רבעון חלש לדור אלון בגלל הקורונה, המשך השנה צפוי להיות טוב יותר
חברת דור אלון -0.69% מדווחת על ירידה של 35% בהכנסות ל-1.23 מיליארד שקל עקב השפעות משבר הקורונה, אך מנגד מציגה צמיחה של 13% ב-EBITDA לכ-118.4 מיליון שקל. בנוסף, החברה מדווחת על התאוששות שהמשיכה גם לאחר הדוחות של הרבעון במגזר תחנות התדלוק, חנויות הנוחות ובתי הקפה של החברה.
עליית מחירי הנפט במהלך הרבעון השני הביאה לרווחי מלאי בהיקף של כ-14 מיליון שקל
והעליות במחירי הנפט ובשווקי ההון במהלך יולי ואוגוסט עשויות להערכת החברה להניב רווחים נוספים בהיקף של כ-40 מיליון שקל עד לתום השנה.
הכנסות החברה ירדו ב-35% והסתכמו בכ-1.23 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.9 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת מכך שבמהלך חודש אפריל מכירות הדלק בתחנות התדלוק ירדו עקב הגבלות התנועה שהטילה הממשלה וכן בגלל ירידה חדה בכמויות הדלק הסילוני שנמכרו.
הרווח הנקי עמד על 52.8 מיליון שקל, ירידה של 38% לעומת רווח נקי של 85 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA (רווח בנטרול פחת, הוצאות ריבית ומיסים) עמד על 118.4 מיליון שקל, עלייה של 13% בהשוואה ל-EBITDA של 104.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון עמד על 226 מיליון שקל, ירידה של 4% בהשוואה לרווח גולמי של 235 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה מדווחת כי הגבלות התנועה שהוטלו במהלך משבר הקורונה פגעו בהכנסות החברה מתחנות התדלוק וכן מחנויות הנוחות ובתי הקפה שנמצאות סמוך לתחנות התדלוק. אך החברה מדווחת כי נרשמת מגמת התאוששות לאחר תקופת הדוחות.
שווי נכסי הנדל"ן של קבוצת דור אלון ליום 30.6.2020 עומד על כ-780 מיליון שקל, לאחר הצפת ערך של כ-43 מיליון שקל (לפני מס) בשווי פרוייקט אלוני ים.
ישראל יניב, יו"ר דירקטוריון החברה: "בהמשך לאסטרטגיית הגיוון של תחומי הפעילות, המשתקפת ביציבות במקורות התזרים והרווחיות, ומייצרת לחברה איתנות פיננסית גבוהה. כך, למרות הקורונה הסתכם ה-EBITDA של דור אלון ברבעון השני של השנה לכ- 118 מיליון שקל לעומת EBITDA של 105 מיליון שקל, בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA המתואם (בנטרול הפסדי מלאי, הכנסות/הוצאות אחרות והשפעת IFRS 16) הסתכם לכ-65 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד".
- דור אלון רוכשת 75% מקבוצת "קפוא זן" ב-130 מיליון שקל
- דור אלון רוכשת את השליטה בקפוא זן תמורת 130 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עמית זאב, מנכ"ל דור אלון: "המהלכים שנקטנו מיד עם פרוץ משבר הקורונה, באו לידי ביטוי בתוצאות הרבעון, והביאו לצמצום ניכר בהיקף השפעת המשבר על החברה. החל מחודש יוני אנו עדים להתאוששות מהירה וחזרה לצמיחה בהיקף מכירות הדלקים, חנויות הנוחות והחנויות העצמאיות. מגמות אלו מעניקות לנו רוח גבית להמשך תנופת הפיתוח העסקי של החברה. אנו צופים כי עד 2021 תשלים דור אלון פתיחה של כ-10 מתחמי תדלוק חדשים. אנו מחזקים את פעילות קמעונאות המזון של הקבוצה בחנויות נוספות של רשת am:pm, בהרחבת פעילות ה- e-commerce" וכן נשלים עד סוף השנה הסבה של 60 סניפי אלונית לפורמט "מיני סופר". הפורמט החדש שלנו עונה על צורך מובהק של הציבור וכל סניף מיני סופר שנפתח מוכר כמעט מהיום הראשון 30% יותר מהיקף המכירות באותו סניף כשפעל במתכונת של חנות נוחות".
מגזרי פעילות
מכירות הדלקים – דור אלון פתחה את השנה עם צמיחה של כ-4-6% במכירות הדלקים (טרום תקופת הקורונה) ובמהלך חודשים מרץ אפריל ספגה ירידה של עד כ-50% במכירות הדלקים בעקבות הסגרים שהושתו על המשק עם חזרת המשק לשגרה החברה מדווחת על חזרה לאותו היקף מכירות בחודש יוני כאשתקד ובחודש אוגוסט החברה כבר מדווחת על חזרה לצמיחה של כ-7% ביחס לאשתקד, החברה פתחה 2 מתחמים חדשים בחודשים האחרונים וצפויה להשלים פתיחה של כ-10 מתחמים חדשים עד סוף 2021.
המכירות ברשת החנויות am:pm גדלו ברבעון השני של 2020 לכ-122 מיליון שקל עם זינוק במכירות המקוונות. סך המכירות למ"ר בחנויות הרשת, הגיע ב-12 החודשים האחרונים לכ-53 אלף שקל וסל הרכישה המקוונת הממוצע עמד על כ-241 שקל.
