מפעל פלדה מתכת
צילום: Istock
דוחות

סקופ קופצת ב-13% ברקע הדוחות: המכירות עלו ב-22%, הרווח שולש

מכירות יבואנית ומשווקת מוצרי הפלדה הסתכמו ב-656.6 מיליון שקל. הרווח גדל ל-79 מ' ש' לעומת 26.5 מ' שנה קודם לכן
סתיו קורן | (2)
נושאים בכתבה סקופ רבעון שני

קבוצת  סקופ 0.63%   המייבאת ומשווקת מוצרי פלדה ומתכת מדווחת על תוצאות טובות לרבעון השני של 2021, ומניית החברה מזנקת ב-13% נכון לזמן כתיבת שורות אלה. הכנסות החברה צמחו ב-22%, והסתכמו בכ-656.6 מיליון שקל, לעומת כ-537.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות עלו בעקבות הגידול בביקושים למוצרי החברה בחברות הבנות בחו"ל, וכן בסביבת מחירים תומכת למוצרי החברה.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-115.2 מיליון שקל מול כ-49.6 מיליון שקל שנה קודם לכן. הרווח הנקי בתקופה עמד על כ-79.3 מיליון שקל, פי שלושה ויותר לעומת כ-26.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-249.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-161.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-49.6 מיליון שקל, לעומת 29.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

שתי סיבות אפשריות לשיפור בפעילות: הראשונה, היא שבתחילת 2020 החברה התרחבה לתחום המשאבות עם רכישת "המניע" הפעילה התחום זה 80 שנה. ענף המשאבות הינו ענף גדול ורחב בתעשייה הישראלית, והשלישי המכניס ביותר מבין מגזרי הפעילות של סקופ.

הסיבה השנייה לשיפור טמונה בבניית המחסנים שהחברה השכילה לבנות בעצמה לשימוש חברות הבנות בחו"ל, צעד שגם מבטיח את אחסנת המלאים שלה וגם חוסך בהוצאות השכירות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ירושלמי 01/08/2021 13:22
    הגב לתגובה זו
    אחת הטובות בבורסה
  • 1.
    Hdhdh 01/08/2021 12:34
    הגב לתגובה זו
    של המלט שנרכשה ונמחקה חבל שאין לי אותה יותר אחלה מנייה לדעתי הייתה קנייה מעולה באזור 7700-8000 ברכות למי ששם לא הייתי ממהר למכור.אפשר להחזיק לטווח ארוך התחום שלהם מעולה בכל פרמטר עתידי אין סוף ביקוש למוצרים של סקופ מקווה שיהיה לי הזדמנות לחזור לנייר הזה בעתיד שתתן פיק למטה אני אשכיל לאסוף אותה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

מי שנסחרת בעליות בניגוד למגמה היא אלביט מערכות אלביט מערכות 1.63%  . אלביט פרסמה דוחות אחרי החוזה הענק אמש, כאשר צבר ההזמנות מטפס ל-25.2 מיליארד דולר, עלייה גדולה בהזמנות מאירופה וישראל, וירידה ראשונה זה זמן באסיה-פסיפיק אלביט: הרווח מעל הצפי, ההכנסות מעט מתחת; הצבר ממשיך לגדול. ברקע הדוחות שוחחנו עם מנכ"ל החברה בצלאל מכליס, שדיבר על על הצעות רכישה לחברה: "אלביט היא חברה ישראלית ציונית, מחוברת למערכת הביטחון בקשרי שותפות ארוכי טווח"; על העובדים: "לב ההצלחה של הארגון. גייסנו 2,000 עובדים השנה נגייס מספר שומה בשנה הבאה". מה מציע לצעירים ללמוד? "יש לי שני ילדים שלומדים כעת בטכניון. צריך ללמוד מה שאוהבים, זה הכי חשוב"  מנכ"ל אלביט: "פרויקט הלייזר חשוב, אבל הוא לא היחידי, יש לנו מספר מנועי צמיחה קדימה"


הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


מבול הדוחות ממשיך גם הבוקר, עם שני בנקים נוספים, לאומי לאומי 2.03%  ומזרחי טפחות מזרחי טפחות 1.62%  . לאומי מציג רווח של 2.7 מיליארד שקל, עלייה משמעותית לעומת הרבעון המקביל עם תשואה של 16.3 על ההון, מתוכו יחלק 2 מיליארד שקל דיבידנד (1.5 מיליארד במזומן ועוד 500 מיליון ברכישה עצמית), ובסה"כ 75% מהרווח הנקי. מנגד, מזרחי מציג ירידה בתשואה להון ל-17.6%, ובוחר לחלק "רק" 50% מהרווח הנקי כדיבידנד.


אורבניקה אורבניקה -4.49%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -0.17%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.

קריאה מעניינת - התשואות של החסכונות שלכם בחודש האחרון היו טובות, התשואות מתחילת השנה היו טובות וכך גם התשואות ב-3 ו-5 השנים האחרונות. התשואות בפנסיה היו כפולות ומשולשות מהממוצע ארוך הטווח, וזה מספק לכם הפתעה חיובית להמשך - עלייה משמעותית בקצבה התיאורטית. בפועל, למרות כל מה שאומרים לכם, לחלק גדול מכם יש פנסיה טובה שתספיק לתקופת הפנסיה. דירוג הפנסיה - מי הקרן המובילה ומי המאכזבת?



קסטרו
צילום: אסיה רביבו

קסטרו מציגה רבעון של צמיחה ושיפור רווחיות, אך תשעת החודשים עדיין מושפעים מפעילות ״עם כלביא״

הרווח מפעילות רגילה עלה ב-40% ל-9.4 מיליון שקל ללא השפעת רווח חד פעמי ממימוש נדל״ן אשתקד; לחברה יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים ב-36 מיליון שקל וחלוקת דיבידנד מצטברת של 8 מיליון שקל מתחילת השנה

ליאור דנקנר |

 קסטרו קסטרו -0.17%  בדוחות פושרים לרבעון השלישי בהמשך לדוח מאכזב של החברה הבת, אורבניקה אורבניקה -4.49%  . קסטרו מדווחת על רווח של 25 מיליון שקל בשורה התחתונה לעומת רווח של 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות זינקו דווקא ל-565.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-507.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. בגילום שנתי, הרווח עומד על  מעל 100 מיליון שקל. החברה בשווי של כ-1.48 מיליארד שקל - כלומר מכפיל של כ-15. 

לדברי יאיר אוחיון, מנכ״ל קבוצת קסטרו-הודיס, תוצאות הרבעון השלישי משקפות צמיחה בהכנסות, שיפור ברווחיות ושיפור במכירות בחנויות זהות, לצד המשך התבססות של אורבניקה והודיס כמנועי צמיחה מרכזיים והמשך מגמת השיפור במותג קסטרו. אוחיון מציין כי הנהלת הקבוצה ממשיכה לפעול לשיפור היעילות התפעולית והרחבת רשת החנויות, תוך ניצול איתנות פיננסית ותזרים חיובי.

המכירות בחנויות זהות (Same Store Sales, SSS) עלו ב-6.8% לרבות באתרי הסחר המקוונים. בתחום אופנת ההלבשה נרשם גידול של 6.2%, בתחום אביזרי האופנה נרשמה צמיחה של 8.5% ואילו תחום הקוסמטיקה רשם ירידה של 11%.

 בתשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה הקבוצה גידול של 5.1% אחוז במכירות החנויות הזהות, כאשר תחום הלבשה צמח ב-5%, תחום אביזרי האופנה ב-7%  וירידה בקוסמטיקה של 6.4%. 

הפדיון החודשי הממוצע למ״ר של רשת החנויות בישראל עלה ברבעון השלישי ל-2,057 שקל למ״ר, עלייה של 5.6%. בתשעת החודשים הראשונים נרשמה יציבות יחסית בפדיון למ״ר, שעמד על 1,936 שקל לעומת 1,941 שקל.