יוסי אבו מנכל דלק קידוחים
צילום: יחצ

יוסי אבו מנכ"ל דלק קידוחים: מחיר הגז לחברת החשמל זול מבאירופה

אבו טוען שחברת החשמל לא משלמת מחיר יקר, ההיפך; ומאמין שכבר ברבעון הרביעי "נתחיל להזרים את הגז לישראל ושכנותנו"
מערכת Bizportal | (15)

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, אמר בכנס התשתיות השמיני כי ההתקדמות בלוויתן בהתאם לציפיות - "חלקי אסדת לוויתן יגיעו לארץ כבר בסוף אוגוסט, ובמהלך ספטמבר יורכבו על רגלי האסדה. עד עכשיו הצלחנו להקדים את לוחות הזמנים, ואנו מקווים שכבר במהלך הרבעון הרביעי של השנה נתחיל להזרים את הגז לישראל ולשכנותינו"

 

בנוגע להמשך פעילות הגז הטבעי אמר אבו "בזמן שאחרים מדברים, אנחנו עושים. אמרו שלא נמכור את כריש תנין, שלא נייצא גז לירדן, שלא נפתח את לוויתן, שלא נצליח להשמיש את EMG. אז אמרו. אנחנו עובדים ומתקדמים במרץ. רק השבוע קיבלנו את אישור נוסף לכך שהצינור כשיר להזרמת גז, ביצענו כבר הרמת גז בצינור ואנו ממתינים לאישורים הסופיים מהרגולטורים בישראל ובמצרים."

 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    כפיר 24/07/2019 13:11
    הגב לתגובה זו
    לדעתי האישית עד שאין מכירות אין דיבידנדים וגם אין לאנשים ביטחון בכלום. לכן כל מי שיושב היום וממתין (כמה שנים למען האמת) יזכה לראות עליות וכסף רק לאחר שתתחיל זרימה של גז. ואז גם יכנסו כל המשקיעים הסולידיים ונראה עליות שערים בנוסף
  • 11.
    רחלה 18/07/2019 11:14
    הגב לתגובה זו
    אם הדברים נכונים כפי שמתאר אותם אדון אבו מדוע מניות הגד כל הזמן יורדות ומאבדות גובה אהי מושקת בהם כבר שנים ואיבדתי שם את רוב כספי
  • 10.
    והמניה לא זזה? (ל"ת)
    אבי 18/07/2019 07:03
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בהצלחה (ל"ת)
    איתי 17/07/2019 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הראל שולטים בגז (ל"ת)
    עידו 17/07/2019 14:47
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מוזר מה שקורה פה ישמשהו לא תקין (ל"ת)
    שוקע 17/07/2019 14:23
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אלי 17/07/2019 13:34
    הגב לתגובה זו
    הכתב העלוב מדמרקר מפרסם באופן שיטטתי ידיעות כוזבות מתוך כונה להרפות את ידי המשקיעים ולגרום להם נזק.שזה מתאים מאוד לבעלי הענין שאוספים את הסחורה בזול.גם הוא יעלם בקרוב כמו המומחים האחרים זר.ובשן שנעלמו.סבלנות
  • 5.
    ערן עזרן אתה מבין שאתה שקרן? (ל"ת)
    אריה 17/07/2019 13:29
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אבו 17/07/2019 13:27
    הגב לתגובה זו
    ובנוסף אנחנו מדינה שמייצרת גז לעומת מדינות אירופה שקונות את הגז ממונופול רוסי שמפקיע להן מחירים...
  • 3.
    נמרוד 17/07/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    הכל טוב ומחיר המניה יורד ,מה ההסבר? ב 53000 קבוצת דלק תציע רכישה לבעלי המניות ולאחר הרכישה המניה סביב 70000
  • איתי 17/07/2019 15:01
    הגב לתגובה זו
    ממש לא ברור
  • 2.
    בני 17/07/2019 12:53
    הגב לתגובה זו
    אז על מה הירידות במניות הגז אם הכל הולך כשורה מאדדד מוזר
  • דה מרקר השמאלנים הקטנים פירסמו כתבה כדי להזיק (ל"ת)
    יעקב 17/07/2019 13:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ישראל 17/07/2019 12:40
    הגב לתגובה זו
    אושר מתווה הגז ונחתמו הסכמים ותמר התחילה להזרים גז . אתם רואים רק הפסדים בזמן שבעלי ההון רואים את הכסף הגדול נכנס לבנק. עבדו על המשקיע הקטן
  • לחיק 17/07/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
    למה אין?
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות: