מימון ישיר - הרווח זינק ב-50% ל-38 מיליון ש'; זה לא רווח מייצג
חברת האשראי החוץ בנקאי מימון ישיר -2.06% מדווחת על גידול של כ-2.2% בהכנסות ל-146 מיליון שקל, ועל זינוק של 50% ברווח הנקי לרמה של 38.3 מיליון שקל. למרות המשבר, החברה מדווחת על ירידה של כ-60% בהוצאה לחובות מסופקים לכ-7.8 מיליון שקל. בנוסף, החברה נקטה בתכנית התייעלות שהובילה לחיסכון של כ-13 מיליון שקל.
ההכנסות ברבעון השלישי לשנת 2020 הסתכמו בכ-146 מיליון שקל לעומת כ-142.8 ברבעון המקביל אשתקד. עיקר העלייה נובעת מרכיב ההצמדה - עליית המדד ברבעון השלישי בשיעור 0.1%, מול שחיקה בשיעור של 0.7% בתקופה המקבילה אשתקד וכן, גידול בריביות ללווים בשיעור של כ-0.4% בשל גידול בסיכוני גבייה לאור המשבר. כמו כן, היקף תיק ההלוואות הממוצע המוחזק על ידי החברה עלה בכ-37% בעקבות הגידול בהיקף ההון והקיטון בהמחאות תיקי הלוואות ביחס לתקופה מקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-38.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-25.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-49%. החברה נקטה בתכנית התייעלות שבעקבותיה הוצאות החברה היו נמוכות יותר בכ-12.6 מיליון שקל מאשר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, הרווח הנקי הושפע מההלוואות שהועמדו בריבית גבוהה יותר שנועדה לשקף את הגידול המסוים בסיכון עקב המשבר ומעליית המדד בשיעור של 0.1% לעומת שחיקה של 0.7% ברבעון המקביל אשתקד, כאמור, שתרמה לעליה בהכנסות מהצמדה. בנוסף, חלה ירידה במהלך הרבעון השלישי בהוצאות חובות מסופקים ואבודים. ירידה זאת נובעת מירידה חדה בשיעור הלקוחות שנכנסו לכשל ברבעון השלישי וכן, מעליה בשיעור הריקברי של ההלוואות שהיו בכשל. במילים אחרות, מימון ישיר מציגה הפרשה נמוכה מהצפוי בגין הפסדי אשראי בגלל ריקברי של הערכות קודמות. המשמעות היא שההוצאות בגין הפסדי אשראי היו אמורות להיות גבוהות יותר. זה די ברור על רקע הקורונה והחשש הגדל ממשבר כלכלי כזה שיגרום לחובות שלא יוחזרו למערכת הבנקאית והחוץ בנקאית. אז אומנם מדובר בתוצאות טובות, אבל קחו את המספרים בערבון מוגבל.
הוצאות החובות המסופקים ואבודים הסתכמו ברבעון השלישי בכ-7.8 מיליון שקל לעומת כ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וכ-25.7 ברבעון השני של 2020. הירידה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נבעה משיפור בשיעורי הגביה מהלקוחות וירידה חדה בתיקים שהועברו לטיפול משפטי. במהלך הרבעון השלישי שיעורי הגביה היו טובים יותר אף מהתקופה של טרום משבר הקורונה.
- דמרי מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ברבעון ורווח של 45 מ' ש'
- אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נזק האשראי המשוקלל ברבעון השלישי של 2020 הסתכם ב-0.91% ומשקף שיפור ביחס לרבעון המקביל אשתקד שבו הסתכם נזק האשראי המשוקלל ב-2.64%. השיפור נובע ממודל האשראי, הקשחת החיתום בתקופת משבר הקורונה, שיפור הגבייה והקטנת החשיפה להלוואות שאינן מגובות בטוחה.
הוצאות המימון נטו של החברה גדלו בכ-211% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-13.3 מיליון שקל לעומת כ-4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מעליית מדד המחירים לצרכן ברבעון השלישי לשנת 2020 בשיעור של 0.1% למול ירידה בתקופה המקבילה אשתקד בשיעור של 0.7% וכן, עקב גידול של כ-32% בהיקף ניצול האשראי.
נכון ליום 30 בספטמבר 2020 יתרת תיק ההלוואות שהעמידה ושיווקה החברה הסתכם בכ-8.6 מיליארד שקל, בדומה ליתרת התיק ליום 30 בספטמבר, 2019.
ההון של החברה נכון ליום 30.9.2020 הסתכם בכ-656.2 מיליון שקל לעומת כ-481.9 מיליון שקל ב-31.12.2019. הגידול נובע מהנפקת מניות לציבור בתמורה לכ-138 מיליון שקל (נטו) ומרווח שנרשם בתקופת הדוח בסך של כ-36.5 מיליוני שקל.
