איתי בן זאב הוא מנכ״ל הבורסה לניירות ערך בתל אביב, החברה שמפעילה את שוק המסחר המרכזי בישראל ואחת החברות הציבוריות במדד ת״א 125. בן זאב מוביל את הבורסה מאז 2017, לאחר קריירה ארוכה בשוקי ההון ובמערכת הבנקאית. תחת ניהולו עברה הבורסה תהליך משמעותי של שינוי
תדמית, התייעלות, הרחבת מוצרים, פיתוח מדדים, שיפור טכנולוגי והעמקת הקשר עם משקיעים מקומיים וזרים. הבורסה היא חברה ייחודית: מצד אחד היא גוף תשתיתי מרכזי לשוק ההון הישראלי, ומצד שני היא חברה עסקית ציבורית שמטרתה להגדיל הכנסות ורווחיות. האתגר המרכזי של בן זאב
הוא להגדיל את מספר ההנפקות, להעמיק את הנזילות, למשוך חברות טכנולוגיה וחברות צמיחה, ולחזק את מעמד תל אביב כזירת מסחר רלוונטית מול שווקים בינלאומיים. עבור המשקיעים, הבורסה תחת בן זאב היא חשיפה ישירה לפעילות שוק ההון המקומי, למחזורי מסחר, להנפקות ולצמיחת מוצרים
פיננסיים.
הפועל חדרה בדרך לעידן חדש. איתי בן זאב צפוי לשמש כבעלי המועדון, אסי רחמים יהיה נציג הבעלים והדמות הניהולית הבכירה, והבעלות החדשה צפויה לכסות גירעון של כ-15 מיליון שקל.
12.5 מיליארד החליפו ידיים אתמול, והבורסה גרפה 4 מיליון שקל מעמלות על מניות; אבל, הסיבה טכנית - עדכון המדדים. הבעיה הגדולה של הבורסה היא חוסר היכולת למשוך חברות טובות ופתיחת שערים בגלי הנפקות הזבל; הבורסה שלנו קטנה על הכלכלה שלנו ומעל 75% מההשקעות שלנו
במניות כבר בחו"ל, מול הכישלון הזה ביחס לפוטנציאל, יש מרוויח אחד גדול - בן זאב משך 150 מיליון שקל והפך לאחד השכירים העשירים במשק
Manikay היא בעלת המניות הגדולה ביותר של הבורסה לני"ע ולאחרונה היא מכרה מניות ב-200 מיליון שקל, רבע מהאחזקה שלה, אותן רכשה הבורסה עצמה - מה המשמעות של החילוץ?