יצחק תשובה
צילום: יחצ

סימנים של אופטימיות בדלק: נתגלו סימני פטרוליום בנכס של איתקה

נתגלו סימנים בנכס שבים הצפוני; שוויה של אתיקה שנרכשה ב-1.5 מיליארד דולר, נחתך בתקופה האחרונה בעשרות אחוזים; מניית דלק זינקה בימים האחרונים בכמעט 100%, אך מחירה מתחילת השנה עדיין מבטא נפילה של 80% 
נושאים בכתבה אתיקה דלק קבוצה

מניית דלק זינקה ב-100% בימים האחרונים - מרשים, סימן לאופטימיות זהירה, ועדיין מניית החברה מתחילת השנה צנחה ב-80% - במקביל אגרות החוב של החברה מבטאים תמחור של הסדר חוב.  על רקע הקשיים בחברה דלק קבוצה -0.58% מדווחת כי נתגלו סימני פטרוליום, בנכס הנפט איזבלה בו מחזיקה (10%), החברה הבת איתקה (100%). ההודעה מגיע לאחר ששוויה של איתקה נחתך בעשרות אחוזים.  על פי הודעת החברה, Total E&P North Sea UK המשמשת כמפעיל בנכס הנפט הודיעה לה כי, במהלך קידוח ניסיון נתגלו סימני פטרוליום בשכבות המטרה בקידוח. המפעיל מסר כי עקב לחץ גבוה וטמפרטורה גבוהה בשלב זה לא ניתן לבצע מבחני הפקה באמצעות הציוד הקיים. אך, בכוונת המפעיל לבחון חלופות שונות לביצוע מבחני הפקה בנכס הנפט במועד מאוחר יותר. על פי תנאי העסקאות, איתקה לא נושאת בתשלום בגין חלקה בנכס הנפט(10%). דלק קבוצה והסדר החוב שבדרך קבוצת דלק נמצאת בתקופה קשה, בין היתר, בעקבות המשבר האחרון - משבר הקורונה, והצניחה במחירי הנפט והגז. מתחילת החודש צללה מניית החברה בכ-72%, והשלימה צניחה של כ-81% מתחילת השנה. השווי של הקבוצה בשוק הוא 1.2 מיליארד שקל נמוך עשרות אחוזים מתחת להון העצמי. כשזה קורה יש תרחיש אחד ברור - השווי בספרים לא מייצג. כשזה קורה, החברה צריכה להביא מעריך שווי שיגיד מה השווי האמיתי של הנכסים - תרחיש של מחיקת ענק בדלק הוא אפשרי בהחלט.  במקביל לקריסה במניה, אגרות החוב קרסו גם. הן נסחרות בתשואת זבל של עשרות אחוזים, בכללן גם אגרות החוב לזמן קצר. התשואה באגרות החוב משקפת ציפייה של השוק לפשיטת רגל או להסדר חוב. כל זה, לצד הלחץ מצד הבנקים להעלות ביטחונות חייבו את תשובה לממש את אלעד מגורים. השאלה אם זה יספיק? ממש לא בטוח. שוויה של איתקה שנרכשה ב-1.5 מיליארד דולר נחתך בעשרות אחוזים. הערכה של חצי מיליארד דולר היא לא מנותקת, אם כי חלק גדול מהתפוקה לשנתיים הקרובות גודר. גידור זה נחמד, אבל צריך לזכור - גידור עולה כסף. חוץ מזה, אי אפשר לגדר הכל. יש עדיין חשיפה - כשהנפט והגז יורדים בכ-40% מתחילת השנה, עולה שאלה - מה גודר, כמה, באיזה מחיר, מה ההתניות של הגידור? מעבר לכך - ירידה במחירי הנפט והגז, עלולה לפתוח את החוזים הקיימים - מצרים וירדן עלולות לשנות את התנאים; והכי נורא - אגרות החוב זועקות - "השוק לא יספק מימון נוסף, החברה בדרך להסדר". כן, הכל התחיל בקורונה, ותראו איך היא השפיעה על השווקים ועל קבוצת דלק בפרט. ככה זה שאתה ממונף, ככה זה כאשר לוקחים סיכונים גדולים - זו כבר לא השקעה, זה הימור.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אבי 20/03/2020 14:11
    הגב לתגובה זו
    שתשובה יפשוט רגל ויחזור ליעודו המקורי טיח
  • 10.
    כולם בחרדה עכשיו 19/03/2020 15:49
    הגב לתגובה זו
    עם באמת יהיה נפט באיזבלה זה לוויתן מספר 2, ככה שאם הנפט חוזר לסביבות 50$ או אפילו 42$(שזה המחיר שרוסיה מאוזנת ומשתלם לה להפיק). אז יש אופציה לתשואה נחמדה.
  • 9.
    Ym 19/03/2020 10:42
    הגב לתגובה זו
    עוד הרצת מניות לכאורה בעיתוי הזה
  • 8.
    היא כל כך ירדה שכל עלייה היא פיפס קטן תעלה עוד הרבה (ל"ת)
    רמי 18/03/2020 23:35
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דניאל 18/03/2020 21:22
    הגב לתגובה זו
    מדוע כל הזמן כתבות שליליות מה אתה רוצה כתב נכבד?? תכתוב גם דברים טובים מגמתי וברור
  • 6.
    שוב חוזרים לסימנים שהפילו רבים בעבר (ל"ת)
    עמי 18/03/2020 17:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    היא עוד תפתיע (ל"ת)
    י. מ 18/03/2020 12:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מינפולטור 18/03/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
    לדעתי יש מיניפולציה במניה של הקבוצה!
  • 3.
    רון 18/03/2020 11:40
    הגב לתגובה זו
    אל תספרו לי את מה שאני כבר יודע (פארוקי, "הבורר")
  • 2.
    יוסי 18/03/2020 11:40
    הגב לתגובה זו
    כאילו הוא מתפלל כל יום ומחלק צדקותבקצב הזה, ועם התאוששות מחירי הנפט דלק תטוס ב 200% בתקופה מאוד קצרה
  • 1.
    ערן 18/03/2020 11:36
    הגב לתגובה זו
    מישהו פה גוזר קופון ענק
  • מה זה קופון 20/03/2020 09:35
    הגב לתגובה זו
    ורוב המשקיעים הקטנים הפסידו 80% מההודעה. חלמאות
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

לוגו "קשרי תעופה"
צילום: יח"צ
דוחות

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות

קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה קשרי תעופה

קשרי תעופה קשרי תעופה 0%  פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.

ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7  מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי  הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8  מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של  של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך  של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.