איתי בן זאב בורסה
צילום: קובי קנטור

הבורסה לני"ע יוצאת להנפקה ראשונית לציבור - IPO בהובלת ג'פריס

בנק ההשקעות ג'פריס, יוביל את ההנפקה במטרה לאפשר גם למשקיעים בינלאומיים להשתתף; במקביל דיווחה הבורסה על תוצאות הרבעון הראשון, עם רווח נקי של כ-5.4 מיליון שקל
ערן סוקול | (3)

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב מדווחת היום (ה') כי תצא להנפקה ראשונית לציבור (IPO) – בנק ההשקעות הגלובלי ג'פריס, יוביל את הנפקת הבורסה ובכך יאפשר גם למשקיעים הבינלאומיים להשתתף בהנפקה. נזכיר, כי מוקדם יותר השבוע דיווחנו שג'פריס פנה לקבלת אישור להצטרף כחבר רחוק בבורסה בתל אביב.

בנוסף מדווחת הבורסה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2019. על פי הדיווח, ההכנסות ברבעון הראשון לשנת 2019 הסתכמו בכ-64.6 מיליון שקל, לעומת 66.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-2%. הקיטון בהכנסות נובע מירידה במחזורי המסחר והסליקה בדומה למגמה הכלל עולמית וכן מהשפעת הרפורמה בקרנות הסל שהתרחשה בסוף שנת 2018. לעומת זאת בהכנסות מדמי רישום, שירותי מסלקה והפצת מידע חל גידול לעומת הרבעון המקביל.  

בשורה התחתונה דיווחה הבורסה על רווח נקי לרבעון הראשון של שנת 2019 של כ-5.4 מיליון שקל לעומת כ-8.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018. הירידה בהכנסות והגידול בהוצאות הביאו לירידה ברווח הנקי שקוזזה מגידול בהכנסות המימון על תיקי ההשקעות של החברה. 

 

הוצאות הבורסה ברבעון עמדו על כ-61.7 מיליון שקל לעומת 55.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 12%. סעיף משמעותי שחל בו גידול הוא הוצאות השיווק שהופנו בעיקרם לקמפיין רחב היקף שערכה הבורסה. כמו כן חל גידול בהוצאות הפחת בשל הפעלת השקעות שבוצעו בשנת 2018 ובהוצאות השכר בשל "הטייס האוטומטי". בשאר הסעיפים בהם הוצאות מנהלה וכלליות חלה ירידה או שמירה על היקף הוצאות דומה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שווה עלייה של 5אחוז (ל"ת)
    לפלפוני 06/06/2019 12:37
    הגב לתגובה זו
  • נכון , שווה רק חמישה אחוזים מעל האפס... (ל"ת)
    יוסי 06/06/2019 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הבורסה לא שווה בגלל ההסכמים עם העובדים... (ל"ת)
    שישו 06/06/2019 11:59
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ברק רוזן אסי טוכמאייר
צילום: אלדד רפאלי
דוחות

ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה

הצלחה בפרוקיטי היוקרה - מכירת 137 דירות ברבעון ב-704 מיליון שקל

מנדי הניג |

ישראל קנדה ישראל קנדה 0.83%   מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ומציגה תמונה כפולה של התקדמות מצד אחד אבל לחץ מימוני מהצד האחר. ההכנסות ברבעון מטפסות לכ-402.6 מיליון שקל, עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בזכות הכרה בהכנסות מפרויקטים שהגיעו לשלב ביצוע מתקדם כמו Rainbow בתל אביב ומידטאון ירושלים. במקביל, החברה מרחיבה השנה את פעילותה המלונאית, בין היתר באמצעות רכישת פעילות מלונות בראון ומיזוג חטיבת המלונות עם קבוצת DNA, מה שמוסיף לה פורטפוליו כולל של כ-4,000 חדרים בישראל וביוון.

למרות זאת, הרווח הנקי ברבעון יורד ל-68.2 מיליון שקל, לעומת 172.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-60% . הירידה מוסברת בעיקר בשחיקה בחלק החברה ברווחי חברות המוצמדות בשיטת השווי המאזני, וגידול בהוצאות מימון. ועדיין המספרים של ישראל קנדה מרשימים. ישראל קנדה מציגה תמונה טובה בהרבה משוק הנדל"ן בכללותו. מגזר היוקרה מגלה סימני התאוששות. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר דיווחה כי מכרה מאז תחילת הרבעון הרביעי 137 דירות - חלקן חוזים חתומים, היתר בבקשות למכירה, בסכום מצטבר של 704 מיליון שקל.


מהנתונים המצטברים עולה כי מתחילת השנה מכרה החברה 337 דירות תמורת כ-2 מיליארד שקל, במחיר ממוצע של כ-6.03 מיליון שקל לדירה. מדובר בהיקף יוצא דופן ביחס לשוק, במיוחד לאור קיפאון יחסי ששרר בתקופה האחרונה במכירת דירות יוקרה בתל אביב ובמרכז הארץ.

בישראל קנדה מדווחים כי בפרויקט מידטאון בירושלים נמכרו מאז תחילת השנה 261 דירות ושטחי משרדים בהיקף של כ-4,000 מ"ר. גם בפרויקט ריינבו בשדה דב בתל אביב, שממשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, נמכרו 267 מתוך 459 דירות עד כה, שיעור שיווק של כ-58%. המחיר הממוצע לדירה בפרויקט עמד על כ-81 אלף שקל למ"ר.

במקביל החלה החברה בשיווק של פרויקט PEOPLE בתל אביב, שם נמכרו 57 דירות (כולל כתבי הרשמה) תמורת כ-213 מיליון שקל. בפרויקטים מרכזיים אלה ניכרת מגמה של המשך עניין מצד קהל היעד, על אף תנאי השוק המאתגרים, הכוללים ריביות גבוהות ועלויות מימון כבדות.