ארז ענתבי (אלוט תקשורת)
צילום: יחצ

אלוט: צמיחה של 16% בהכנסות; מאשררת תחזית לצמיחה שנתית של 25%

החברה עקפה את צפי האנליסטים לרבעון הראשון של השנה ומאשררת צפי לצמיחה של כ-25% בהכנסות 2020; המכירות עמדו על 29 מיליון דולר, בשורה התחתונה רשמה הפסד מתואם של כ-600 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד | (2)

ספקית פתרונות בינת הרשת והאבטחה לספקיות תקשורת אלוט -0.13% הדואלית (ALLT), דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2020, עם גידול של 16% בהכנסות. החברה עמדה בצפי האנליסטים ומאשררת צפי לצמיחה של כ-25% בהכנסות 2020. בשורה התחתונה רשמה הפסד (מתואם) של כ-400 אלף דולר.

ההכנסות החברה ברבעון הראשון, הסתכמו בכ-29.3 מיליון דולר, גידול של 16% בהשוואה לכ-25.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות עלו במעט על צפי האנליסטים להכנסות של כ-29 מיליון דולר.

בשורה התחתונה הפסד של כ-1.9 מיליון דולר

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי (GAAP) של כ-1.7 מיליון דולר (5 סנט למניה), לעומת הפסד נקי של כ-3.3 מיליון דולר (10 סנט למניה) בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם בכ-400 אלף דולר (1 סנט למניה), בהשוואה להפסד נקי של 1.9 מיליון דולר (5 סנט למניה) ברבעון המקביל של 2019. החברה הכתה את  צפי האנליסטים להפסד של 9 סנט למניה.

הרווח הגולמי על בסיס GAAP, הסתכם בכ-21.7 מיליון דולר (שיעור רווח גולמי של 74.0%), שיפור של 20%, בהשוואה לרווח גולמי של כ-18 מיליון דולר (שיעור רווח גולמי של 71.2%) ברבעון הראשון של 2019.

תחזית הכנסות - צמיחה שנתית של 25%

ההנהלה מאשררת את התחזית הקודמת שפורסמה, וצופה כי ההכנסות לשנת 2020 יצמחו לטווח של 140-135 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית דו ספרתית מואצת. בנוסף, הצפי הוא כי הכנסות הרבעון השני יהיו גבוהות מההכנסות שדווחו לרבעון הראשון של 2020. בנוסף, ההנהלה ממשיכה לצפות לחזרה לרווחיות על בסיס רבעוני לפני סוף שנת 2020.

ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט: "אנו מרוצים מתוצאות החברה ברבעון הראשון. ההכנסות צמחו ב-16% בהשוואה לרבעון קודם לצד שיפור בשיעורי הרווחיות והמשך התמקדות לקראת מעבר החברה לרווחיות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דן 12/05/2020 14:01
    הגב לתגובה זו
    לא יהיה רווח
  • 1.
    רגע 12/05/2020 13:37
    הגב לתגובה זו
    אמרנו לנו שיש מעל מיליון מובטלים ושהמצב קאטסטרופלי , המשבר הגדול מאז משבר 1929 ? רואי השחרוות רואים כל כך שחור עד כדי כך שנהיים עיוורים.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."