קובי שגב
קובי שגב
ניתוח

הולמס פלייס נכנסת לכושר - צפו לשיפור בדוחות הכספיים

החברה נפגעה בתקופת הקורונה, אבל המתחרות נפגעו יותר; מעבר לעבודה היברידית יחזק את תרבות הפנאי והספורט והחברה תצמח אורגנית במקביל לצמיחה דרך רכישות   
קובי שגב | (6)
נושאים בכתבה הולמס פלייס

מגפת הקורונה ממשיכה להעסיק את ישראל ואת העולם כולו. הווריאנטים השונים פוגעים במדינות או מדלגים מעליהן, בהתאם למצב החיסוני של האוכלוסייה. דבר אחד מתבהר בחודשים האחרונים במדינות המערביות - יעילות הסגרים לא מספקת. מדינות שמטילות סגרים או הגבלות "חריפות מידי" לדעת הציבור שלהן, סובלות מהפגנות ענק ובשל כך הן הולכות ומתמעטות.

נראה כי יהיו ענפים שיתאוששו ויחזרו לפעילות דומה לעידן שקדם לקורונה ויהיו ענפים שהקורונה שינתה לעד. להערכתנו, העבודה מהמשרד צפויה להשתנות ל"עבודה היברידית", כלומר שילוב של עבודה מהמשרד ועבודה מרחוק. מצד שני, ענף התעופה, ענפי המלונאות וענפי הבילוי, צפויים לגדול בחזרה.

בתוך הענפים שצפויים להערכתנו לגדול בחזרה, אנחנו מסמנים את ענף חדרי הכושר שכבר החל להתאושש באופן מהיר והוא שצפוי להראות התאוששות נוספת בחודשים הקרובים.

המעבר לעבודה היברידית, צפוי להגדיל את האיזון בין חיי עבודה וחיי פנאי, באופן שלא היה בעבר. אנשים שחוסכים את זמן הפקקים למשרד ואת זמן שיחות החולין בקפיטריה, יכולים להמיר אותו להגדלת חיי הפנאי. המשקל ההולך וגדל של חיי הפנאי, יוצר ביקוש למוצרי צריכה הקשורים לתחביבים שונים ובין השאר, מפנה לאנשים יותר זמן לכושר, ספורט ואורח חיים בריא.

ענף חדרי הכושר בישראל

כדי להבין מדוע כדאי להתבונן מקרוב על הענף, נציג את מצב השוק ומה קרה לו בזמן הקורונה. ערב פרוץ הקורונה נאמד שוק הכושר בישראל ב 3.5-4 מיליארד שקל (הכנסות שנתיות) המתפלגות בין מכוני כושר, קאנטרי קלאבים וחדרי סטודיו. צמיחת השוק לאורך העשור האחרון עמדה על שיעור של כ 8%-6%.

הולמס פלייס היא הרשת הגדולה בארץ (התמזגה לפני ההנפקה עם רשת Go Active), אחריה סטודיו C (35 מועדונים), פרופיט (18), ספייס (12) וגרייטשייפ (6). בישראל קיימת תופעה ייחודית לעולם, כאשר מספר השחקנים בענף מפוזר מאוד. ישנם כ-1,700 מועדני כושר בישראל, כך שחלקם של השחקנים הגדולים בעוגה, קטן יחסית.

כנסו למידע מלא:

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הקורונה הכתה בכל הענף, הסגרים וההגבלות הביאו להקפאת מנויים משמעותיות בכל מועדני הכושר. הקפאת המנויים היא בעייתית לחברות האלו, שכן מבחינה תזרימית, הדבר מרחיק את מועד חידוש המנוי של הלקוח ועוצר את התזרימים השוטפים.

