חשבים
צילום: יחצ

קו מנחה: רווח תפעולי רבעוני של 4 מ' ש' על הכנסות של 19 מ' ש'

ההכנסות ירדו, הרווחיות עתה; פעילות ה-SaaS של החברה צמחה; פעילות המידע הממשלתי ירדה 
אור צרפתי |
נושאים בכתבה קו מנחה

קבוצת קו מנחה המספקת מידע ממוחשב בנושאי שוק ההון והפיננסים, מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2020. הכנסות הרבעון הסתכמו בכ-19 מיליון שקל לעומת כ-21.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, אך מעל כ-17.7 מיליון שקל ברבעון השני. הירידה מיוחסת למכירת פעילויות עסקיות במהלך השנה השוטפת, לצד קיטון בכמות האגרות הממשלתיות. 

 

על אף הקיטון בהכנסות, החברה הציגה שיפור ברווחיות הגולמית שעמדה על 52% לעומת כ-48.6%. הרווח התפעולי הסתכם ב-3.3 מיליון שקל אבל בנטרול הוצאות בגין פעילות חדשה (תחום דירוג האשראי) הרווח התפעולי מסתכם בכ-4 מיליון שקל - 10% מעל הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, החברה דיווחה על רווח נקי בסך של 800 אלף שקל, בנטרול ההוצאות של הפעילות החדשה מדובר כ-1.5 מיליון שקל, לעומת כ-1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. נזכיר, כי ברבעון השני הרווח הנקי הסתכם בכ-6.3 מיליון שקל, הכולל הכנסות אחרות בסך 4.6 מיליון שקל ממכירת אתר ביזפורטל. בניכוי הכנסות אחרות, הרווח הנקי הסתכם בכ-1.7 מיליון שקל.

הירידה בהכנסות  מיוחסת למכירת פעילות ביזפורטל ולירידה בפעילות המגזר הממשלתי. מנגד, החברה ממשיכה לגדול בפעילויות שנרכשו מיינביז ופינבוט שמספקות שירות CRM והנהלת חשבונות/ חשבות דרך מערכות מתקדמות (Saas). ההכנסות בתחום זה הסתכמו ב-1.5 מיליון שקל לעומת 0.6 מיליון שקל ברבעון מקביל.     

 

המזומנים נטו, נכון לתום הרבעון, עמדה על 51.7 מיליון שקל. תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם ב-1.5 מיליון שקל. סך ההון של החברה 107 מיליון שקל. 

על רקע הדוחות נמסר מהחברה - "אנחנו מסכמים רבעון טוב, עם רווח תפעולי של 3.3 מיליון שקל. אנחנו שמחים על רבעון עם צמיחה משמעותית של פעילות ה-CRM ורבעון מלא ראשון של פעילות דירוג האשראי. בנטרול ההוצאה בגינה, הרווח התפעולי הוא כ-4 מיליון שקל - גידול נאה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. פעילויות אחרות בקבוצה הפגינו איתנות ושמרו על יציבות גם בתקופת הקורונה, ובמקביל אנו עמלים על חיזוק מעמד החברה בשווקים בהם היא פועלת, תוך מיקוד בהמשך הצמיחה והשאת ערך לבעלי המניות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.