בסיס צה"ל נקסטקום
צילום: יח"צ

נקסטקום דיווחה על רווח של 13 מיליון שקל ב-2019

הכנסות החברה בשנת 2019 הסתכמו ב-346.3 מיליון שקל, גידול בהשוואה להכנסות בהיקף של 345.3 מיליון שקל ב- 2018
צחי אפרתי | (1)
נושאים בכתבה נקסטקום

קבוצת נקסטקום -2.43% , העוסקת בתכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות ופתרונות בתחומי התקשורת והאנרגיה המתחדשת, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2019.

 

הכנסות החברה בשנת 2019 הסתכמו ב-346.3 מיליון שקל, גידול בהשוואה להכנסות בהיקף של 345.3 מיליון שקל ב- 2018. ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2019 הסתכמו ב-91 מיליון שקל, בהשוואה ל- 105 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018, אז נרשמה הכנסה חריגה בגין פרויקט במגזר העל קרקעי.

 

העלייה בהכנסות החברה ב-2019 נובעת מגידול במחזור המכירות במגזרי פעילות תשתיות על קרקעיות ותשתיות אלחוטיות.

 

במגזר העל קרקעי עיקר הגידול נובע מהגדלה בסך היקפי פעילות ההתקנות עבור חלק מחברות הטלוויזיה הרב ערוציות, והתקדמות משמעותית בביצוע פרויקט עם חברת TSG מקבוצת תעשייה אווירית לישראל, פרויקט מהותי בהיקף כולל צפוי של כ-100 מיליון שקל אשר האתר הראשון בו נמצא בשלבי ביצוע מתקדמים.

 

במגזר האלחוטי עיקר הגידול בהכנסות נבע מהתקדמות בפרויקט עמק הבכא, פרויקט מהותי בהיקף של 132 מיליון שקל המבוצע עבור עמק הבכא אנרגיית רוח ובשותפות (50/50) עם קבוצת מנרב לייצור חשמל בהספק של 96 מגה-וואט באמצעות 34 טורבינות רוח. נכון ליום הדוח הכספי, השלים הפרויקט 20.6% ביצוע, ונקסטקום מכירה בהכנסות של כ-12 מיליון שקל מהפרויקט בשנת 2019 וברבעון הרביעי של 2019 מכירה לראשונה וברווח גולמי מהפרויקט בסך של כ-1.6 מיליון שקל.

 

בספטמבר 2019 התקשרה נקסטקום, במסגרת השותפות עם מנרב, עם רוח בראשית, שותפות מוגבלת לביצוע פרויקט בראשית, פרויקט לייצור חשמל בהספק של כ-190 מגה וואט באמצעות 39 טורבינות רוח ברמת הגולן ואשר התמורה הצפויה בגינו נאמדת בכ-260 מיליון שקל.

 

הצמיחה בשני מגזרי פעילות אלו, שהתבטאה בתוספת הכנסות של 12 מיליון שקל ב-2019, קוזזה בחלקה מקיטון בהיקפי הפעילות במגזר התת קרקעי, אשר מקורו בעיקר בסיום פרויקט עבור לקוח בדרום. 

הרווח הגולמי בשנת 2019 הסתכם ב-40.1 מיליון שקל, עליה בהשוואה לרווח גולמי של 38.0 מיליון שקל ב-2018. שיעור הרווחיות הגולמית ב-2019 עלה ל-11.6% מסך ההכנסות, בהשוואה לכ-11% ב-2018. הגידול ברווח הגולמי מקורו בעיקר מהגידול ברווח שנבע מפרויקטי תשתיות קווי נתונים. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם ב-10.1 מיליון שקל בהשוואה לרווח גולמי של 10.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2018.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הרווח הנקי בשנת 2019 הסתכם ב-12.7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 11.3 מיליון שקל ב- 2018. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם ב-2.7 מיליון שקל.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-2019 ב-11.6 מיליון שקל בהשוואה ל-6.6 מיליון שקל ב-2018.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רמת הגולן אמור להיות אזור תיירותי ולא תעשייתי-חזירי בצע (ל"ת)
    אמיר 28/03/2020 00:23
    הגב לתגובה זו
בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?

האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?

מנדי הניג |

האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?

האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק. 

"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".

רבעון חזק שעלה על התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.

הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

אבי שכטר מנכ"ל קבוצת מר; קרדיט: אייל טואגאבי שכטר מנכ"ל קבוצת מר; קרדיט: אייל טואג

ההכנסות צמחו, הרווח קפץ: המגזר המקומי דחף את קבוצת מר לרבעון חזק

ברבעון השלישי של 2025 הציגה קבוצת מר עלייה מתונה בהכנסות, אך שיפור חד ברווחיות הודות לשינוי בתמהיל המכירות וצמצום פעילויות רווחיות פחות. המגזר הישראלי בולט במיוחד, עם קפיצה משמעותית ברווח, בעוד שהמגזר הגלובלי נשחק בעקבות האטה בשוקי התקשורת באמריקה הלטינית. למרות זאת, הרווח הנקי של החברה מזנק, והצבר מגיע לשיא של כ-900 מיליון שקל - נתון שמסמן את המשך מגמת הצמיחה

עוזי גרסטמן |

קבוצת מר CMER  פרסמה היום את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2025, והם מציירים תמונה מורכבת אך חיובית: ההכנסות אמנם עלו בצורה מתונה ברבעון, אך הרווחיות השתפרה בצורה משמעותית, בעיקר בזכות העדפה ברורה למוצרים ולפעילויות שמניבים שיעורי רווח גבוהים יותר. ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה בכ-180.5 מיליון שקל - עלייה של כ־3.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מאחורי העלייה עומדת בעיקר הפעילות בישראל, שצברה תאוצה ובלטה ברווחיותה. מנגד, הפעילות הבינלאומית נותרה כמעט ללא שינוי, כשהירידות בתחום תשתיות התקשורת באמריקה הלטינית המשיכו להעיק על המגזר.

בפעילות החברה בישראל בלטה צמיחה חדה בהכנסות שהגיעו ל-87.3 מיליון שקל - עלייה של כ-8.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ואלם הנתון המרשים יותר הוא זינוק של כ-38.9% ברווח המגזרי, שהגיע ל-6.5 מיליון שקל. זאת הודות לשיפור ביכולות התפעול ולדגש הולך וגובר על מוצרים רווחיים יותר, במקביל לצמצום פעילויות שהניבו רווחיות נמוכה. במגזר הגלובלי נרשמה דווקא יציבות בהכנסות - כ-93.2 מיליון שקל, לעומת כ-94.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההאטה בשוקי התקשורת באמריקה הלטינית היא הסיבה העיקרית לשחיקה, אך הרווח במגזר נותר דומה לרבעון המקביל - כ-11.5 מיליון שקל, מה שמעיד על התאמה פנימית טובה לנסיבות.

הרווח הגולמי ברבעון קפץ בכ-15.7% והגיע ל-37.1 מיליון שקל, המשקפים שיעור רווחיות של 21% מההכנסות - שיפור ניכר לעומת 18% בשנה שעברה. התוצאה הזו מודגשת בייחוד לאור העובדה שההכנסות עצמן כמעט שלא השתנו: המשמעות היא שהחברה מצליחה למכור יותר מוצרים ושירותים ברווחיות גבוהה, תוך צמצום פעילויות שאינן תורמות לשורה התחתונה. הרווח התפעולי ברבעון עלה אף הוא, לכ-17.5 מיליון שקל - עלייה של כ־9.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2024. אף שהוצאות המכירה וההנהלה גדלו בגלל השקעה מוגברת בשיווק ובפיתוח פעילויות בישראל ובעולם, הרווח הגולמי החזק קיזז את העלייה הזו כמעט במלואה.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הגיע ל-13.3 מיליון שקל - עלייה של כ-14% לעומת הרבעון המקביל, ואף קפיצה משמעותית לעומת 7.7 מיליון שקל בלבד שנרשמו ברבעון השני של השנה. השיפור החד מדגיש את האפקט של שינויי התמהיל העסקי, גם בלי זינוק משמעותי בהיקף המכירות. 

בתשעת החודשים הראשונים של 2025 מצטיירת תמונה דומה: ההכנסות ירדו מעט לכ-484.5 מיליון שקל, בעיקר בגלל ירידה בפעילות תשתיות התקשורת במרכז אמריקה והשפעות מבצע עם כלביא מול איראן על שרשרת האספקה. עם זאת, הרווח הגולמי בתקופה עלה ב-12.5% והגיע ל-96.1 מיליון שקל - נתון המשקף שינוי עמוק באופן שבו החברה מתעדפת את תחומי הפעילות שלה.