ארז ענתבי (אלוט תקשורת)
צילום: יחצ

אלוט: צמיחה של 16% בהכנסות; מאשררת תחזית לצמיחה שנתית של 25%

החברה עקפה את צפי האנליסטים לרבעון הראשון של השנה ומאשררת צפי לצמיחה של כ-25% בהכנסות 2020; המכירות עמדו על 29 מיליון דולר, בשורה התחתונה רשמה הפסד מתואם של כ-600 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד | (2)

ספקית פתרונות בינת הרשת והאבטחה לספקיות תקשורת אלוט -0.54% הדואלית (ALLT), דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2020, עם גידול של 16% בהכנסות. החברה עמדה בצפי האנליסטים ומאשררת צפי לצמיחה של כ-25% בהכנסות 2020. בשורה התחתונה רשמה הפסד (מתואם) של כ-400 אלף דולר.

ההכנסות החברה ברבעון הראשון, הסתכמו בכ-29.3 מיליון דולר, גידול של 16% בהשוואה לכ-25.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות עלו במעט על צפי האנליסטים להכנסות של כ-29 מיליון דולר.

בשורה התחתונה הפסד של כ-1.9 מיליון דולר

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי (GAAP) של כ-1.7 מיליון דולר (5 סנט למניה), לעומת הפסד נקי של כ-3.3 מיליון דולר (10 סנט למניה) בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם בכ-400 אלף דולר (1 סנט למניה), בהשוואה להפסד נקי של 1.9 מיליון דולר (5 סנט למניה) ברבעון המקביל של 2019. החברה הכתה את  צפי האנליסטים להפסד של 9 סנט למניה.

הרווח הגולמי על בסיס GAAP, הסתכם בכ-21.7 מיליון דולר (שיעור רווח גולמי של 74.0%), שיפור של 20%, בהשוואה לרווח גולמי של כ-18 מיליון דולר (שיעור רווח גולמי של 71.2%) ברבעון הראשון של 2019.

תחזית הכנסות - צמיחה שנתית של 25%

ההנהלה מאשררת את התחזית הקודמת שפורסמה, וצופה כי ההכנסות לשנת 2020 יצמחו לטווח של 140-135 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית דו ספרתית מואצת. בנוסף, הצפי הוא כי הכנסות הרבעון השני יהיו גבוהות מההכנסות שדווחו לרבעון הראשון של 2020. בנוסף, ההנהלה ממשיכה לצפות לחזרה לרווחיות על בסיס רבעוני לפני סוף שנת 2020.

ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט: "אנו מרוצים מתוצאות החברה ברבעון הראשון. ההכנסות צמחו ב-16% בהשוואה לרבעון קודם לצד שיפור בשיעורי הרווחיות והמשך התמקדות לקראת מעבר החברה לרווחיות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דן 12/05/2020 14:01
    הגב לתגובה זו
    לא יהיה רווח
  • 1.
    רגע 12/05/2020 13:37
    הגב לתגובה זו
    אמרנו לנו שיש מעל מיליון מובטלים ושהמצב קאטסטרופלי , המשבר הגדול מאז משבר 1929 ? רואי השחרוות רואים כל כך שחור עד כדי כך שנהיים עיוורים.
עמוס לוזון
צילום: קמליה
דוחות

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל

הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוזון

קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה -0.91%   הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.

הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.

מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה

בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.

במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

רמי לוי עלתה ב-8% מאז הדוח; ת"א יורדת, מיטרוניקס מזנקת

המלצה בפרמיה של 29% לשופרסל; דצמבר נפתח ב"רגל שמאל" כשהסנטימנט מעבר לים מעיב על המדדים; עונת הדוחות מאחורינו ואפשר לסכם אותה כעונה של תוצאות טובות בפיננסים, חריקות ביזמיות הנדל"ניות ותוצאות מעורבות אצל הקמעונאיות כשהשקל גם שיחק בתפקיד מפתח

מערכת ביזפורטל |

הביטקוין צונח, האם זה יימשך? הביטקוין באדום: אחרי חודש קשה, מה הכיוון לדצמבר?


רמי לוי או שופרסל? הצגנו את הפוטנציאל ברמי לוי - רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?  הצגנו לאחרונה את השינוי הגדול ברבעון האחרון - לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח, והמניה אומנם זינקה. באי.בי.אי סבורים שמחיר היעד הראוי הוא 403 שקלים - פרמיה של 13%.

מנגד, שופרסל ירדה למחיר של 37.83 שקלים ובאי.בי.אי נותנים לה מחיר יעד של 47.7 שקל - כלומר, פרמיה של 29%! כן, למרות השינויים בשטח, הרי שבגלל השינויים במחירי המניות, שופרסל לטענתם אטרקטיבית יותר.

הנה השורה התחתונה שלהם: "למרות התוצאות החלשות לרבעון, אנו סבורים כי שופרסל טרם מיצתה את צעדי ההתייעלות ומציגה עדיין מנועי צמיחה משמעותיים אשר צפויים להמשיך ולתמוך בשיפור ברווחיות, לצד פעולות אקטיביות לצמצום הנטישה של לקוחות. החברה ממשיכה ליישם את האסטרטגיה שלה בהסבת סניפים הפסדיים לפורמט "יוניברס" (22 סניפים הוסבו עד כה וכ-30 צפויים עד סוף השנה), בהשקת פורמטים חדשים כדוגמת תכנית הטבות (מועדון לקוחות) SBOX אשר נראה את עיקר ההשפעה שלו בשנת 2026, השקעה ממוקדת במותג הפרטי ובשיפור חוויית הלקוח באונליין באמצעות השקת משלוח "מהיום להיום".

"אף שהשיפור ברווח הגולמי וירידה בהוצאות התפעוליות אינם תורגמו לשורה התחתונה ברבעון, אנו מעריכים כי המהלך המבני לשיפור היעילות התפעולית - הכולל אופטימיזציה לוגיסטית, רכישת משאיות, שיפוץ סניפים, מעבר להובלה עצמאית, צמצום פחת, חיסכון בהוצאות הוניות (חסכון של בין 150 ל-300 מיליון בשנה להערכתנו) והטמעת פתרונות טכנולוגיים - ימשיך לייצר רווחיות תפעולית גבוהה יותר ויתרום באופן מובהק ל־EBITDA בשנים הקרובות.