ארז ענתבי (אלוט תקשורת)
צילום: יחצ

אלוט: צמיחה של 16% בהכנסות; מאשררת תחזית לצמיחה שנתית של 25%

החברה עקפה את צפי האנליסטים לרבעון הראשון של השנה ומאשררת צפי לצמיחה של כ-25% בהכנסות 2020; המכירות עמדו על 29 מיליון דולר, בשורה התחתונה רשמה הפסד מתואם של כ-600 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד | (2)

ספקית פתרונות בינת הרשת והאבטחה לספקיות תקשורת אלוט 11.25% הדואלית (ALLT), דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2020, עם גידול של 16% בהכנסות. החברה עמדה בצפי האנליסטים ומאשררת צפי לצמיחה של כ-25% בהכנסות 2020. בשורה התחתונה רשמה הפסד (מתואם) של כ-400 אלף דולר.

ההכנסות החברה ברבעון הראשון, הסתכמו בכ-29.3 מיליון דולר, גידול של 16% בהשוואה לכ-25.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות עלו במעט על צפי האנליסטים להכנסות של כ-29 מיליון דולר.

בשורה התחתונה הפסד של כ-1.9 מיליון דולר

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי (GAAP) של כ-1.7 מיליון דולר (5 סנט למניה), לעומת הפסד נקי של כ-3.3 מיליון דולר (10 סנט למניה) בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם בכ-400 אלף דולר (1 סנט למניה), בהשוואה להפסד נקי של 1.9 מיליון דולר (5 סנט למניה) ברבעון המקביל של 2019. החברה הכתה את  צפי האנליסטים להפסד של 9 סנט למניה.

הרווח הגולמי על בסיס GAAP, הסתכם בכ-21.7 מיליון דולר (שיעור רווח גולמי של 74.0%), שיפור של 20%, בהשוואה לרווח גולמי של כ-18 מיליון דולר (שיעור רווח גולמי של 71.2%) ברבעון הראשון של 2019.

תחזית הכנסות - צמיחה שנתית של 25%

ההנהלה מאשררת את התחזית הקודמת שפורסמה, וצופה כי ההכנסות לשנת 2020 יצמחו לטווח של 140-135 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית דו ספרתית מואצת. בנוסף, הצפי הוא כי הכנסות הרבעון השני יהיו גבוהות מההכנסות שדווחו לרבעון הראשון של 2020. בנוסף, ההנהלה ממשיכה לצפות לחזרה לרווחיות על בסיס רבעוני לפני סוף שנת 2020.

ארז ענתבי, נשיא ומנכ"ל אלוט: "אנו מרוצים מתוצאות החברה ברבעון הראשון. ההכנסות צמחו ב-16% בהשוואה לרבעון קודם לצד שיפור בשיעורי הרווחיות והמשך התמקדות לקראת מעבר החברה לרווחיות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דן 12/05/2020 14:01
    הגב לתגובה זו
    לא יהיה רווח
  • 1.
    רגע 12/05/2020 13:37
    הגב לתגובה זו
    אמרנו לנו שיש מעל מיליון מובטלים ושהמצב קאטסטרופלי , המשבר הגדול מאז משבר 1929 ? רואי השחרוות רואים כל כך שחור עד כדי כך שנהיים עיוורים.
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה? 

בועז לוי, מנכ״ל התעשייה האווירית IAI. קרדיט: IAIבועז לוי, מנכ״ל התעשייה האווירית IAI. קרדיט: IAI
דוחות

התעשייה האווירית: הצבר צמח ל-26.5 מיליארד שקל

התעשייה האווירית סוגרת רבעון עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות ושיפור ברווחיות, אך מוקד הדוח הוא זינוק בצבר ההזמנות שחצה 26.5 מיליארד דולר

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה התעשייה האווירית

התעשייה האווירית (תע"א) מסכמת את הרבעון השלישי של 2025 עם צמיחה בפעילות, אבל הסיפור הגדול באמת נמצא קדימה, בצבר ההזמנות, שממשיך לתפוח ומסמן אופק עבודה ארוך לשנים הבאות ואת עוצמת התחום הביטחוני בישראל.

צבר ההזמנות

הסיפור המרכזי של הדוח הוא צבר ההזמנות של החברה. נכון לסוף הרבעון השלישי, צבר ההזמנות טיפס ל-26.53 מיליארד דולר, לעומת 24.95 מיליארד דולר בסוף 2024, גידול של כ-1.6 מיליארד דולר בתשעה חודשים. הצבר ברבעון הקודם עמד על 25.7 מיליארד דולר. 

הצבר פרוס לשנים ארוכות: כ-1.6 מיליארד דולר אמורים להתבצע ברבעון האחרון של 2025, כ-6.3 מיליארד דולר ב-2026, כ-5.9 מיליארד ב־2027 וכ-4.7 מיליארד ב-2028, בעוד יתרה משמעותית של כ-8.0 מיליארד דולר נדחית ל-2029 ואילך.

הגידול בצבר מתבטא גם בגידול בהתחייבויות הכוללות מקדמות מלקוחות, בעיקר בחטיבת מערכות טילים וחלל, מה שמעיד על המשך זרימת חוזים חדשים ותזרים מזומנים קדימה.