קו מנחה: רווח תפעולי רבעוני של 4 מ' ש' על הכנסות של 19 מ' ש'
קבוצת קו מנחה המספקת מידע ממוחשב בנושאי שוק ההון והפיננסים, מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2020. הכנסות הרבעון הסתכמו בכ-19 מיליון שקל לעומת כ-21.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, אך מעל כ-17.7 מיליון שקל ברבעון השני. הירידה מיוחסת למכירת פעילויות עסקיות במהלך השנה השוטפת, לצד קיטון בכמות האגרות הממשלתיות.
על אף הקיטון בהכנסות, החברה הציגה שיפור ברווחיות הגולמית שעמדה על 52% לעומת כ-48.6%. הרווח התפעולי הסתכם ב-3.3 מיליון שקל אבל בנטרול הוצאות בגין פעילות חדשה (תחום דירוג האשראי) הרווח התפעולי מסתכם בכ-4 מיליון שקל - 10% מעל הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, החברה דיווחה על רווח נקי בסך של 800 אלף שקל, בנטרול ההוצאות של הפעילות החדשה מדובר כ-1.5 מיליון שקל, לעומת כ-1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. נזכיר, כי ברבעון השני הרווח הנקי הסתכם בכ-6.3 מיליון שקל, הכולל הכנסות אחרות בסך 4.6 מיליון שקל ממכירת אתר ביזפורטל. בניכוי הכנסות אחרות, הרווח הנקי הסתכם בכ-1.7 מיליון שקל.
הירידה בהכנסות מיוחסת למכירת פעילות ביזפורטל ולירידה בפעילות המגזר הממשלתי. מנגד, החברה ממשיכה לגדול בפעילויות שנרכשו מיינביז ופינבוט שמספקות שירות CRM והנהלת חשבונות/ חשבות דרך מערכות מתקדמות (Saas). ההכנסות בתחום זה הסתכמו ב-1.5 מיליון שקל לעומת 0.6 מיליון שקל ברבעון מקביל.
המזומנים נטו, נכון לתום הרבעון, עמדה על 51.7 מיליון שקל. תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם ב-1.5 מיליון שקל. סך ההון של החברה 107 מיליון שקל.
על רקע הדוחות נמסר מהחברה - "אנחנו מסכמים רבעון טוב, עם רווח תפעולי של 3.3 מיליון שקל. אנחנו שמחים על רבעון עם צמיחה משמעותית של פעילות ה-CRM ורבעון מלא ראשון של פעילות דירוג האשראי. בנטרול ההוצאה בגינה, הרווח התפעולי הוא כ-4 מיליון שקל - גידול נאה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. פעילויות אחרות בקבוצה הפגינו איתנות ושמרו על יציבות גם בתקופת הקורונה, ובמקביל אנו עמלים על חיזוק מעמד החברה בשווקים בהם היא פועלת, תוך מיקוד בהמשך הצמיחה והשאת ערך לבעלי המניות".
- בעלת השליטה בגיידליין מנסה למחוק אותה מהמסחר
- קו מנחה עלתה לאחזקה של 80% בסיירינקס תמורת כ-5 מ' ש' נוספים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 2.6% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

רובינהוד דוחפת את שוקי התחזיות לספורט
לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026