- מיבואנית רכב לקונגלומרט: UMI מגיעה לבורסה עם שווי של 3.4 מיליארד שקל
- צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- 1.חברה טובה עם מיגוון פעילויות ולא מנופחת במחיר כמו השאר. (ל"ת)חנני 25/08/2020 16:24הגב לתגובה זו

צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%
הנפקה מעין פרטית למקורבים בדיסקאונט מפילה את המניה; החברה גייסה כ-50 מיליון שקל נמוך ממחיר הסגירה של אתמול בכ-10%
חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42% , העוסקת בנדל"ן יזמי ונדל"ן להשקעה ברומניה, קיימה והשלימה אמש גיוס של כ-50 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים, במסגרת מכרז מוקדם שנערך לקראת אפשרות של הנפקה לציבור. במסגרת ההנפקה הוצעו יחידות הכוללות מניות רגילות וכתבי אופציה במחיר של 925 אג' ליחידה - מחיר הנמוך בכ-10% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. בפועל ההנחה הא גדולה מ-10% כשמתחשבים בשווי האמיתי של האופציות.
מצב כזה פוגע כמובן במשקיעים הפרטיים. הם מדוללים במחיר נמוך, והמניה נופלת כעת ב-11%. צחי חג'ג' יכול היה לגייס במסגרת הנפקת זכויות א6ו באפשרויות אחרות ואז המשקיעים הפרטיים היו יכולים להשתתף בהנפקה. עם זאת, חשוב להדגיש כי גם הנפקת זכויות גורמת במקרים רבים לירידה במניה, אך היא מספקת שוויון אמיתי בין בעלי המניות.
החברה ציינה כי התקבלו התחייבויות מוקדמות לרכישת 54,059 יחידות, מתוכן בחרה להקצות 50,004 יחידות, בהיקף כספי כולל של כאמור כ-50 מיליון שקל. בין המשתתפים בהנפקה נכללו גם בעלי עניין בחברה, ובראשם נפתלי שמשון (נ.ש אחזקות), שהתחייב לרכוש כ-5,377 יחידות. עם פרסום ההודעה נרשמה תגובה חריפה מצד השוק: מניית חג'ג' אירופה צונחת כעת בכ-10% במחזור גבוה של כ-1.68 מיליון שקל. הירידה החדה משקפת את חוסר שביעות הרצון של המשקיעים מהדיסקאונט שניתן בהנפקה.
סימני שאלה. מדוע דווקא עכשיו?
הנפקה בדיסקאונט נתפסת לרוב בשוק ההון כמהלך של חולשה, כאילו החברה נאלצת "למשוך" כסף במחיר נמוך מהשוק כדי להבטיח ביקושים. מנגד, העובדה שהחברה בחרה לגייס דווקא אחרי תקופה של עליות במניה - 50% מתחילת השנה, מלמדת על רצון בעצם לדלל את החזקות בעל השליטה אחרי העלייה.
- חג'ג' אירופה תעבור מנדל"ן לגז? - "זה לא 'במקום', זה 'גם וגם'"
- חג'ג' אירופה בפרויקט של 100 מיליון דולר בבוקרשט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התגובה השלילית כעת עשויה גם לשקף חשש משבירת המומנטום החיובי שראינו בתקופה האחרונה. השאלה המרכזית היא מדוע לגייס דווקא עכשיו. ייתכן שמדובר בצורך לממן פרויקטים יזמיים חדשים ברומניה, או ברצון לנצל חלון שבו המשקיעים מוכנים להזרים הון בתנאים יחסית נוחים לחברה. לחלופין, מדובר בצעד לחיזוק הנזילות והחוסן הפיננסי של החברה, שיאפשר לה גמישות רבה יותר בשוק תנודתי. במידה וההון יופנה לפרויקטים קיימים או להשבחת נכסים, הדבר עשוי להוות בשורה למשקיעים, שכן הוא עשוי לתרום לגידול עתידי בהכנסות וברווחיות.

הבורסה בת"א סגרה על האפס; ניו מד עלתה 2.9%
טבע ירדה 3.6%, הביטוח עלה 0.85%, הבנקים ירדו 0.4%
השוק תיקן את הירידות. אולי זה בגלל שנתניהו קצת חזר בו מהאמירה הקשה של אתמול, כשבמקביל יש חדשות משרדי ממשלה מקבילים על שת"פ עם העולם. בולט במיוחד משרד האנרגיה - היו דווח על העמקת שיתוף הפעולה עם קפריסין לשם העברת גז לאירופה. מעבר לכך, נתניהו מתכנן מסיבת עיתונאים הערב בנושאים כלכליים. השוק מעריך שתהיה הרגעה מסוימת.
ידיעה נוספת בתחום האנרגיה היתה על הרחבת התשתיות לצנרת שתוביל גז מישראל למצרים - שברון נערכת להגדלת ייצוא הגז מישראל למצרים. מדובר על פרויקט לוויתן כמובן וזה השפיע על מניות לוויתן בעיקר ניו מד שזכתה כבר מהבור לתשואה עודפת על השוק בזכות הראיון בביזפורטל - יוסי אבו: "השוק מפספס את ניו מד" - מאיפה יגיע האפסייד בהמשך?
הנפקות פרטיות פוגעות במשקיעים מקרב הציבור. הנה הדוגמה האחרונה - חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42% , שקיימה אמש מכרז למשקיעים מסווגים והנפיקה עבורם מניות שדה פקטו דיללו את המשקיעים הפרטיים. להרחבה בנושא ראו כאן - צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%.
הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?
- בדרך לכלכלה סגורה? הדולר מזנק בעקבות נאום נתניהו
- נאום נתניהו, הירידות בבורסה והדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל
משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל
מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים
של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".