חניון אוטומטי של יוניטרוניקס
צילום: יח"צ

יוטרון: עסקה של 95 מיליון שקל ותוצאות חלשות במחצית הראשונה

החברה תבצע הנפקת זכויות בהיקף של כ-30 מיליון שקל בה בעלת השליטה - קרן פימי - תשתתף לפי חלקה; ההכנסות במחצית ירדו ב-33% ל-20.4 מיליון שקל; ההפסד הנקי הסתכם ב-20.7 מיליון שקל
גלעד מנדל |
נושאים בכתבה חניון יוטרון

חברת יוטרון 0% העוסקת בהקמה של חניונים ומחסנים אוטנומיים, מדווחת על תוצאות חלשות למחצית הראשונה של 2020, ובמקביל מדווחת על חתימת הסכם להקמת חניון אוטונומי בבוסטון, תמורת כ-94.6 מיליון שקל (כ-27.8 מיליון דולר). החניון האוטונומי החדש הינו החניון השלישי שמקימה החברה בבוסטון, והוא צפוי לכלול כ-596 חניות וכ-149 עמדות טעינת רכב חשמלי. ההסכם מותנה בחתימת היזם על הסכם עם קבלן ראשי (שהפרויקט מהווה חלק ממנו) והתקשרות החברה בהסכם מול הקבלן הראשי בתנאים שכבר נקבעו בהסכם של החברה עם היזם.

בנוסף, דיווחה החברה על כוונה לבצע הנפקת זכויות בהיקף של כ-30 מיליון שקל בה בעלי השליטה - קרן פימי - הודיעו לחברה כי בכוונתם להשתתף לפי חלקם. מתווה ההנפקה עדיין נידון על ידי החברה. המהלך ככל הנראה בין היתר כדי לחזק את האיתנות הפיננסית של החברה שהונה החוזר עומד על 12.3 מיליון שקל.

לצבר ההזמנות של החברה אשר עמד על כ-220 מיליון שקל בסמוך לסוף הרבעון הראשון (פורסם במסגרת הדוחות השנתיים) נוספו מאז כ-106 מיליון שקל בגין ההסכמים עליהם דווח לאחרונה.

הכנסות במחצית של 20.4 מיליון שקל, ירידה של 33% לעומת הכנסות של 30.4 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי הסתכם לכ-20.7 מיליון שקל, העמקה בהפסד של 178% לעומת הפסד של 5.5 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. החברה רשמה במחצית הפסד גולמי של 5.5 מיליון שקל לעומת רווח גולמי 1.7 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

הפגיעה בהכנסות נובעת ממשבר הקורונה שהקשה על החברה לבצע פרויקטים אצל הלקוחות שלה בארצות הברית וגרם לעיכוב בשרשרת הייצור והאספקה. הירידה בהכנסות מגיעה בתקופה לא טובה עבור החברה שכן רק לאחרונה הרחיבה החברה את מערך התפעול שלה - ההרחבה של מערך התפעול כללה עלייה משמעותית בהוצאות הקבועות של יוטרון, מה שהוביל להפסד גם בשורת הרווח הגולמי. 

החברה ביצעה מהלכי התייעלות, במהלך ההתייעלות מצאה החברה כי למספר פיתוחים של החברה אין כבר ביקוש וכדאיות כלכלית ועל כן החברה רשמה הפחתה של 6.3 מיליון שקל בשורת הנכסים הבלתי מוחשיים.

בסופו של יום החברה רשמה תזרים מזומנים חיובי של 5.1 מיליון שקל, תזרים המזומנים החיובי נובע כך שההפסד של החברה היה כאמור בחלקו מהפחתה של נכסים בלתי מוחשיים וגם מירידה בהכנסות עתידיות של חוזי הקמה, ירידה במלאי ועוד דברים שהם הפסד לכל דבר ועניין, אך לא משתקפים באופן מיידי בתזרים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.