ענף חדרי הכושר התכווץ כולו בתקופת הקורונה. סטודיו C, כידוע, הגיעה להקפאת הליכים ומועדונים קטנים נסגרו. הולמס פלייס, הגדולה בשוק, דיווחה שכל חודש של סגר, פגע ב-EBITDA (רווח תפעולי לפני ריבית, מס והפחתות) בסך של 6 מיליון שקל. אך אמרה ידועה בשוק ההון טוענת, שבעתות משבר, החלשים יוצאים מהמשחק והחזקים מתחזקים. לדעתנו, ענף חדרי הכושר, מייצג את האמרה הזו באופן המובהק ביותר.

הולמס פלייס -  אנחנו מסמנים את הולמס פלייס, כמניה שכדאי להתעמק בה.

החברה הונפקה בסוף 2017 והיא נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של כ-376 מיליון שקל. החברה מציעה שני פורמטים. הראשון, מועדוני פרימיום, תחת המותגים אנרג'י (לצעירים) ופמילי (למשפחות) ומועדוני Low Cost תחת המותג אייקון (ללא בריכה, שירותי מגבות וכו') שם דמי המנוי החודשיים המקובלים הם 99-199 שקל.

מועדונים גדולים הם לרוב בסגנון קאנטרי קלאב, הכוללים בריכה, ספא וכו'. מועדון מסוג זה מייצר הכנסות שנתיות של כ-20 מיליון שקל בשנה ו-EBITDA של כ 6 מיל' שקל לאחר שלוש שנים של התייצבות מיום הפתיחה. עלות הקמת מועדונים מסוג זה היא גבוהה, אך בעל הנכס בו נמצא מכון הכושר, מממן, בדרך כלל, כ-85% מעלות ההקמה. בתמורה הוא מקבל "עוגן" שוכר יציב שמושך תנועת קהל שמגיע גם לעסקים האחרים הפועלים באותו מתחם. בנוסף, נחתם חוזה ארוך טווח שפועל לטובת שני הצדדים. כיום יש לרשת 29 מועדונים בפורמט זה.

מועדוני אייקון הם קטנים יותר. לטענת החברה, מועדון אייקון ממוצע, מכניס כ-4.5 מיליון שקל בשנה ומייצר EBITDA של 1.5 מיליון שקל לאחר שנה של התייצבות. הקמת מועדון Low Cost עולה 5-6 מיליון גם כאן, בעל הנכס עוזר במימון ההקמה בכמחצית מהעלות. מדובר באותה משוואת win win בה בעל הנכס מקבע פעילות מושכת קהל וחוזה ארוך טווח. כיום יש לרשת 23 מועדונים מסוג זה.

החברה לא עצרה את תהליך הצמיחה שלה, גם בתקופת הקורונה. היא המשיכה לקדם פתיחת 5 מועדוני אייקון ומועדוני פרמיום בהרצליה, בחדרה ונמצאת בעיצומה של בניית מועדון בכ"ס. החברה הייתה איתנה מספיק כדי לגייס הון נוסף, במהלך תקופת הקורונה ויחד עם תהליך התייעלות שכלל הוצאת עובדים לחל"ת, קיצוץ בהוצאות מטה, היא יוצאת מהמשבר חזקה מהמצב בו נכנסה אליו.

הולמס פלייס גם צומחת דרך רכישות. בדרך הזו, היא רוכשת סניף עובד עם מאות מנויים ובמקביל, מוציאה מתחרה מהשוק. החברה רכשה את רשת מועדוני זאוס שפעלה בראשל"צ ובבורסה בר"ג, רגע לפני שהונפקה. בנוסף, רכשה את מועדון ג'ימי בתל אביב, בינואר 2020 ואנחנו מניחים שהיא תמשיך לרכוש. בתקופת הקורונה, החברה השכילה לנצל הזדמנויות עסקיות. רשתות אחרות שהחליטו לסגור סניף, העדיפו להעביר את המועדון לידי הולמס פלייס על פני ביצוע החזרים לכל הלקוחות המאוכזבים. בדרך הזו, קיבלה הולמס פלייס קהל לקוחות ותמורה כספית והתכנות שהלקוחות ימשיכו איתה הלאה.