- אקונרג'י הקצתה מניות ב-250 מיליון שקל: המוסדיים הגדולים הגדילו אחזקות
- אלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
מגזרי פעילות
הכנסות תחום הלוואות רכב הסתכמו ברבעון השלישי לשנת 2020 בכ-110.7 מיליון ש"ח לעומת כ-106 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. החברה צמצמה את היקף ההלוואות בתחום זה בכ-20% ברבעון השלישי ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתחום הלוואות לרכב הסתכם בכ-24.2 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-23.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה מהלוואות שהועמדו בריבית גבוהה יותר, ירידת המדד וכן, בשל ירידה בהוצאות חובות מסופקים ואבודים.
הכנסות תחום הלוואות סולו הסתכמו ברבעון השלישי לשנת 2020 בכ-33.2 מיליון ש"ח לעומת כ-34.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. עם פרוץ משבר הקורונה החליטה הנהלת החברה להשהות את העמדת ושיווק הלוואות סולו חדשות ללקוחותיה עקב הקושי בהערכת הסיכון הטמון בהלוואות אלו על רקע המשבר. עם זאת, החברה שבה להעמיד בתחום זה פלח ספציפי של הלוואות לצורך השלמת הון עצמי לרוכשי רכבים נבחרים בלבד. היקף ההלוואות סולו שהועמד ברבעון השלישי הסתכם בכ-12 מיליון ש"ח.
הרווח הנקי בתחום הלוואות סולו הסתכם ברבעון השלישי לשנת 2020 בכ-13.4 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-3.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נבע בעקבות צמצום משמעותי בכח האדם במחלקות המתפעלות את הלוואות הסולו, קיטון בנזקי האשראי ועלייה במדד לעומת ירידה במדד ברבעון המקביל אשתקד, כאמור לעיל .

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל
הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה
קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה 1.43% הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.
הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.
מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה
בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.
- דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
- תחרות בתחום המשכנתאות - שחר אושרי יו"ר Now-On בראיון על השוק, הלקוחות, והפוטנציאל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמגוריט זינקה 8.5%, שופרסל הוסיפה 2.4%; ת"א 35 עלה בסגירה
הבנקים עלו, מניות הביטוח ירדו - כלל ביטוח בלטה בירידות
הראיון עם יו"ר מגוריט על הקרן והחלוקות דיבידנד השוטפות תרמו למניה - היא זינקה ב-8.5% - יו"ר מגוריט: "הגענו לרגע שבו אפשר להתחיל לשתף את הציבור בתזרים באופן חודשי"
הביטקוין צונח, האם זה יימשך? הביטקוין באדום: אחרי חודש קשה, מה הכיוון לדצמבר?
רמי לוי או שופרסל? הצגנו את הפוטנציאל ברמי לוי - רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת? הצגנו לאחרונה את השינוי הגדול ברבעון האחרון - לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח, והמניה אומנם זינקה. באי.בי.אי סבורים שמחיר היעד הראוי הוא 403 שקלים - פרמיה של 13%.
מנגד, שופרסל ירדה למחיר של 37.83 שקלים ובאי.בי.אי נותנים לה מחיר יעד של 47.7 שקל - כלומר, פרמיה של 29%! כן, למרות השינויים בשטח, הרי שבגלל השינויים במחירי המניות, שופרסל לטענתם אטרקטיבית יותר.
- לפידות זינקה 9.2%, בריינסוויי ב-8.3%; תמר איבדה 5.4% - המדדים ננעלו בירוק
- דוראל טסה 17%, מר 15%, שופרסל נפלה 7%; הבורסה סוגרת שבוע חיובי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל עברה מירידה בעת הפרסום לעלייה של 2.4%
הנה השורה התחתונה של האנליסטים: "למרות התוצאות החלשות לרבעון, אנו סבורים כי שופרסל טרם מיצתה את צעדי ההתייעלות ומציגה עדיין
מנועי צמיחה משמעותיים אשר צפויים להמשיך ולתמוך בשיפור ברווחיות, לצד פעולות אקטיביות לצמצום הנטישה של לקוחות. החברה ממשיכה ליישם את האסטרטגיה שלה בהסבת סניפים הפסדיים לפורמט "יוניברס" (22 סניפים הוסבו עד כה וכ-30 צפויים עד סוף השנה), בהשקת פורמטים חדשים כדוגמת
תכנית הטבות (מועדון לקוחות) SBOX אשר נראה את עיקר ההשפעה שלו בשנת 2026, השקעה ממוקדת במותג הפרטי ובשיפור חוויית הלקוח באונליין באמצעות השקת משלוח "מהיום להיום".
