בטלוויזיות חכמות, זינק ב-75% והגיע להכנסות של 16.6 מיליון דולר. גם תחום ה-DOOH (פרסום דיגיטלי חוץ-ביתי) רשם עלייה חדה של 26% והגיע ל־24.1 מיליון דולר. ה-Retail Media, שמאפשר למפרסמים להגיע ללקוחות בנקודות המכירה הדיגיטליות של קמעונאים, צמח ב-40% והסתכם ב-29.4 מיליון דולר. מנוע הצמיחה המסורתי יותר, Search Advertising (הפרסום ממומן במנועי חיפוש) המשיך גם הוא להתרחב, עם עלייה של 9% ל-22.8 מיליון דולר, שמהווים כ-21% מההכנסות הכוללות. לעומת זאת, תחום ה-Web Advertising (הפרסום דיגיטלי באינטרנט) הציג ירידה של 11% ל־46.6 מיליון דולר, בעיקר בשל האטה גלובלית בביקושים למודעות דיספליי.

השקעות בחדשנות ובייבאק 

במהלך הרבעון המשיכה פריון להשקיע בפיתוח טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית במטרה לשפר את האפקטיביות והדיוק של הפתרונות שהיא מציעה למפרסמים. בין ההשקות הבולטות נכללות Perion Outmax, טכנולוגיית אופטימיזציה מאוחדת המבוססת על טכנולוגיית Greenbids, אשר מאפשרת למקסם ביצועים בכל ערוצי הפרסום – Social, טלוויזיות חכמות, רשתות חברתיות והרשת עצמה.