 על מה כדאי להסתכל

הרבעון השלישי שתוצאותיו טרם פורסמו, יהיה רבעון במהלכו כל המועדונים פעלו באופן מלא. לחברה היו בתחילת הרבעון 52 מועדונים, ועוד 9 מועדונים בשלבי הקמה. החברה מודדת את כמות הכניסות היומיות למועדוניה. ערב הקורונה המספר עמד על כ-31,000 אלף מנויים ביום (מתוך כ-135,000 מנויים קיימים). לאחר הסגרים, המספר ירד לכ-8,000 ביום, ואילו בפתיחת הרבעון השלישי של 2021, המספר חזר קרוב מאוד ל -30,000 ביום. ככל שנראה בדוחות הקרובים, שאכן המספרים חוזרים למצבם טרום הקורונה הרי שהביטחון שלנו בהשקעה במניית החברה יתחזק.

בשורה התחתונה

רשת הולמס פלייס נמצאת בנקודת פיתול עסקית. במבחן המאקרו ההשפעה השלילית של הקורונה שככה, והרבעון השלישי יציג תנועת לקוחות של ימי טרום קורונה. הפופולריות של העבודה מהבית והשיח המתעורר על מעבר ל 4 ימי עבודה, עשוי לתמוך אף הוא בשיפור בעסקי הפנאי בכלל ובעסקיה של הולמס פלייס בפרט. החברה מסיימת את תקופת הסגרים והמגבלות שהיא רזה וחטובה מתמיד, הוצאות המטה של החברה צומצמו מ-40 מיליון שקל ל-25 מיליון שקל בשנה. החברה הגדילה את מספר המועדונים שלה ומועדונים נוספים יפתחו בחודשים הקרובים.

ומה עם המתחרים? הרוב במצב קשה, חלקם פשטו רגל וחלקם יצאו מהתקופה בשן ועין.

בשוק המניות הישראלי, אין "מציאות", רוב המניות התאוששו יפה בשנה וחצי האחרונות, עם זאת, המקרה של הולמס פלייס מראה שלעיתים, מתחברים להם סביבה עסקית תומכת, והבשלת תהליכים פנימיים בחברה באופן שישפיע לחיוב על האופק העסקי שלה.

 

 קובי שגב, שותף מנהל בבית ההשקעות אקורד.

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חברה טוב והיא תעלה עוד הרבה (ל"ת)
    אביעד 19/11/2021 16:28
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רוני 19/11/2021 07:38
    הגב לתגובה זו
    מעברים את החתימה של הלקוח דרך סורק לחוזה אחר ... שלו ידע עליו הלקוח .. ותובעים משפטית . איך יכול להיות שי להם 30000 אלף תיק הוצאה לפועל
  • 4.
    טוב מאוד, כי השקעתי בהם כשהם היו ברצפה... (ל"ת)
    דש 17/11/2021 18:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משה - חיפה 17/11/2021 14:06
    הגב לתגובה זו
    לא מכיר בן טדם אחד שנדבק במכון כל תקופת הקורונה ועד עכשיו משמע נתניהו היה דפוק שסגר חדרי כושר לעומת זה הוא פתח כוללים ששם היתה הדבקה המוניתטוב שהוא לא בהגנ השלטון יותר.
  • 2.
    באמת מכוני הכושר מלאים (ל"ת)
    יוסף 17/11/2021 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גבע 17/11/2021 13:18
    הגב לתגובה זו
    אין מציאות בשוק. צריך לחפש טוב טוב
בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?

האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?

מנדי הניג |

האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?

האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק. 

"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".

רבעון חזק שעלה על התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.

הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: טבע, פיננסים ודוחות כספיים

מערכת ביזפורטל |
יום המסחר האחרון של השבוע צפוי להיפתח במגמה חיובית מתונה כשהמניות הדואליות יתמכו עם פער של כ-0.2%, למרות התנודתיות הגבוהה המדדים רושמים עד כה שבוע חיובי כשת"א 35 בעליה של 0.4% מתחילת השבוע בעוד ת"א 90 הוסיף כמעט 1%. 

הדרישה של הממונה על שוק ההון, עמית גל, מ-8 חברות ביטוח להוזיל את פרמיות ביטוח הרכב וצד ג' עד לסוף פברואר גרמה ללחץ בענף, ות"א ביטוח נעל אתמול בירידה של 1.7% אחרי ששלשום איבד 4.2% - מתחילת השבוע הוא בירידה של 4.6% . במקביל שוחחנו עם רונן אגסי מנכ"ל מגדל ביטוח  על הנושא והוא אמר לנו ״עברנו בדיקה מלאה במשרד האוצר - לא נדרשנו לשנות תעריפים״ בראיון סקרנו את תוצאות חברת הביטוח, את היעדים שלהם להמשך ואיך רווחיות חיתומית היא כמעט תמיד פועל יוצא של איכות התיק.

אנחנו לא מבינים איך תחום הביטוח הגיע לאן שהוא הגיע בשנים האחרונות. זינוק של פי 3 ברווחים ובמחירי המניות בתוך פחות מ-3 שנים. שאלנו את רונן אגסי אם הוא היה מאמין בחלומות הכי וורודים שלו שזה יקרה? הוא אמר שהיו לו חלומות ויש לו עדיין והוא מצפה להמשיך לגדול ולצמוח, אבל כשהוא נכנס הוא לא חשב בחלומות הוורודים ביותר שזה מה שיהיה בפרק הזמן הזה 

כשהוא מסתכל קדימה הוא אופטימי. מגדל תספק בקרוב תחזית קדימה והיא תהיה טובה. חברות הביטוח נהנות ממרווחים טובים בתחום הביטוח ומפעילות חזקה ורווחית בתחום ניהול ההשקעות לצד רווחי נוסטרו מרשימים. גם אם מנטרלים את רווחי הנוסטרו החריגים כי שוק ההון חזק, וגם אם לוקחים בחשבון סוג של רגולציה שתוריד את המרווחים בביטוח, זו חברה שאם לפני 4 שנים דיברה על רווח מייצג של 500 מיליון שקל, היא עכשיו ברמות של 1.4-1.5 מיליארד שקל. מכפיל רווח של כ-10. אם נהיה שמרנים עדיין נהיה בסביבת רווח של קרוב למיליארד, מכפיל רווח של 14. זה הסיפור של חברות הביטוח. 



נמשיך עם טלסיס טלסיס 0%  . החברה דיווחה על תוצאות פושרות יחסית, אבל יש סיפור מעניין בדרך שלה עד לכאן ואולי גם לעתיד. טלסיס  היא במקור חברת הפצת רכיבים שראתה שכדי לצמוח צריך להיכנס לטריטוריות נוספות והקימה פעילות של פיתוח-ייצור רכיבים בעצמה. היא הבינה שהשוק רוצה לא רק רכיבים אלא מערכות מוגמרות לפי אפיון ונכנסה לנישה הזו עוד שהיתה בוסרית.

הפעילות הזאת הפכה להיות במהירות גדולה מהחברה כולה כשהיא הופכת למרכז הרווח ואחראית על הרוב הגדול של השווי. הפעילות הזו נכנסה לסוג של קיפאון, אבל היא עדיין רווחית מאוד. בשנה האחרונה תחום ההפצה מזנק בפעילות וברווחיות. בשורה התחתונה החברה מרוויחה בקצב של 120 מיליון שקלים, הרוב הגדול זה פיתוח-ייצור מארזי רכיבים מיוחדים, כ-15% מהרווח זה הפצה. החברה נסחרת ב-1.8 מיליארד שקל - מכפיל רווח של 15. התוצאות יציבות ברבעונים האחרונים.